Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP Home] Profiel weg !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Windows XP was ik bezig een nieuwe (gratis) versie te downloaden. Vooraf moest ik de oude versie deinstalleren. Dit heb ik gedaan via configuratiescherm/software. Ik zou toen nieuwe versie downloaden maar Internet werkte niet. Toen een snelkoppeling op bureaublad aangetikt maar kon bijbehorend programma niet vinden.
Laptop HP 6720s opnieuw opgestart maar mijn hele profiel was weg, geen snelkoppelingen meer. Toen naar systeemherstel gegaan en herstelpunt uitgekozen van een paar dagen geleden (controlepunt van het systeem).
Dit hielp echter niet, nog steeds mijn oude profiel niet in beeld. Een nieuw profiel is schijnbaar aangemaakt.
Het is er overigens nog wel en heet wim.COMPUTER, en de nieuwe lijkt alleen maar 'wim' te heten.

Hoe kan ik oude profiel terug zetten?

Bij voorbaat mijn dank voor uw hulp.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:27
Een nieuwe "gratis" windows xp aan het downloaden? Wat bedoel je daarmee?

Staat je profiel nog onder c:\documents and settings\gebruikersnaam? Vind je daar niet al je documenten terug?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 16:42
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:46:
In Windows XP was ik bezig een nieuwe (gratis) versie te downloaden. Vooraf moest ik de oude versie deinstalleren. Dit heb ik gedaan via configuratiescherm/software. Ik zou toen nieuwe versie downloaden maar Internet werkte niet. Toen een snelkoppeling op bureaublad aangetikt maar kon bijbehorend programma niet vinden.
Laptop HP 6720s opnieuw opgestart maar mijn hele profiel was weg, geen snelkoppelingen meer. Toen naar systeemherstel gegaan en herstelpunt uitgekozen van een paar dagen geleden (controlepunt van het systeem).
Dit hielp echter niet, nog steeds mijn oude profiel niet in beeld. Een nieuw profiel is schijnbaar aangemaakt.
Het is er overigens nog wel en heet wim.COMPUTER, en de nieuwe lijkt alleen maar 'wim' te heten.

Hoe kan ik oude profiel terug zetten?

Bij voorbaat mijn dank voor uw hulp.
Inloggen als admin,
Nieuwe WIM verwijderen
Oude WIM.COMPUTER hernoemen naar WIM
Rechten op WIM goedzetten dat gebruiker WIM "Full control" heeft
Admin uitloggen
WIM inloggen

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:13
SniperGuy schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:55:
[...]

Inloggen als admin,
Nieuwe WIM verwijderen
Oude WIM.COMPUTER hernoemen naar WIM
Rechten op WIM goedzetten dat gebruiker WIM "Full control" heeft
Admin uitloggen
WIM inloggen
Ik denk niet dat dit goed gaat komen bij deze "gebruiker" :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ging om het programma 'Wings Platinum 4' en ik moest dan eerst Wings Platinum 3 deinstalleren.

Onder C:\ staan Documents and Settings en Document and Settings(2). In deze laaste staat Wim.COMPUTER.

Onder C:\users staan; Wim, Wim.COMPUTER en WIM~1~COM en nog andere mappen zoals Public en mappen Nieske en Nieske HP6720S.

Onder C:\users\Wim.COMPUTER\mijn documenten staan mijn 'oude' mappen.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 16:42
Dan is het een kwestie van alle belangrijke mappen (Desktop, my documents etc) kopieren naar het nieuwe profiel.
Netjes is anders, maar het functioneerd wel

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik XP-home heb, via regedit nieuw DWORD aangemaakt met als naam Administrator en waarde op '1' gezet. Hierna reboot F8. Ik kreeg inlogscherm als Administrator. Geen wachtwoord ingetikt maar meteen op 'verder'. 'Gebruiker' wordt nu geopend. Ik kan echter de gebruiker Wim niet verwijderen omdat deze staat ingesteld als beheerder. Ook type account kan ik niet naar beperkte mogelijkheden zetten.

De optie met mappen kopieeren naar nieuwe gebruiker heb ik nog niet geprobeerd omdat dit mij makkelijker leek.

Maar profiel verwijderen en hernoemen lukt dus niet, wat doe ik verkeerd?
Pagina: 1