• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Onze Acer 94cm LCD tv is stilaan aan het overlijden. Aan de ene zijde zie ik niet uit naar een kostenpost van meerdere honderden euro's voor een luxeproduct, aan de andere kant zal ik dit onding missen als kiespijn. In 3 jaar tijd hebben we er 4 versleten (4 verschillende, wel te verstaan) en Acer heeft er goed aan gedaan deze markt weer te verlaten. Rotzooi is het :P

Een nieuwe dus. Deze doet het nog, dus we hebben de tijd om onderzoek te doen, en dat begon voor ons met een rondje door de mediamarkt. Keur en keus genoeg, maar helaas niet in ons budget, en dat is ongeveer 600 euro.

De eisen daarvoor zijn:

Minimaal 94cm/37" (groter is absoluut welkom)
Een goed, betrouwbaar merk
Full HD (geen ultra-harde eis, maar wel een Pré)

Wat is absoluut niet belangrijk?

- gadgets (mediaplayer, kaartlezer etc)
- ultra-nieuwe technieken (we hebben een Acer, hoeveel erger kan ik het nog treffen? :P)

We kijken op dit moment TV via analoge kabel omdat onze verhuurder dat nu eenmaal heeft liggen, maar we hopen met een jaar in een nieuw huis te zitten waar ik bereid ben digitale TV aan te schaffen. Aangezien we in de regio Breda willen blijven zal dit waarschijnlijk Ziggo zijn.

We hebben een PS3 waar we DVD's via kijken, ik mag er graag games op spelen en hij word ook als netwerk-mediaplayer ingezet, waar we alles zo mogelijk in HD kwaliteit gedownload materiaal op zetten. Bluray gebruiken we (nog) niet.

Audio

De surround 'set' bestaat nu uit een oude Sony STR-DE225 versterker (Prologic 1) met een paar zware front en simpele center en rearspeakers. Sub niet nodig in deze opstelling. Ik ben prima tevreden met deze versterker, Prologic is goed genoeg voor af en toe een film en radio luisteren.
Helaas beschik ik niet over de remote commander die hier eigenlijk bij hoort, en de nieuw aan te schaffen LCD tv heeft in deze budget-sectie geen geweldig geluid, dunkt me, dus wat doe ik met normaal Tv-geluid? Ik wil niet constant op en neer lopen om het geluid harder of zachter te zetten.

Overwegingen:

Na ons bezoek aan de TV afdeling van onze Mediamarkt (Breda) hebben we onder andere dit model uitgekozen:

pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX402

Hij valt binnen het budget, zit er mooi uit, en voldoet aan mijn technische eisen.
Wij hebben onze zithoek echter wel in zo'n opstelling (het kan ook niet anders in onze woning) dat de helft in een hoek van 45 graden naar de TV kijkt, wat volgens deze Tweakers review een slecht(er) beeld oplevert, en dat zou zonde zijn.

Pluspunten die ik vond op de Sony site is dat deze TV een universele afstandsbediening zou hebben waar je ook de (wss Sony) audioset mee kunt bedienen. Ook zou hij voor het geld veel waarde bieden.

Aan de ene kant vind ik het een prettig idee om alles van sony te hebben (als we dan ook een sony audioset/versterker nemen kunnen we alles met 1 remote af, en ik vind een harmony te duur/omslachtig). Aan de andere kant, als er wat beters te krijgen is voor ongeveer hetzelfde geld wil ik dit overwegen. Helaas is de video-input van de mediamarkt niet dermate goed dat ik een goed vergelijk kon maken tussen alle merken.

De vragen waar ik dus mee zit:

- wat is het beste wat ik kan krijgen voor 600 euro in die maat? En met beste bedoel ik dus kijkhoek, responssnelheid (gaming) en kwaliteit op de lange termijn
- moet ik de moeite doen iets te zoeken met fatsoenlijk geluid, of ook investeren in een nieuwe versterker met speakers?

Ik hoop dat jullie waardevolle ervaringen kunnen delen, kritische vragen kunnen stellen waar ik nog niet over nagedacht heb en modellen kunnen noemen die ik moet gaan bekijken :).

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 22:19
Heb je van die Acer nog niet geleerd dat goedkoop duurkoop is?
Met andere woorden koop een fatsoenlijke set die je niet na 3 jaar weg hoeft te gooien.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Het Fantoom schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:38:
Heb je van die Acer nog niet geleerd dat goedkoop duurkoop is?
Met andere woorden koop een fatsoenlijke set die je niet na 3 jaar weg hoeft te gooien.
Ik snap dat er bepaalde slechte merken te koop zijn, maar die ervaring heb ik bijvoorbeeld met Sony nooit gehad. Ook versta ik onder 'goedkoop duurkoop' vooral veel willen voor weinig geld.

Ik wil minder uitgeven, en wil dus best concessies doen, en ben daarom nu mijn opties aan het onderzoeken. Het moet toch niet zo zijn dat een goeie tv persé meer dan 1000 euro hoeft te kosten?

Er zijn toch ook goede auto's te koop voor redelijk geld zonder dat iedereen gelijk Mercedes of BMW moet rijden?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 20:01

mr.paaJ

generatie cmd+z

In LCD is de Sony een prima scherm, alternatief is de Samsung 37C5x0. Je kunt ook nog naar de Panasonic 37C20 / 37X20 kijken. Dat is een plasma scherm, dus betere kijkhoek, erg mooi in kleur en contrast maar iets lagere resolutie (HD-Ready, vanaf 3 meter niet echt relevant). 42S20 of 42U20 zijn wel Full-HD.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 04-09-2010 22:54 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:51:
In LCD is de Sony een prima scherm, alternatief is de Samsung 37C5x0. Je kunt ook nog naar de Panasonic 37C20 / 37X20 kijken. Dat is een plasma scherm, dus betere kijkhoek, erg mooi in kleur en contrast maar iets lagere resolutie (HD-Ready, vanaf 3 meter niet echt relevant). 42S20 of 42U20 zijn wel Full-HD.
Ik had plasma stiekem al afgeschreven, ik zag er een paar staan bij de MM maar die hadden 'maar' 1024*768? Of moet ik daar niet naar kijken? Is het ook niet zo dat ze veel meer stroom gebruiken?

Vanwege de waardeloze signaalkwaliteit daarzo kon ik niet veel nuttigs ontdekken over de verschillende in beeldkwaliteit helaas, hoe is dit bij plasma?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Vandaag de BCC bezocht. Signaalkwaliteit is daar iets beter maar imo ook niet geweldig.

Vlakbij de reeds genoemde Sony hebben zij deze staan:

pricewatch: Philips 42PFL3605

Het viel ons gelijk op dat deze bijna geen last heeft van verkleuringen als je onder een hoek van 45 graden gaat kijken, maar omdat deze ook vol zit met 'beeldverbeteraars' weet ik niet (en hun meest technische verkoper wist het ook niet) hoe het met die input lag zit.

Aangezien ik veel online zit met de ps3 vind ik dit toch wel belangrijk :P

Die jongen zweert wel bij plasma zegt hij, omdat de input lag daarbij bijna niet aanwezig zou zijn. Helaas begint een full-hd plasma boven het budget dat wij hebben vastgesteld!

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-09-2010 13:03 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Case closed. We kunnen nog een bedrag voor de Acer krijgen via Fok, en de BCC kon met pricematching onder de prijs van de MM gaan zitten, dus voor een nettoprijs van 522 euro hebben wij nu de Sony in huis :)
Pagina: 1