Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Je hebt soortgelijke apps die een deel van je scherm als webcam streamen.Swerfer schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:20:
Een soort Fake Cam eigenlijk, maar dan niet voor video files, maar voor video streams van een IP Camera...
Belkin heeft een usb over ethernet kastje. Weet alleen niet of dat met webcams werkt. Dat lijkt me het simpelste.
@ onderen. De TS wil een webcam bij z'n tv hebben en die verbinden met een computer verderop.
@ onderen. De TS wil een webcam bij z'n tv hebben en die verbinden met een computer verderop.
[ Voor 30% gewijzigd door Mr_gadget op 05-09-2010 22:44 ]
Dat is andersom, een usb apparaat aan je netwerk aansluiten, de TS wil het dus andersom, hij heeft al een apparaat op het netwerk maar wil deze via drivers of een programma direct op zijn pc kunnen gebruiken.Mr_gadget schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:37:
Belkin heeft een usb over ethernet kastje. Weet alleen niet of dat met webcams werkt. Dat lijkt me het simpelste.
@TS: Om welke cam hebben we het precies, sommige fabrikanten werken namelijk met drivers waardoor het lijkt alsof je de cam rechtstreeks aan de pc hebt hangen (ik weet niet of dit voor jou cam ook kan). Daarnaast is het handig om te weten over wat voor soort stream we het hebben, als het een stream is die alleen via java op te vragen is dan wordt het natuurlijk lastig.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik moet nog een camera aanschaffen, dus mijn vraag in de topicstart was puur om erachter te komen of er iets bestaat om een IP Camera (Wifi Camera) ook als webcam te gebruiken.kfaessen schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:42:
[...]
@TS: Om welke cam hebben we het precies, sommige fabrikanten werken namelijk met drivers waardoor het lijkt alsof je de cam rechtstreeks aan de pc hebt hangen (ik weet niet of dit voor jou cam ook kan). Daarnaast is het handig om te weten over wat voor soort stream we het hebben, als het een stream is die alleen via java op te vragen is dan wordt het natuurlijk lastig.
De Camera moet via Wifi geheel zelfstandig in mijn thuisnetwer zitten, en benaderbaar zijn van buitenaf via mijn router, en de beelden wil ik ook kunnen streamen in MSN messenger...
Dus de PC waar ik MSN op gebruik, daar moet een driver op komen die kan connecten met die Camera via internet, en zich dan voordoen als webcam die MSN kan gebruiken...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hoi,
aangezien dit een oud topic is misschien eens opnieuw actualiseren. Ik heb namelijk dezelfde behoefte.
Ik heb een desktop waarop ik geen webcam hangen heb. (ter info: ik heb nog een oude usb webcam (meer dan 10 jaar), maar die door wordt win10 zelfs niet meer herkend).
Thuis ligt het eigenlijk vol met oude smartphones, dus ik dacht waarom niet hun camera gebruiken. Dus ik heb een app (camon live stream) geinstalleerd en heb ik nu een perfecte IP Cam (uitleesbaar via webinterface of via vlc).
Ik wil echter ook die live stream gebruiken als mijn "systeem camera" in win10, zodat ik die in browsers en applicaties kan gebruiken.
Is dit ondertussen mogelijk? Google levert niet veel op want eender welke search ik uitvoer kom ik meestal in topics van home security terecht.
Dank bij voorbaat,
T
aangezien dit een oud topic is misschien eens opnieuw actualiseren. Ik heb namelijk dezelfde behoefte.
Ik heb een desktop waarop ik geen webcam hangen heb. (ter info: ik heb nog een oude usb webcam (meer dan 10 jaar), maar die door wordt win10 zelfs niet meer herkend).
Thuis ligt het eigenlijk vol met oude smartphones, dus ik dacht waarom niet hun camera gebruiken. Dus ik heb een app (camon live stream) geinstalleerd en heb ik nu een perfecte IP Cam (uitleesbaar via webinterface of via vlc).
Ik wil echter ook die live stream gebruiken als mijn "systeem camera" in win10, zodat ik die in browsers en applicaties kan gebruiken.
Is dit ondertussen mogelijk? Google levert niet veel op want eender welke search ik uitvoer kom ik meestal in topics van home security terecht.
Dank bij voorbaat,
T
Al lijkt het er in de verte op, je wilt vast geen ip camera boven je tv hangen tbv msn messenger.TtheGreat schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:30:
Hoi,
Ik heb namelijk dezelfde behoefte.
[heel ander verhaal]
Kicks van 8 jaar zijn zelden nuttig. Start je eigen topic en geef dan ook aan wat je mistte bij je google searches (welke zoektermen gebruikte je?)
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.