Toon posts:

[POSTFIX] pipe email naar script met MySQL Postfix backend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een php script email te pipen naar een bestand of SQL database op een Postfix mailserver.

De mailserver werkt echt super met de MySQL backend, dus daar geen zorgen over. Waar ik me wel zorgen over maak is hoe ik nu een alias adres ga pipen naar een script.

Ik zou zeggen dat je het file-based op moet lossen in Postfix maar je zou het path ook gewoon in de MySQL DB moeten kunnen zetten blijkt, alleen werkt dit niet geheel.

Normaal gesproken zou je het zo doen als Postfix gewoon filebased is voor de mailboxen en aliassen.

In '/etc/postfix/aliases' create the user 'support' and pipe the ouput to it:

code:
1
mailbox1: "|/usr/bin/php -q /home/user/mailpipe.php"

Then in the '/etc/postfix/virtual' create the following line:

code:
1
mailbox1@yourdomain.com mailbox1

In geval van een MySQL zou je zeggen dat je een alias aan moet maken als mailbox1 en de "to" in de database op "|/usr/bin/php -q /home/user/mailpipe.php" moeten zetten.

Maar mijn bovenstaande voorbeeld lijkt niet echt te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 08:53
AFAIK: hiervoor *MOET* je een local adres hebben, cq: /etc/aliases. Ik heb me hoofd hierover gebroken met Postfix en Mailman...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DiedX schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:38:
AFAIK: hiervoor *MOET* je een local adres hebben, cq: /etc/aliases. Ik heb me hoofd hierover gebroken met Postfix en Mailman...
Dat had ik ook al gelezen, echter twijfelde ik hieraan. iets van user@localhost zou het meest slimme zijn om naar te pipen schijnt.

Maar aangezien ik met een SQL backend zit vraag ik me af of die aliasses file geen problemen op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit los je inderdaad op met je /etc/aliases....

En php5-cli geinstalleerd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:41:
[...]

Maar aangezien ik met een SQL backend zit vraag ik me af of die aliasses file geen problemen op gaat leveren.
Moet je je transport voor dat betreffende domein op local: zetten ipv virtual: dus bv localhost, of iets alla local.domein.nl waarbij je mysql@domein.nl forward naar mysql@local.domein.nl.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kees schreef op maandag 06 september 2010 @ 06:33:
[...]

Moet je je transport voor dat betreffende domein op local: zetten ipv virtual: dus bv localhost, of iets alla local.domein.nl waarbij je mysql@domein.nl forward naar mysql@local.domein.nl.
Had ik gedaan dus :) Werkt inderdaad perfect!
Pagina: 1