Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ik heb een voor mij wat merkwaardig probleem; ik heb onlangs een nieuwe telefoon aangeschaft (LG GW620) waarbij mij werd verzekerd dat deze simlock vrij was. Op dat moment had ik een Telfort abbo, daarmee getest en het werkte prima

Nu ben ik inmiddels overgestapt naar Vodafone, en nu werkt de boel niet meer. "Netwerk vergrendeld" krijg ik als melding. :(
Dus toch een simlock?

Alleen nu heb ik ook even getest met een KPN sim en deze werkt wel perfect!
Bij mijn weten zit je met een simlock vast aan één provider, dus hoe kan dit nou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
To confirm that the phone is unlocked, the next time you enter 2945#*620# on the dialer, the phone will say "Your phone is not personalized."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
als ik 2945#*620# intoets dan krijg ik de optie voor: "pincode voor ontgrendelen sim-netwerk" En dan 10 pogingen.

Klinkt idd als een SIMlock. Maar hoe kom ik er nou dan achter bij welke provider dit is? Want de telefoon werkt dus gewoon bij zowel KPN als bij Telfort!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ga terug naar waar je die telefoon hebt gekocht. Daar is je gemeld dat hij SIMlock-vrij zou zijn, dat is niet het geval dus dan ben je voorgelogen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
Heeft waarschijnlijk met het type lock te maken, telfort/kpn gebruikers gebruiken hetzelfde netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
pven schreef op zondag 05 september 2010 @ 08:26:
Ga terug naar waar je die telefoon hebt gekocht. Daar is je gemeld dat hij SIMlock-vrij zou zijn, dat is niet het geval dus dan ben je voorgelogen.
lastig, is via marktplaats gekocht... garantie tot de deur, dat verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Shaodar schreef op zondag 05 september 2010 @ 08:43:
[...]

lastig, is via marktplaats gekocht... garantie tot de deur, dat verhaal
Een nieuwe telefoon via marktplaats !? :N

Dan gok ik dat je geen bonnetje hebt en dat een provider je ook niet verder gaat helpen. Misschien dat je ergens een lokale telefoonboer hebt die het toestel voor je kan unlocken? (Ik weet niet of dit toestel al in het standaard unlock-assortiment op is genomen. ;))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
geen bonnetje maar wel doosje en alle toebehoren. Leek mij dus wel ok verder.

Maar goed, zoeen unlock-shop is misschien wel de enige oplossing dan
Pagina: 1