CSS: Pagina content recht onder elkaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina gemaakt, volledig opgemaakt in css. Op sommige pagina's is er een extra menu aanwezig binnen de content div. Deze heeft de eigenschap float: left;
Wanneer er veel tekst rechts naast staat, zal deze rechts en daarna ook onder het menu verdergaan. Nu zou ik graag willen dat dit niet verspringt. Is dit mogelijk zonder een extra div toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46

Arethusa

Niet die server

Misschien kun je een testcase laten zien? Met andere woorden, hoe ziet je html en css eruit?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, of anders toch zeer omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Als de tekst netjes is opgedeeld in <h...> en <p> elementen kun je die gewoon een margin-left meegeven. Je moet je menu dan absoluut positioneren om hem uit de flow te trekken.

Als je gewoon kale tekst in de div hebt dan lijkt het me niet mogelijk (en onzinnig... voeg gewoon een extra div toe ;))

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je een Div met float left, daar binnen een menu en na het menu tekst welke op de volgende regel onder het menu doorloopt. En je wilt graag dat de tekst gelijk onder het menu begint en niet rechts ervan?

In dat geval kun je je menu binnen de div een float geven (niet de div) en de tekst in een <p> plaatsen met clear:both; zodat het gefloat na het menu is afgelopen en de tekst op de volgend tegel verder gaat. Je kan ook het menu width 100% geven zodat de tekst geen kans krijgt om er achter aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Bozozo schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:51:
Als de tekst netjes is opgedeeld in <h...> en <p> elementen kun je die gewoon een margin-left meegeven. Je moet je menu dan absoluut positioneren om hem uit de flow te trekken.

Als je gewoon kale tekst in de div hebt dan lijkt het me niet mogelijk (en onzinnig... voeg gewoon een extra div toe ;))
Dat wil je niet op je content-elementen doen, want anders mag je dat op wel meer doen dan je h en p-tags (zoals lists, tables, etc, alles wat je als content kunt gebruiken).

Gewoon een wrapper divje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb een voorbeeldpagina geupload:
http://dev.graphites.nl/workspace/test.html

Ik zal de tip Bozozo gaan uitproberen! Absolute positionering is natuurlijk een optie, gezien ik de afmetingen van het menu, de header, en de content weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absolute positionering zal in dit geval waarschijnlijk meer problemen veroorzaken dan oplossen. Bovendien moet je dan voor zover ik kan zien alsnog met een wrapper div aan de slag.
Pagina: 1