Sitecom 300N Wireless USB adapter werkt niet onder Windows7?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanwessel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo,
Ik heb op dit moment draadloos internet op mijn laptop, alleen is het bereik zeer beperkt. 1 en soms 2 streepjes. De verbinding is instabiel en traag. Als ik met laptop oppak en naast de router (van Tele2) gaan staan, beschik ik over een stuk snellere verbinding met 4 of 5 streepjes.

Nu wil ik graag ook als ik wat verder weg zit (+/- 10m tot +/- 20m, obstakels zijn 1 en/of 2 muren) goed bereik. Nu had ik nog een Sitecom 300N Wireless USB adapter X3 WL-345 liggen die ik destijds op mijn Desktop PC had aangesloten. Deze werkte feilloos op mijn Desktop PC, maar op mijn laptop krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Wat specifieker:

Mijn laptop beschikt over de volgende interfaces:

Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11b, 802.11g
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps

System Bus 2
Type : PCIe 1.00 x1 2.5Gbps
Multiplier : 3x
Bridge : Intel (ICH9) PCI Express Root Port 1
Device Connected to Port : Askey Computer AR5007EG Wireless Network Adapter

System Bus 6
Type : PCIe 1.00 x1 2.5Gbps
Multiplier : 3x
Bridge : Intel (ICH9) PCI Express Root Port 4
Device Connected to Port : Samsung Yukon 88E8057 PCIe Gigabit Ethernet Controller

Info achterhaald met Sisoftware Sandra.

Ik ben naar de website van Sitecom gegaan en heb daar de laatste utilities en drivers gedownload van de Sitecom 300N Wireless USB adapter X3 WL-345, te weten: WL-345 Wireless USB Adapter
WHQL Driver & Utility v3.01V1. De software wordt keurig geïnstalleerd en ik wacht met het plaatsen van de USB adapter totdat de installatiesoftware aangeeft dat de sticker in de poort kan.

De foutmelding die ik krijg, na het plaatsen van de usb-adapter, bij het maken van een verbinding is: Sitecom wireless LAN Card Disconnected. Waneer ik de Config Utility open van Sitecom ziet worden er helemaal geen netwerken / verbindingen gevonden. Toch zou ik graag de Sitecom wireless usb adapter willen gebruiken.

Op onderzoek!
Als ik vervolgens probeer verbinding te maken met de (standaard) meegeleverde LAN van de laptop worden er ongeveer 10 netwerken gevonden. Met 1 van die netwerken, mijn eigen thuisnetwerk kan ik gewoon verbinding maken. Dus waarom doe mijn stick het niet?

Bij apparaatbeheer rijk ik de draad kwijt. Ik zie dat er onder netwerkadapters, 4 staan geïnstalleerd:
- Sitecom 300N Wireless USB adapter X3 WL-345
- Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter
- Marvell Yukon 88E8057 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
- Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

Overige info: besturingssysteem Windows 7 Home Premium 32bit

Echter wat moet ik nu doen? Hoe krijg ik mij wireless USB Adapter aan de praat?
Iemand een idee?

Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Probeer het eens zonder de software van Sitecom en gebruik alleen de (laatste) drivers.

Software uninstallen, laptop rebooten en als er om drivers gevraagd wordt naar de juiste plek navigeren/wijzen.
(In de (uitgepakte) download van de Sitecom site zal een mapje "drivers" of iets dergelijks zitten)

<edit>
En schakel de wlan adapter van de laptop zelf uit. (Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 05-09-2010 16:36 ]