Toon posts:

Core i7 930 te heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb onlangs een nieuw systeem samengesteld, maar nu valt me op dat mijn CPU extreem heet wordt onder load. Mijn systeem:

i7 930
Scythe Mugen 2 rev B koeler
Gigabyte X58-UDR3 mobo
6gb Corsair XM3 triple channel geheugen
2x Gigabyte GTX 460 in SLI

Ik heb CoreTemps gedownload omdat ik wilde experimenteren met overclocken, maar onder stock settings heb ik in prime95 al temps over de 90 graden. En dat met een dikke koeler en 4 case fans.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:11

Nessuno

io sono nessuno

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:23:
Hey iedereen,

Ik heb onlangs een nieuw systeem samengesteld, maar nu valt me op dat mijn CPU extreem heet wordt onder load. Mijn systeem:

i7 930
Scythe Mugen 2 rev B koeler
Gigabyte X58-UDR3 mobo
6gb Corsair XM3 triple channel geheugen
2x Gigabyte GTX 460 in SLI

Ik heb CoreTemps gedownload omdat ik wilde experimenteren met overclocken, maar onder stock settings heb ik in prime95 al temps over de 90 graden. En dat met een dikke koeler en 4 case fans.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik gok dat je cooler er toch niet helemaal goed op zit.
Ik zou even zoeken er zijn een aantal topics over dit probleem met die cooler.

Na rose e cient spin

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 18:16
Voelt je koeler ook warm/heet aan? Zo niet, dan maakt hij waarschijnlijk onvoldoende contact met de cpu. Indien hij handwarm is, maakt hij wel contact en is mogelijk de temperatuursensor brak. Draait de cpu ook op een lagere kloksnelheid dan hij zou moeten onder zware belasting? Indien dat het geval is, is de oververhittingsbeveiliging in werking getreden en wordt de snelheid omlaag gebracht.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:24

Dark

who tweaked the light?

Tja dat kan van alles zijn, maar meest voor de hand ligt de montage van de koeler.
Ook belangrijk is hoe warm het is in de kast, want de cpu koelen met hete lucht gaat minder goed dan met koele lucht natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips so far. Vanavond na het werk eens kijken of de koeler ook warm wordt.

Wat betreft de warme lucht, dat zit denk ik wel goed. Kamertemperatuur is niet warm en de airflow is ook dik in orde. En momenteel staat de kast ook nog eens open zodat ik alles in de gaten kan houden.

• Emilio1810
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
probeer ook eens met andere progammatjes te kijken hoe warm hij wordt want coretemp zei een keer dat mijn cpu 90 graden was terwijl hij maar 60 graden was zeiden de andere progamma's en de afgeblazen lucht was maar 45 graden

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:24

Dark

who tweaked the light?

Bij de montage is het van belang dat je het plastic beschermstrookje van het koelblok afhaalt, dat je voldoende -maar niet te veel- koelpasta gebruikt, en dat je de moertjes gelijkmatig aandraait zodat het koelblokje er recht en vlak op komt te zitten.

beschermstrookje ga ik niet uitleggen ;)

koelpasta, plaatje zegt denk meer dan een verhaal:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/jr72xi_th.jpg

aandraaien, beste is in een kruislings patroon steeds een slagje aandraaien, wees niet bang om het stevig vast te draaien, er mag bestwel een beetje druk op staan.
Pagina: 1