Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sneller adsl alternatief mogelijk zonder kabel?

Pagina: 1
Acties:

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Sinds een 1,5 jaar ben ik verhuisd naar een plek waar helaas geen kabel internet beschikbaar is. Nu is er altijd nog adsl natuurlijk. Echter is de afstand naar de wijkcentrale zo'n 6 km waardoor er maar 1 mbit down en 400 kbit up overblijft. Nu is voor dit een echte tweaker natuurlijk niet voldoende. Een serie van 360 MB downloaden duurt al een uur op max speed.. Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief en daarbij wou ik jullie hulp vragen. Ik heb het even op een rijtje gezet waar ik zelf al over had nagedacht.

*Kabel internet van Ziggo aanvragen: Ik heb een tijd terug samen met de buurt een offerte aangevraagd voor kabel internet. Echter omdat de kabel zo'n 1,5 Km moet afleggen naar onze straat gaan de kosten waarschijnlijk tot in de tienduizenden euro's oplopen. Een echt goed alternatief is dit dus helaas niet.

*Satelliet internet zou al een hogere snelheid hebben, maar is alleen met datalimiet te krijgen wat dus ook niet opschiet.

*Vodafone umts abo is ook geen optie vanwege de FUP van rond de 10GG gecombineerd met de beperkende voorwaarden.

*KPN umts heeft ook een FUP met een hoop beperkende voorwaarden. Echter is het mij niet duidelijk of er gecontroleerd wordt op groot verbruikers?

*T-mobile umts is een grote kanshebber op het moment omdat zij geen beperkende voorwaarden of FUP policy hebben. Echter ben ik nogal bang voor het slechte netwerk. Dus ik moet nog een laptop prepaid sim regelen om thuis te testen of ik stabiel boven de 1Mbit uit kom.

Heeft er iemand nog ideeën wat een geschikt alternatief zou zijn? Of heeft er iemand ervaring met 1 van de bovenstaande mogelijkheden? :) Het mag particulier of zakelijk zijn. Een medetweaker heeft een KVK nummer waar ik gebruik van zou mogen maken. :)

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 21:04
Ik vrees dat dit het nu is, wat je zelf opnoemt. Als je niet met Ziggo over uit komen om tegen een schappelijke prijs Coax bij jouw in huis te krijgen, dan vrees ik dat je het met traag breedband zal moeten doen.

Neem aan dat er ook geen glas in de buurt ligt?

Mobiel internet zou kunnen maar bij alle providers heb je een datalimiet of een strenge FUB, dus voor het downloaden valt dat al gelijk af (Vodafone gaat binnenkort terug naar datalimieten, het is maar dat je het weet)

Wat je zou kunnen doen is 2 adsl lijnen nemen, kan je in ieder geval nog lekker door internetten wanneer de iets aan het downloaden bent.

Kijk nog eens bijvoorbeeld of het netwerk van BBned beschikbaar is bij je, misschien staat hun centrale dichterbij, en kunnen ze dus een snellere verbinding leveren (Alice levert over bbned).

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik zit zelf ook met ongeveer deze situatie.
Reken ook maar niet teveel op umts want de max snelheden welke daar worden genoemd zijn alleen in bepaalde optimale situaties haalbaar.

Vaak is het zo dat je in het buitengebied ook minder snelheid haalt met umts omdat men met weinig zenders een groot gebied voorziet.
Mijn vader heeft zon kpn abbo met fup die dongel zou 7 Mbits kunnen halen maar daarmee haal ik ook maar 1,5Mbit down en dat ook nog met een erg hoge latency dus gamen kan ook niet via dat ding.

• Satch
  • Niet online
Voor online gamen was ik sowieso van plan om de adsl lijn er naast te houden vanwege de lagere latency.
Axelfoley007 schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:40:
Ik vrees dat dit het nu is, wat je zelf opnoemt. Als je niet met Ziggo over uit komen om tegen een schappelijke prijs Coax bij jouw in huis te krijgen, dan vrees ik dat je het met traag breedband zal moeten doen.

