[Sabayon 5.3 x64] Youtube foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03 14:56
Ik heb een week geleden Sabayon 5.3 x64 met Gnome geinstalleerd nadat Ubuntu niet meer op wilde starten en toch wel weer wat anders wou.
Nu kreeg ik na een aantal dagen het probleem dat youtube geen filmpjes meer afspeelt.
Melding die ik krijg als ik een filmpje open is :

Je moet Adobe Flash Player bijwerken om deze video te bekijken.
Je kunt Flash Player downloaden via Adobe.
In het scherm van het filmpje.

Eronder staat een Uitroepteken met: Werk bij naar Flash Player 10 voor betere afspeelprestaties. Werk nu bij of lees verder.

Ik heb Firefox 3.6.8 En Flash player 10.1.53.64-r1
Flash is al een keer opnieuwd geinstalleerd maar het werkt niet. Systeem is volledig geupdate direct na installatie en tussendoor nog een aantal keer.

Iemand bekend met dit probleem?

Edit: Het komt niet door Firefox, ik heb chromium geinstalleerd en heb nog precies hetzelfde probleem. Dus het moet iets met flash te maken hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door willymichiels op 05-09-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

igmar

ISO20022

Google in 2 minuten : flash en x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willymichiels
Vreemd dat ie het vanaf de Live cd wel gewoon doet en in Ubuntu x64 ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

igmar

ISO20022

Da's waarschijnlijk een 32 bits browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Staat 'dom.ipc.plugins.enabled' op 'true' in je about:config in firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willymichiels
Nee dit stond op False heb ik op true gezet maar had geen effect.

Overigens zit ik nu op de live CD Sabayon 5.3 x64 en deze heeft flash 10.0.45.2 geinstalleerd Youtube doet het hierop gewoon. Het probleem zal dus ontstaan zijn bij de update naar flash player 10.1.53.64-r1 iemand enig idee hoe ik terug kan naar de vorige versie ? Die kan ik in Sulfur namelijk niet vinden.

Overigens alle andere sites die flash gebruiken werken ook niet.

EDIT:
Oplossing gevonden!
Sabayon x64 maakt blijkbaar gebruik van 32bit plugins die dmv. het programma nspluginwrapper gebruikt kunnen worden onder 64bit firefox
Na een update van een 32bit plugin moet dit programma opnieuwd geinstalleerd worden, dit heb ik nu gedaan en het werkt allemaal weer.
In ieder geval bedankt voor de hulp en voor degenen met evt. hetzelfde probleem bij deze de oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door willymichiels op 08-09-2010 20:16 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Sulfur is toch een grafisch frontend voor equo?
Als ik het me goed herinner kun je met "equo search pakketnaam" een lijst krijgen van pakketversies die beschikbaar zijn in de repo's die je beschikbaar hebt.
Vervolgens zou je met een simpel "equo install pakket-versie.x.y.z" de door jou gewenste versie moeten kunnen installeren.
Kun je hier wat mee?

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Pagina: 1