Toon posts:

zacht geluid TX-SR608 A/V receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort de Onkyo TX-SR608 reveiver en de Harman Kardon HKTS 16BQ surroundboxen.
Ik vind dat het geluid best zacht is, ik moet het volume op 40 zetten om er normaal televisie luistergeluid uit te krijgen. Het geluid kan wel harder via Dynamic EQ, maar dan is het geluid van de boxen achter te luid.
Kan het zijn dat het aan de speakerkabels ligt of is dit normaal bij de Onkyo's? Ik heb nu de standaard "dropveters" die bij de set zaten.

Alvast bedankt

Verwijderd

Probeer voor de test eens een CD speler aan je receiver te koppelen. Geen iPod of discman, gewoon een 'klassieke' CD speler. Vergelijk dan eens of je de knop even ver moet open draaien voor hetzelfde geluid. Controleer ook even of de impedantie van je luidsprekers op 4,8 ohm staat. Ik denk namelijk dat dat de gain van een van de versterkertrappen verandert.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
En hoe is de tv op de onkyo aangesloten?
Misschien heeft de tv een instelbaar uitgangsniveau?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over het geluid van de tv af en niet een ipod of discman. De tv is aangesloten via een hdmi kabel en heeft geen instelbaar uitgangsniveau.
De receiver staat op 6 ohm en de boxen zijn 8 ohm. Ik kan bij de versterker alleen maar 4 of 6 ohm kiezen. Dus het kan niet aan de dunne speakerkabels liggen?

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-01 09:56

SNEAK-NL

galloooooooooooo

kan je niet op de onkyo in het menu iets spelen met de intellivolume.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Wat is er mis met 40? Het is maar gewoon een getalletje.
Als je hem op 80 of 90 zet en het geluid is nog steeds zacht, dan zou het raar zijn. De onderste helft van de schaal is nu eenmaal heel fijn regelbaar.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je kunt de Onkyo ook op dB's zetten, misschien oogt dit iets minder vreemd. Ik heb dit bij mijn 1008 ook gedaan. De 6 Ohm instelling is voor 6 Ohm en hoger. De kabels gaan voor het volume echt niet uitmaken.

[ Voor 29% gewijzigd door |sWORDs| op 06-09-2010 11:05 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn TX-SR606 staat voor het luisteren van TV ook meestal op 30+. Misschien zijn jouw speakers wat minder gevoelig, maar 40 komt niet gek op mij over. Hoe harder je hem zet hoe minder fijngevoelig hij wordt. Maw verschil tussen 20 en 30 is heel anders dan tussen 60 en 70.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 15:58
Ik heb regelmatig surround versterkers geinstalleerd, en ben het dan ook vaker tegengekomen dat het geluid in eerste instantie te zacht was.
Op het moment dat je de automatische setup volledig doorloopt "weet" de versterker dat het te zacht is.

Dus tip, setup-mic erin, programma volledig doorlopen en dan eens luisteren.
Als je surround boxen dan te hard staan kan je dat in de software nog aanpassen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de Audissey setup met de microfoon al uitgevoerd, misschien is het wat Oscar zegt, dat de receiver in de lagere getallen fijngevoeliger is dan wanneer je hem in de hogere getallen hebt.

Thnx allemaal voor de tips, trucs en uitleg :)
Pagina: 1