Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpv91
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06-2024
Hey tweakers,

Ik heb even een vraag over de Steel series Siberia v2.
Ik ben van plan om deze headset binnenkort aan te schaffen echter is er bij nog wat verwarring ontstaan over de 2 verschillende versies van deze headset.
Namelijk de met USB Soundcard en de Siberia v2 zonder USB soundcard.
Ik heb hier 2 vragen over.

1. Is het de extra kosten wel waard als het gaat om kwaliteit toename van het geluid met deze USB soundcard en maakt de headset ook daadwerkelijk "gebruik" van de 7.1 modus die de soundcard aanbied (laatste is misschien een beetje een domme vraag maar ik ben geen expert op het gebied van surround sound :P)

2. Kan ik ervoor kiezen om wanneer er een probleem is met de bijgeleverde USB Soundcard gebruik maken van mijn onboard, switchen van soundcard als het ware, of zit ik altijd vast aan de geleverde USB Soundcard.

Als iemand hierop een antwoord heeft zou ik dankbaar zijn :)
Het liefst hoor ik van iemand die deze zelf ook heeft en heeft kunnen testen met en zonder USB soundcard ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

De USB kaart maakt gebruik van virtueel surround, dus mixt het surround geluid over stereo uit. Niet echt 7.1 maar een simulatie daarvan. Kan goed werken, het 3D geluid dat Creative in de X-Fi kaarten heeft is best overtuigend.

Er zitten gewoon twee 1/8" pluggen aan de headset, een als input en een voor microfoon. Kun je ook in je onboard kaart steken, maar dan zal je nog even de juiste kaart moeten selecteren.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpv91
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06-2024
ah ok, dacht dat je de headset moest aansluiten op de bijgeleverde USB.
daarmee is mijn 2de vraag helemaal beantwoord, bedankt.

Echter zit ik mij wel weer te bedenken, stel ik heb een game of film die in plaats van 7.1, 5.1 gebruikt, zal deze headset dan ook net zulk goeie kwaliteit in 5.1 produceren?

Als er nog iemand ervaring heeft met deze headset, laat het even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

geen reden waarom dat minder goed zou werken, er komt uiteindelijk alleen maar stereo uit.

liever de tong gebrand dan lauwe soep