[Win7] Weergave pictogrammen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 19:35
Sinds gisteren worden plots heel veel pictogrammen op de taakbalk, op het bureaublad en in het startmenu niet juist meer weergegeven. Ik zie alleen standaard windowspictogrammen (allemaal hetzelfde). Het valt me wel op dat als ik in de taakbalk kies voor weergave van grote pictogrammen dat ik de juiste picotgrammen wel zie. Zet ik de zaak dan weer terug op weergave kleine pictogrammen dan verschijnt er plots weer een algemeen pictogram. Een systeemherstel heeft helaas niet geholpen. Als ik op het picogram rechts klik en kies voor wijzigen pictogram dan zie ik daar wel het juiste pictogram weergegeven maar klik ik dan op toepassen dan gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Je Icon Cache is stuk, zul je dus moeten laten rebuilden.

Open een command prompt (windows-R cmd)
en typ dan achtereenvolgens dit in:
* taskkill /IM explorer.exe /F
* CD /d %userprofile%\AppData\Local
* DEL IconCache.db /a
* shutdown /r

Wat dit doet is:
1) Kill explorer (haalt lock van icon cache weg)
2) ga naar de directory in je user profile waar de cache zich bevind
3) verwijder de cache
4) reboot pc

Volgende keer als windows opstart gaat hij je icon cache rebuilden, dus kan het even duren voordat je weer icoontjes ziet. Daarna zou alles weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 19:35
Hallo Bahmi. Bedankt voor je reactie. Het probleem is nu inderdaad opgelost. Eerder vandaag had ik het bestand IconCache.db via de verkenner al verwijderd en de PC opnieuw opgestart. Dat hielp toen dus niet. Waarom het nu op jouw manier wél lukt begrijp ik niet, maar ik ben zeer blij dat het nu is opgelost.

Groetjes,
Jozef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jozef 54 schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:39:
Hallo Bahmi. Bedankt voor je reactie. Het probleem is nu inderdaad opgelost. Eerder vandaag had ik het bestand IconCache.db via de verkenner al verwijderd en de PC opnieuw opgestart. Dat hielp toen dus niet. Waarom het nu op jouw manier wél lukt begrijp ik niet, maar ik ben zeer blij dat het nu is opgelost.

Groetjes,
Jozef
waarchijnlijk omdat als explorer.exe (verkenner) draait, 'ie dan lockt:
Bahmi schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:17:
Je Icon Cache is stuk, zul je dus moeten laten rebuilden.

Open een command prompt (windows-R cmd)
en typ dan achtereenvolgens dit in:
* taskkill /IM explorer.exe /F
* CD /d %userprofile%\AppData\Local
* DEL IconCache.db /a
* shutdown /r

Wat dit doet is:
1) Kill explorer (haalt lock van icon cache weg)
2) ga naar de directory in je user profile waar de cache zich bevind
3) verwijder de cache
4) reboot pc

Volgende keer als windows opstart gaat hij je icon cache rebuilden, dus kan het even duren voordat je weer icoontjes ziet. Daarna zou alles weer moeten werken.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde gevonden maar dan iets anders dan hier wordt aangedragen. wilde ik ff delen zodat men dit sneller terug kan vinden want ik vond hem in 1 van de hetgrotetopicwindows7 delen en dat zoekt best lastig...
Launch an elevated CMD window, ie Right click, Run as Administrator...
In the CMD window go to C:\Users\<ProfileName>\AppData\Local
Do the following command: attrib -H IconCache.db
Do the following command: del IconCache.db

Nadat je dat gedaan hebt even je scherminstellingen naar 16bit doen en dan weer terug naar 32bit.