Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[canon mp610] Boekje printen

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben al de hele avond aan het prutsen om deze pdf klik in boek vorm uit te printen via mijn Canon mp610. Ik heb de instellingen staan net als hier in het eerste voorbeeld klik. Alleen dan staan de pagina's in de lengte erop en niet in de breedte. Ik wort er helemaal simpel van. Heb alle instellingen gehad , zowel in adobe reader als op de printer. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn? Wie kan me helpen.....

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Als je de pagina's in de breedte (landscape) wilt (ik neem dus aan dat je tegenovergesteld van 'normaal' (portrait) bedoelt), dan moet je ipv 'binding: links' het naar 'binding: boven' instellen, zoals je in de opties kan vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 05-09-2010 21:39 ]

• Twanjo
Bedankt voor je bericht. Ik krijg het nu voor elkaar landscape mode. Echter dit is heel erg verkleind. 4 pagina's op één vel. En als je hem dubbelvouwt dus 2 paginas op één blad van je boekje. Ook zijn de paginas alléén in het midden gevuld. Bovenste en onde rand van 10cm.

• Twanjo
Nou ik heb echt alles geprobeerd. Volgens mij zit het hem in het pdf bestand zelf, die pagina's zijn liggend en zouden staand moeten zijn...

• Freeaqingme
  • Laatst online: 21:25
Ik had van de week ook wat gare (PS) xerox drivers. Die vertikten het om een pdf bestand als brochure te printen, maar bij het originele word document werkte het in een keer perfect. Wellicht een idee om een ander bestandstype als word te gebruiken?

Overigens verhielp het switchen van PS naar PCL drivers het probleem. Misschien is er voor jou ook een andere/nieuwere driverversie beschikbaar?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Twanjo
Het probleem is gewoon dat de orginele pdf 2 pagina's op één blad heeft staan. Daarom komt het dus nooit goed uit. Als je boekvorm selecteerd gaat hij er natuurlijk van uit dat één pagina één blad is. Zou ik dit op kunnen lossen door ander papierformaat te kiezen ipv van a4. Maar natuurlijk wel gewoon a4 erin te stoppen. Wl gewoon een boekje van dubbelgevouwen a4 formaat

• MicGlou
Even vaststellen hoor wat ik ben niet helemaal zeker wat je nu precies wil.

Het is dus de bedoeling dat pagina 1 op de ene kant komt van de A4 en pagina 2 vanzelfsprekend op de achterkant. Dus niet 2 pagina's per zijde zoals de pdf het weergeeft? Dat gaat in ieder geval niet lukken om de reden die je zelf hebt vastgesteld ;) De pdf-reader ziet het als 1 pagina, dat kan je zien in de document-eigenschappen. De pdf is dus eigenlijk niet opgemaakt zoals de bedoeling had moeten zijn.

Heb je toevallig Acrobat Pro of ken je iemand die het heeft? Die kan de pagina's van de pdf vast wel doormidden hakken...

PSSSST.... ^^^^^^^^^^^(had nog wat toegevoegd)

[ Voor 49% gewijzigd door MicGlou op 06-09-2010 20:03 ]

• Twanjo
MicGlou schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:53:
Even vaststellen hoor wat ik ben niet helemaal zeker wat je nu precies wil.

Het is dus de bedoeling dat pagina 1 op de ene kant komt van de A4 en pagina 2 vanzelfsprekend op de achterkant. Dus niet 2 pagina's per zijde zoals de pdf het weergeeft?
Jep helemaal correct. En dat krijg ik dus niet voor elkaar.

• Twanjo
Heb even een plaatje gemaakt hier

Linksboven is van het voorbeeld wat ik op het www had gevonden , die jongen had zo een goed boek uitgeprint. Rechtsboven is een image in adobe reader als ik zelf print. Ziie dat mijn pagina niet op het hele blad wordt weergeven. Dit resulteert in flinke witte balken (onderste foto). Zie ook dat ik "automatisch roteren"uit moet hebben staan wil ik het beeld hetzelfde hebben als hem. Daarom denk ik dat er een fout in de pdf zit. Echter is dit een orginle panasonic handleiding, neem aan dat hun zo ook een boekje drukken. Echter blijft wel het probleem van 2 pagina's op een blad bestaan.

• MicGlou
Twanjo schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:09:
Heb even een plaatje gemaakt hier

Linksboven is van het voorbeeld wat ik op het www had gevonden , die jongen had zo een goed boek uitgeprint. Rechtsboven is een image in adobe reader als ik zelf print. Ziie dat mijn pagina niet op het hele blad wordt weergeven. Dit resulteert in flinke witte balken (onderste foto). Zie ook dat ik "automatisch roteren"uit moet hebben staan wil ik het beeld hetzelfde hebben als hem. Daarom denk ik dat er een fout in de pdf zit. Echter is dit een orginle panasonic handleiding, neem aan dat hun zo ook een boekje drukken. Echter blijft wel het probleem van 2 pagina's op een blad bestaan.
Je hebt gelijk zoals ik al zei, het document is niet juist opgemaakt, het wordt als 1 pagina gezien en daarom krijg je die rare schaling, en als je een boekje probeert te maken meerdere pagina's per zijde. Je moet de pdf bewerken of zoals ik zei landscape printen, niet het boekjes optie gebruiken, dan klopt de pagina volgorde en schaling, dan zou je eventueel in het midden kunnen nieten en heb je een A5 boekje. Alleen de voorkant klopt dan niet (die gecentreerde voorkant geeft al aan dat er iets niet klopt ;)), maar dat is het beste resultaat qua boekje wat je er van maken kan met de middelen waar je het nu mee probeert. Moet je wel even op de rotatie letten, maar het blijft rommelen met dit document, met adobe acrobat kan je dit volgens mij wel oplossen.

• Twanjo
Nou het is gelukt hoor. Met dit programma (trial) kon ik alles in één keer cutten. Dacht trial zal wel weer eerste 10 pagina's zijn of iets dergelijks. Dus nu is mijn mp610 een mooi boekje voor me aan het printen. Denk alleen niet dat 90 a4's nog te vouwen en nieten zijn ha ha !

• MicGlou
Twanjo schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:50:
Nou het is gelukt hoor. Met dit programma (trial) kon ik alles in één keer cutten. Dacht trial zal wel weer eerste 10 pagina's zijn of iets dergelijks. Dus nu is mijn mp610 een mooi boekje voor me aan het printen. Denk alleen niet dat 90 a4's nog te vouwen en nieten zijn ha ha !
Mooi dat je een oplossing gevonden hebt, 90 pagina's nieten gaat idd wat lastig worden. Maar met een perforator en een mooie (snel)hechter heb je ook een prachtig boekje. Zelfs nog beter beschermd ook ;)
Pagina: 1