Neem aan dat er ook geen glas in de buurt ligt?
Er ligt helaas geen glas nee, we zitten net in buitengebied naast de snelweg A4. M'n overbuurman had wel zakelijk glas aangevraagd maar kreeg een offerte voorgeschoteld van 80.000 euro. :P
Mobiel internet zou kunnen maar bij alle providers heb je een datalimiet of een strenge FUB, dus voor het downloaden valt dat al gelijk af (Vodafone gaat binnenkort terug naar datalimieten, het is maar dat je het weet)
Volgens mij zijn die datalimieten alleen voor de mobiele telefoon internet abo's. De duurste laptop internet abo is nog steeds met een FUP. (wat dus 10GB per maand inhoudt eigenlijk..) Maar goed ik zal eerder in de orde van 100GB of meer per maand downloaden, dus eigenlijk zal geen enkele UMTS provider blij met me zijn. :P
Wat je zou kunnen doen is 2 adsl lijnen nemen, kan je in ieder geval nog lekker door internetten wanneer de iets aan het downloaden bent.

Kijk nog eens bijvoorbeeld of het netwerk van BBned beschikbaar is bij je, misschien staat hun centrale dichterbij, en kunnen ze dus een snellere verbinding leveren (Alice levert over bbned).
Alice is niet leverbaar volgens hun website, dus ik gok dat er geen BBned beschikbaar is.
Over de optie om nog een extra 1 mbit adsl lijn te nemen zat ik ook na te denken. Alleen neem ik aan dat ik dan een vrij dure dual wan router moet nemen om 1 laptop/pc tegelijk van beide verbindingen gebruik te laten maken. Alhoewel het misschien ook handig is om een zuinige oude laptop 24/7 met 100 Kb/s te laten downloaden terwijl de andere openblijft voor andere dingen. Ik ga telfort maar eens mailen of zij ook adsl op de 2de lijn kunnen leveren. :) Ik vraag me alleen of ik de huidige lijn of de buren niet stoor als ik de 2de lijn continu op 100 Kb/s laat downloaden.

Ter aanvulling:
Er staat op 200 meter afstand een UMTS mast en met KPN en Vodafone is het hier altijd vol bereik. Ik ga dus binnenkort maar een T-mobile laptop prepaid kaartje kopen. Als ik daar meer dan 3 mbit mee haal wordt het een serieuze optie om een jaar het Laptop Executive abo te proberen.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 21:04
Als het 2e aderpaar actief is dan kan het ja, ik heb namelijk ook 2 adsl verbindingen van Telfort met een loadbalancer ertussen,

Hieronder is alles terug te lezen, misschien heb je er wat aan.

http://forum.telfort.nl/topic6749.html

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Satch schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:16:
Voor online gamen was ik sowieso van plan om de adsl lijn er naast te houden vanwege de lagere latency.

[...]

Er ligt helaas geen glas nee, we zitten net in buitengebied naast de snelweg A4. M'n overbuurman had wel zakelijk glas aangevraagd maar kreeg een offerte voorgeschoteld van 80.000 euro. :P

[...]

Volgens mij zijn die datalimieten alleen voor de mobiele telefoon internet abo's. De duurste laptop internet abo is nog steeds met een FUP. (wat dus 10GB per maand inhoudt eigenlijk..) Maar goed ik zal eerder in de orde van 100GB of meer per maand downloaden, dus eigenlijk zal geen enkele UMTS provider blij met me zijn. :P

[...]

Alice is niet leverbaar volgens hun website, dus ik gok dat er geen BBned beschikbaar is.
Over de optie om nog een extra 1 mbit adsl lijn te nemen zat ik ook na te denken. Alleen neem ik aan dat ik dan een vrij dure dual wan router moet nemen om 1 laptop/pc tegelijk van beide verbindingen gebruik te laten maken. Alhoewel het misschien ook handig is om een zuinige oude laptop 24/7 met 100 Kb/s te laten downloaden terwijl de andere openblijft voor andere dingen. Ik ga telfort maar eens mailen of zij ook adsl op de 2de lijn kunnen leveren. :) Ik vraag me alleen of ik de huidige lijn of de buren niet stoor als ik de 2de lijn continu op 100 Kb/s laat downloaden.

Ter aanvulling:
Er staat op 200 meter afstand een UMTS mast en met KPN en Vodafone is het hier altijd vol bereik. Ik ga dus binnenkort maar een T-mobile laptop prepaid kaartje kopen. Als ik daar meer dan 3 mbit mee haal wordt het een serieuze optie om een jaar het Laptop Executive abo te proberen.
Ja als je zo dicht bij de mast zit kan het inderdaad een goede optie zijn, en dan kan je over een jaar nog weer eens kijken misschien is dan de uitrol van vDSL ook verder waardoor er iets is aangepast.
Over een dubbele internet lijn: Dit kan dan inderdaad met een dual wan router maar hiervoor kan je dan het beste zelf iets maken met een bsd of linux router distrubutie.
Kijk bijvoorbeeld eens naar PfSense dit is een router distributie welke vrij veel mogelijkheden biedt maar toch redelijk eenvoudig is in het beheer.

