PS3 Hack/N900

Pagina: 1
Acties:

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
In het artikel over de PS3 jailbreak hebben ze het over:
"(...) Het is nog altijd onduidelijk wat de legale status van de jailbreak is in Nederland. (...)"
Nou ben ik geen meester maar volgens mij is "legale status" een iets te letterlijke vertaling van "legal state" en mag het woord 'legaal' niet op deze manier gebruikt worden. Netter lijkt me "wettelijke status" of iets als "Het is nog altijd onduidelijk of jailbreaken in Nederland legaal is.".
nieuws: Nokia N900 kan door hack PS3 jailbreaken

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-02 11:49
Ben het met je eens, legale status is gewoon klakkeloos vertaald uit het engels.

gewoon nee.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Deze zin vind ik niet erg lekker lopen, maar nu ik hem nog 7x over lees weet ik het niet zeker meer. De eerste keer dat ik hem las was het in ieder geval verwarrend:
Na het jailbreaken moet op de N900 het proces dat zorgt voor de jailbreak weer worden gestopt.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De kop van het bericht en de inhoud zijn nodeloos beperkt tot de N900. Er komt een hele vloedgolf aan unlock devices aan omdat de exploit makkelijk te porten is. Sommige werken nu al.

Het zou dus beter zijn om iets als ´als eerste uitgebrocht voor N900´ in de kop te zetten en in het artikel te noemen dat android, shock controllers, andere mobieltjes etc er allemaal aan komen.

Een verwijzing naar de oorspronkelijke exploit die op een dure usb dongle uitgebracht zou worden en waarvan de makers de source al een tijdje geleden gereleased hebben zou ook veel toevoegen. Dat maakt immers deze hausse aan USB gebaseerde unlocking mogelijk. Zie http://github.com/psgroove/psgroove

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 19:53
Sony is in Australië bezig met een rechtszaak om de dongles die de hack mogelijk maken uit de handel te halen. In de tussentijd mogen webwinkels de dongle al niet meer verkopen.
Die uitspraak is al lang geweest en heeft zo'n beetje op élke nieuwssite omtrent de PS3 gestaan.
The highly anticipated court case of Sony of Australia vs. PSJailBreak Resellers has come to an end, and the verdict does not come good. In the end, the injunction against PSJailbreak was NOT removed, and the distributor must give all stock of PSJailbreak to Australian lawyers. Furthermore, Justice Dodds-Streeton has also ordered that PSJailbreak may not be distributed in any way.
Als er überhaubt gegoogled was had dit nieuwsbericht 100x erop gestaan...

Wat mij nog meer bevreemd is dat er een aantal resellers aangeklaagd zijn; niet allemaal. In de 'tijd' dat dit nieuwsartikel geschreven is was het helemaal niet zo dat alle webwinkels de PSJailbreak niet mochten verkopen. zviw heeft Sony een aantal Resellers (De officiële PSJAILBREAK resellers in Australië; die ook op de website vermeld staan als officiële resellers) halt toegeroepen kwa verkoop van de dongles.

Dit nieuwsbericht rammelt eigenlijk aan alle kanten.

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 05-09-2010 22:27 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
Ik vind de titel ook wel vreemd gekozen, het lijkt me beter om het zo te wijzigen:

Nokia N900 kan door hack PS3 jailbreaken > PS3 kan dmv hack op Nokia N900 gejailbreakt worden

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 19:53
ThinkPadd schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:29:
Ik vind de titel ook wel vreemd gekozen, het lijkt me beter om het zo te wijzigen:

Nokia N900 kan door hack PS3 jailbreaken > PS3 kan dmv hack op Nokia N900 gejailbreakt worden
Ook op de Palm Pre, iPhone is er nu ook en zo zijn er nog 100 apparaten waar hij op gejailbreakt kan worden (Meeste nog niet officieel maar wel onderbouwd).

Had dan een nieuwsartikel geplaatst "PS3 kan gejailbreakt worden door verschillende multimedia apparaten" oid.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mobyrick schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:18:
Deze zin vind ik niet erg lekker lopen, maar nu ik hem nog 7x over lees weet ik het niet zeker meer. De eerste keer dat ik hem las was het in ieder geval verwarrend:
Zo zou het moeten:

Na het jailbreaken moet op de N900 het proces, dat zorgt voor de jailbreak, weer worden gestopt. :)

Verwijderd

Waarom alleen de N900 genoemd? Kan ook al met de Nexus One, Desire en Milestone (Android). Ook de Palm Pre kan het al.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773798
okaay
download this: [link ff verwijderd]
extract the files and put them on the root of your sd card.
put the phone into fastboot, connect it to the computer and use fastboot to boot the img file.
' fastboot boot boot.img '
then the phone should boot up as usual, go into the terminal and point it to the directory where you put the rest of the extracted files (root of sdcard), so type these in.
#cd sdcard
#su
#insmod psfreedom.ko

Turn off your ps3 (from the wall I suppose) and connect the phone, turn the ps3 on and quickly press the eject button. If you did it right there should be some extra options under the game section. and it done!
if you want to back up games download this:
http://www.pandawillforum.com/redire...&goto=lastpost
and put it on another usb drive and plug it in another hole, go into install packages and it should show up. Install backup manager. Insert a game, go into backup manager and press 'O' to backup

Tested on CM6

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 22:43 ]

Pagina: 1