Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Topicstarter
Ik heb een iphone 3GS uit September 2009 (precies een jaar oud!), destijds gekocht via mijn werkgever en daarom geleverd als SIM-lockvrij, omdat er een kaart van KPN in gebruikt moet kunnen worden. De telefoon komt uit Tsjechie. De laatste versie van de firmware die ik geinstalleerd had was IOS 4.0.

Nu ben ik op vakantie geweest met de auto, iphone uitgerust met een privé SIM kaart van Vodafone, iphone in de TomTom carkit en op de grens van Oostenijk en Duitsland krijg ik een melding (niet gelezen) die ik direct dismissed heb, omdat ik de informatie van TomTom wilde zien op dat moment. Daarna rebootte de phone en kwam deze met een melding dat een restore nodig was en dat de IMEI en ICCID unknown waren. Toen nog met een andere SIM geprobeerd, maar zelfde resultaat, ook na paar keer rebooten.

Thuis gekomen heb ik de volgende dingen geprobeerd:

1. Connect met itunes zoals aangegeven en gekozen voor een restore. Deze faalt met foutcode 1002. Apple zegt hierover:

Error 23, 28, 29, 1002, 1011, 1012, 1013, 1014, 1611: These errors may indicate a hardware issue with your device. Follow the steps in this article and also attempt to restore while connected with a known-good 30-pin Dock Connector cable, computer, and network to isolate this issue to the device. If the MAC address is missing or the IMEI is the default value (00 499901 064000 0), this can also confirm a hardware issue.

Kabel die ik gebruik is perfect zover ik weet. De restore doe ik op m'n eigen pc die ik altijd gebruik (nu wel met versie 10 van itunes, en niet versie 9.x waarmee ik de laatste backup van de phone gemaakt heb, voor de vakantie).

2. In DFU mode gezet en restore uitgevoerd. Deze geeft foutcode 1611, wat dezelfde uitleg heeft bij Apple op de site. De logfile zegt o.a. "radio-error-string = 'Corrupted stack", wat me wel verontrust.

3. Oudere firmware (3.1.3) proberen te restoren via DFU mode, maar dan wordt er gezegd dat de device niet eligible is voor de requested build en dat downgrading niet supported is. Ik wist niet dat dat niet kan / mocht… Nieuwere firmware werkt ook niet.

4. Met een tooltje RecBoot het toestel uit recovery mode gehaald. Dan komt weer de oorspronkelijke melding naar voren dat de IMEI unknown is. Bij connecten met iTunes zegt die dan dat er geen SIM kaart inzit. Het zal toch zeker niet zijn dat de SIM unlock ongedaan is gemaakt ineens? Kan dat??

5. Apple gebeld, maar die zeggen dat je je moet melden bij de leverancier. Mijn 'leverancier' kan ik maandag pas bellen, maar of die iets voor mij kunnen betekenen betwijfel ik, aangezien ze enkel tussenhandelaar zijn.

In de tussentijd hoopte ik toch nog iets te kunnen vinden / oplossen, maar dat valt vies tegen tot nu toe. Een halve dag klooien en lezen ben ik nog niks verder, dus ik hoop dat iemand een gouden tip heeft. Ik begin nu aan dingen die ik helemaal niet wilde doen in de eerste plaats, zoals het kijken naar 'custom' firmware etc, in de hoop dat dit wel werkt. Of kan ik dat beter als laatste redmiddel gebruiken???

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:13

KoudeAardbei

Moderator

had je toevallig SHSH gegevens voor 3.1.2 opgeslagen?
Ga dan is terug naar 3.1.2 en draai blackrain, dan hackivate je hem en dan ultrasn0w installeren.
heb je dan wel bereik , dan is je simlock terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil

sundevil

One ping only

Topicstarter
Thnx voor de tip, maar ik ga 'm terugsturen voor 'reparatie'. Het valt nog onder garantie, dus ga ik geen gekke dingen doen met het ding. Het toestel is immers door hen simlockvrij geleverd.

Toch ben ik wel benieuwd wat nu echt het defect is... Kan zo'n simlock buiten hardware fouten om ongedaan worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:13

KoudeAardbei

Moderator

Zover ik weet niet, maar dat van precies een jaar kan bijna geen toeval zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil

sundevil

One ping only

Topicstarter
Het zal toch wel een hardware ding zijn denk ik. Als het alleen om de simlock zou gaan dan zou het gedrag van de phone toch anders zijn neem ik aan. Nu blijft ie maar rebooten en vragen om een restore... Dat zal toch niet alleen maar door een weer enablede simlock komen(?)

We gaan het zien wat ze ervan zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Waarom denk je dat hij 'plotseling' weer gesimlockt is?
Kennelijk is je baseband stack corrupt geraakt.

Hieraan staat al je informatie betreffende je IMEI, ICCID, SIM, WIFI etc.

Op 1 of andere manier is die corrupt geraakt. (kapotte chip? Overhit?) Dat is heel iets anders dan een plotseling terugkerende simlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil

sundevil

One ping only

Topicstarter
Eens. Zoals ik al zei denk ik nu ook dat het een hardware defect is, maar ik ben al eens een paar keer van theorie veranderd na vanalles gelezen te hebben op fora en andere sites ;)

De phone is in ieder geval onderweg om vervangen / gerepareerd te worden...

Pagina: 1