Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:13
Hallo tweakers,

kom net weer van Elementz festival en daar is mijn iPhone 3gs 32GB gejat.
Dat ik hem terugkrijg acht ik zo goed als 0 , maar probeer toch wat moeite te doen via deze weg.

Iemand enig idee hoe ik het imei nummer kan blokkeren? gaat dat via t-mobile of apple, of uberhaubt niet?
Helaas geen mobileme dus kan niks wissen, en zo dom om er geen toeganscode op te zetten.
Staan hele belangrijke gegevens op die absoluut niet weg mogen, een ander heeft er weinig aan maar ik hecht er veel waarde aan...

Stom dat ik dat hier moet vragen (werk in een telefoonwinkel) , maar heb nog nooit iemand gehoord over een gestolen iPhone..

Indien bovenstaande lariekoek is, wat kan ik wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
gaat via je provider geloof ik. in ieder geval niet via apple. alles gaat via je provider. tip op grote festivals nooit je normale telefoon meenemen altijd een partyfoon meenemen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
stftweaker schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:52:
gaat via je provider geloof ik. in ieder geval niet via apple. alles gaat via je provider. tip op grote festivals nooit je normale telefoon meenemen altijd een partyfoon meenemen.
dankje, ja daar ben ik nu ook wel achter...
Maarja je bent jong en je wilt wat!
Foto's & Video's maken is allemaal heel leuk, maar er loopt niet voor niets een Partyflock fotograaf rond...

Wat ben ik ook weer een oen om dit zo weer te laten gebeuren.
Ook neemt vodafone klantenservice noch dealerhelpdesk op..., dus dat word maandagmorgen pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Ik zou het toch maar zo snel mogelijk laten blokkeren. Volgens de site:

Klantenservice Onze klantenservice kun je van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 en 18.00 uur als volgt bereiken:
Mobiel: bel 1200
Vaste lijn: bel 06 54 50 01 00
Vanuit het buitenland: bel 1200 of +31 6 54 50 01 00
Bij verlies of diefstal kun je, als je een abonnement hebt, altijd bellen (ook buiten openingstijden) om je simkaart te laten blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0sh1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06-2023
Toen mijn 3g gestolen is heb ik gewoon mijn provider gebeld (Proximus) en zij blokeren het imei nummer.

hopenlijk help ik je hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Helaas kan ik je al vertellen dat geen enkel Nederlandse provider Imei blokkeert, wel kan je je nummer gewoon blokkeren via 1200 en als je morgen naar een Vodafone winkel gaat met je legitimatie krijg je ook gelijk een nieuwe simkaart (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
Werk zelf in een vestiging van 'the phone house' , dus dat simwissel verhaal moet geen probleem zijn (normaal doen ze geen prepaid simwissels, maar beetje slijmen... :P)

wel mooi klote dat ze in NL niks blokkeren, wil het de dief zo lastig mogelijk maken...

hoor net van een kamaraad dat hij bierflesje kon vangen met zn gezicht , 6 hechtingen + fiets gejat...
nou dan ben ik blij dat mn iPhone weg is !:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want je wilt hem niet bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

@Tommeh

Volgens mij is het blokkeren zodat de dader niet op de kosten van de TS kan bellen.

[ Voor 70% gewijzigd door DefLite op 05-09-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zoals eerder geopperd..IMEI blokkeren is niet aan de orde in NL. Dwars zitten zal helaas niet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:34

Ankh

|true

De politie heeft toch een sms-bom actie op basis van de IMEI? Ooit eens wat over gelezen iig.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Ja, dat stamt alweer van rond of voor 2000.
Er bleek geloof ik veel fraude / misbruik van gemaakt te worden (van IMEI's blokkeren)
Bijv. vriendje maakt het uit, ga naar de politie, hang een verhaal op dat je telefoon is gestolen, verloren en geef het IMEI van je vriendjes telefoon door. Die heeft vervolgens een brick.
Correct me if i'm wrong ;)

@TS: had je nog iets van Mobile Me / Find My iPhone o.i.d. programma?
Of heb je Gmail? Tijdje geleden alweer was hier een dude van een gestolen Macbook die hem terug vond door in zijn Gmail webmail de gebruikte IP adressen bij te houden. Kwam hij bij een asielzoekers centrum in de buurt bij hem uit, via dat IP adres. Met behulp van politie en veel geduld spullen terug gekregen.

[ Voor 35% gewijzigd door autoreverse op 05-09-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
Heb gekeken bij Gmail, helaas alleen een vodafone IP adres.
Simkaart is gelijk uitgeschakeld, en na 0:45 geen internet activiteit meer geweest bij welke gmail account dan ook.

Aangifte gedaan en morgen word ik teruggebeld door interpolis, hoop dat ik een zaak heb, maar vrees van niet.
Dagdag 32GB iPhone 3gs waar ik hard voor heb gewerkt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51
Ik voel met je mee. De mijne is door een "fijne" collega geleend....
Verzekering noppes. Gekocht met een CC, en daar heb ik een aankoop verzekering van een jaar.
Na veel moeite de voorwaarden gevonden.

Krijg je voor een GSM maar 250euris terug. Behalve als je hem op je werk bent kwijtgeraakt, dan niks... :(
Pagina: 1