Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn computer begint erg sloom te worden, zodat ik een clean install van WIndows XP uit wil voeren.
Nu is alleen het probleem dat de product key achterop mijn laptop afgescheurd is, waardoor 4 letters niet meer te lezen zijn. Met de programma's ProduKey en de keyfinder van Magic Jelly Bean heb ik al 2 keer een product key gevonden. Deze komt alleen helemaal niet overeen met de 12 letters die ik wel heb. Vinden deze programma's wel de juiste product key of weten jullie een andere manier waarop ik aan mijn product key kan komen?

Alvast bedankt!

Elise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Wat voor merk laptop heb je? Als het een HP is bijvoorbeeld hoef je tijdens installatie niet eens je key in te typen, hij activeert vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belletje naar Microsoft A'dam plegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Gebruik gewoon de key die je product finder vindt... je kunt die 4 letters toch niet meer bij elkaar verzinnen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Gaat niet eenvoudig worden. De versie van Windows XP die bij jou geinstalleerd is, is een "OEM Pre-Activated" versie.

Over welk merk laptop hebben we het? Ergens een Restore-CD vandezelfde fabrikant binnenhengelen werkt in dat geval ook (zonder key, pre-activatie).

[ Voor 5% gewijzigd door GraveR op 04-09-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Als je de bijbehorende XP-CD hebt en het is een HP/Compaq, dan weet ik zeker dat de CD zonder key gaat pre-activeren. Ander merk weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat Toshiba en Fujitsu-Siemens, en misschien Acer ook gelijkwaardige CD's hebben, zoals GraveR idd zegt, met pre-activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:12:
Als je de bijbehorende XP-CD hebt en het is een HP/Compaq, dan weet ik zeker dat de CD zonder key gaat pre-activeren. Ander merk weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat Toshiba en Fujitsu-Siemens, en misschien Acer ook gelijkwaardige CD's hebben, zoals GraveR idd zegt, met pre-activatie.
Ik heb een HP. Zo'n restore CD heb ik misschien nog wel liggen. Moet ik nog iets aan mijn bios instellingen veranderen voordat ik zo'n clean install uit kan voeren? En hoe werkt het formatteren van mijn harde schijf eigenlijk of gaat dat gewoon automatisch bij het opnieuw installeren van Windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Controleer even in het BIOS of de CD in de opstartvolgorde vooraan staat.
Dus
1. CD
2. HDD
3. USB, netwerk, rest
Dan van CD opstarten, en tijdens de installatie kun je aangeven dat je je harde schijf wil formatteren. Formatteer hem en doe zonder (Snel), dan controleert hij tijdens het formatteren gelijk of er nog bad sectors op de harde schijf zijn. Zorg wel dat je je spullen vooraf extern gebackupt hebt he, want formatteren wist je harde schijf volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:19:
Controleer even in het BIOS of de CD in de opstartvolgorde vooraan staat.
Dus
1. CD
2. HDD
3. USB, netwerk, rest
Dan van CD opstarten, en tijdens de installatie kun je aangeven dat je je harde schijf wil formatteren. Formatteer hem en doe zonder (Snel), dan controleert hij tijdens het formatteren gelijk of er nog bad sectors op de harde schijf zijn. Zorg wel dat je je spullen vooraf extern gebackupt hebt he, want formatteren wist je harde schijf volledig.
Super, bedankt!
Ik ga straks even zoeken of ik mijn restore CD nog ergens bij mijn ouders heb liggen, ik hoop het!
Pagina: 1