Problemen met Joomla template

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik probeer een website te maken die op Joomla draait. De installatie van Joomla verliep zonder enig probleem en de website werkt dus. Het probleem ligt hem bij het installeren van de template. Ik probeerde verschillende templates te installeren, en deze lukten, maar diegene die ik echt wil hebben geeft problemen. De template is hier te vinden.

Wanneer ik bij de installatie van Joomla kies om "Sample data" mee te installeren krijg ik bij het bezoeken van de website de volgende fout:

Parse error: parse error in C:\wamp\www\templates\bj_venus\html\com_content\frontpage\default_item.php on line 158

Wanneer ik deze optie niet gebruik en dus met een lege website begin ziet het resultaat er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/6eGi

Hieruit kunnen we de volgende fouten afleiden:
Notice: Use of undefined constant _ISO - assumed '_ISO' in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 20

Deprecated: Function split() is deprecated in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 20

Notice: Undefined variable: header in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 98

Notice: Undefined variable: toolbar in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 1

Notice: Undefined variable: advert1 in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 131

Notice: Undefined variable: headline in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 138

Notice: Undefined variable: top in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 152

Notice: Undefined variable: right in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 173

Notice: Undefined variable: banner in C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php on line 166

De templates installeerde ik altijd op dezelfde manier:
Configuratiepaneel --> extentions --> Install / Uninstall --> Upload package-file. Hier heb ik het zip-bestand ge-upload van de template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Ik denk dat dit komt doordat er in 'C:\wamp\www\templates\bj_venus\index.php' iets niet helemaal goed gaat met de variabelen.
Waarschijnlijk is dit template gebaseerd op Joomla 1.0 en niet 1.5. Immers is de functie split() deprecated (sinds PHP 5.3.0). Dat is al een behoorlijke tijd geleden (30-June-2009).
Misschien zou je eens in het bestand kunnen duiken en kijken waar het fout gaat. Ik denk dat er ergens een ' of " teveel of te weinig staat; gezien de eerste foutmelding.

Edit; ik zie zojuist dat op de site van Venus staat, dat het om een 1.5 template gaat. Echter denk ik dat je jouw probleem beter bij hen neer kunt leggen, want hier op GoT gaan we geen code van derden onderhouden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 04-09-2010 21:18 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
Error zoals: "Notice: Undefined variable: ....." kun je op twee manieren oplossen. Door eerst te controleren of de variabelen wel bestaan (zoals: isset()), of via je error_reporting. (Error reporting kun je eventueel uitzetten in je php.ini of in je code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
WEB >> PRG

Verder moet je met de hierboven gegeven tips een heel eind kunnen komen en anders zou ik het eens proberen bij Joomla support. Zoals reeds aangegeven doen we hier niet aan support op code van derden.

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 05-09-2010 13:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.