Toon posts:

Computer piept spontaan en video crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

tijdens een potje "Lost Viking" in SC2 piepte mijn PC spontaan (enkele piep) maar bleef verder prima draaien. Een paar dagen later tijdens het laden van een campaign missie weer een piep en mijn PC bleef hangen.

Daarna een paar keer een crash tijdens het laden van mijn videokaart die werd opgevangen door VPU recovery. Daarna was het spel wel te spelen, maar heb ik toch maar uitgezet.

Ik heb ondertussen mijn PC weer stofvrij gemaakt omdat ik vermoed dat dit ver veroorzaakt door hitte. Het meeste stof zat echter op de koeling van mijn CPU, terwijl mijn videokaart redelijk schoon leek. Er zit echter wel een hele kap omheen dus ik kan daar niet alles zien.

Ik zal het in ieder geval in de gaten houden of het nog een keer voorkomt.

Heeft iemand enig idee wat dit anders zou kunnen zijn?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 22:41
beter de videokaart koeler los schroeven en ook ff schoonblazen. Misschien wat nieuwe koelpasta er tussen ook.
het kan eventueel een brakke videodriver zijn maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-01 21:17
Iet wat meer info zou welkom zijn. welke videokaart? welke koeler op video kaart? welke cpu? welke cpu koeler? hoeveel case fans heb je? etc etc

Verwijderd

Topicstarter
CPU: E8400
Mobo: P5KR
Video: Ati HD 3870

CPU/GPU met standaard meegeleverde koelers, 2 case fans (een voor onder die lucht in de kast blaast zo ongeveer recht op mijn videokaart, eentje achter boven die lucht eruit blaast). Niets overgeklokt.

Ik zie zo te zien dat mijn videodrivers versie 9.7 hebben, dus alweer meer dan een jaar oud, Die zal ik wel even bijwerken.

PS - ik heb ook een aantal berichten gezien dat SC2 videokaarten nog wel eens kon oververhitten.