• Satch
  • Niet online
Axelfoley007 schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:28:
Als het 2e aderpaar actief is dan kan het ja, ik heb namelijk ook 2 adsl verbindingen van Telfort met een loadbalancer ertussen,

Hieronder is alles terug te lezen, misschien heb je er wat aan.

http://forum.telfort.nl/topic6749.html
Thanks, ik denk dat ik daar wel wat aan heb!
dutch_warrior schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:28:
[...]

Ja als je zo dicht bij de mast zit kan het inderdaad een goede optie zijn, en dan kan je over een jaar nog weer eens kijken misschien is dan de uitrol van vDSL ook verder waardoor er iets is aangepast.
Over een dubbele internet lijn: Dit kan dan inderdaad met een dual wan router maar hiervoor kan je dan het beste zelf iets maken met een bsd of linux router distrubutie.
Kijk bijvoorbeeld eens naar PfSense dit is een router distributie welke vrij veel mogelijkheden biedt maar toch redelijk eenvoudig is in het beheer.
Jij ook bedankt, ik ga eens kijken of de door Axelfoley007 gebruikte Draytek router wat is en ook wat PfSense precies inhoudt. :)

• Satch
  • Niet online
Ik heb min of meer besloten om toch geen tweede adsl lijn te nemen. Wat mij een beter alternatief lijkt als tweede lijn is een T-mobile Laptop Executive abo. 7,2 Mbit down / 2 Mbit up. Met een laptop prepaid stick (die beperkt is op 3,6 Mbit down) haalde ik zo'n 2,5 Mbit. :) Geen datalimiet of andere beperkende voorwaarden. Usenet en torrents gingen dus sneller dan ik de afgelopen 2 jaar gewend ben. :P

Natuurlijk ben ik wel enigszins huiverig voor T-mobile vanwge de reputatie van hun 'slechte' netwerk. Echter had ik 5 streepjes hsdpa bereik en was de snelheid dus ook stabiel. Misschien 2-3 disconnects gehad over de hele test dag, maar voor een download lijn is dat niet erg. :)

Normaal is het abo stevig aan de prijs met 45 euro per maand, maar via metjelaptoponline.nl krijg je al een leuke korting op de normale prijs. En je kan zelfs een iPad met korting kopen. Als ik deze met winst doorverkoop kost het iets van 25 euro per maand omgerekend.

Goed alternatief lijkt mij? :)

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 23:02
volgens mij na 1 gb dan word je geknepen. http://www.t-mobile.nl/pe...jst_data_only_1112010.pdf

• Satch
  • Niet online
Dat is business, ik heb het over de executive variant zonder datalimiet. :P

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:27
Dat via metjelaptoponline is meestal beperkt.
Als jij een abo van een jaar neemt krijg je een half jaar korting en bij 2 jaar een jaar korting, daarna zit je alsnog met die 45 euro per maand ;)

Edit:

De prijzen die je ziet staan op metjelaptoponline is de korting al vanaf zie ik. Je betaalt dus zoiezo meer dan 40 euro per maand. ;) Normale prijs van dat abo is 60 euro p/m

[ Voor 32% gewijzigd door jimmy87 op 16-09-2010 19:03 ]

• Satch
  • Niet online
jimmy87 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:00:
Dat via metjelaptoponline is meestal beperkt.
Als jij een abo van een jaar neemt krijg je een half jaar korting en bij 2 jaar een jaar korting, daarna zit je alsnog met die 45 euro per maand ;)

Edit:

De prijzen die je ziet staan op metjelaptoponline is de korting al vanaf zie ik. Je betaalt dus zoiezo meer dan 40 euro per maand. ;) Normale prijs van dat abo is 60 euro p/m
Ik zie net dat de prijzen op metjelaptoponline.nl omhoog gegaan zijn helaas. Zowel voor de abo's als voor de iPad die je met korting kon kopen. Jammer, is een stuk duurder zo...
Gisteren was het 2 jaar abo 37,75 (ongeveer) per maand en kreeg je er ook een 16GB 3G iPad bij voor 280 euro uit m'n hoofd.

Edit: En dat van die 60 euro per maand is bullshit. Bij t-mobile zelf is 1 jaar 50 euro per maand en 2 jaar 45.

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 16-09-2010 19:05 ]

Pagina: 1