Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel] hoe bepaalde cel read-only maken? *

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:01

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik heb een digitale cijferlijst voor mijn leerlingen in excel in elkaar gezet, die keurig per leerling cijfergemiddelden berekent, klassegemiddelden per overhoring et cetera. Nu ben ik alleen een beetje bang dat er tussentijds ergens in de tabel cijfers worden gewijzigd, bijv. als ik per ongeluk in een verkeerde kolom zit te editten.

Het is waarschijnlijk niet mogelijk, maar ik dacht ineens wat zou het makkelijk zijn dat ik bepaalde cellen 'vast' kon zetten zodat deze read only worden, en je dus niet per ongeluk een cell met een formule wist of bepaalde eerder gehaalde cijfers weghaalt.

Iemand een idee of dit kan?

youtube.com/@hisrep

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 15:37

Harrie

NederVlaming

Ja, dan kan. Volgens mij heet het "vergrendelen" in excel. Ik heb hier nu geen excel, alleen open office. Misschien kan je eens vergrendelen in de help van excel typen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

afhankelijk van de versie, voor office 07 zit het geloof ik bij beeld, rechter zijde kun je kolommen/cellen vergrendelen (evt met pass)

je document zelf beveiligen dien je aan te geven bij het opslaan, daar staat een keuze optie voor wachtwoord

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Inderdaad, cell lock. Je kan er zelfs ook vb aan hangen die een popup geeft of de cel kleurt wanneer je een waarde aanpast die er bijv. al langer dan een dag staat. Zo kan je alsnog wat aanpassen indien nodig maar niet zonder een confirmatie/double check.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-11 12:44
In het tabje controleren/review heb je de optie om een werkblad of een werkmap te vergrendelen :).

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 15:37

Harrie

NederVlaming

hier wordt het uitgelegd in clip 24:
http://www.gratiscursus.be/excell_2003/cliptips/index.htm#

De uitleg is weliswaar om enkel cellen met formules te beveiligen, maar je kan dit toepassen op elke rij of kolom welke je wilt beschermen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:01

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:42:
Inderdaad, cell lock. Je kan er zelfs ook vb aan hangen die een popup geeft of de cel kleurt wanneer je een waarde aanpast die er bijv. al langer dan een dag staat. Zo kan je alsnog wat aanpassen indien nodig maar niet zonder een confirmatie/double check.
Oeh dat zou helemaal mooi zijn.. enig idee hoe dat dan kan? Het is toch wel een behoorlijk mooi programma hoor, dat office 2010.

youtube.com/@hisrep

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[excel] gekke vraag
Gekke titel die ik t.b.v. de vindbaarheid even ga verbeteren ;)

Zie verder hierboven voor het antwoord. Dat had je overigens ook direct gezien bij [google=excel cell read only]. Dit topic kan dus ook wel gesloten worden lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 05-09-2010 16:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.