Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Genomen met een Panasonic DMC-ZX1. Op elke foto zat een donkere vlek in het midden die ik wel weg heb kunnen werken maar toch vreemd voor zo'n nieuwe camera.

Bijna alle molens van de achterkant genomen valt mijzelf op. Heeft te maken met de ochtendzon. Ga zeker nog een keer terug naar kinderdijk in de winter (met hopelijk een nieuwe... compact ;) )

Alle foto's klikbaar (full res. zoals het hoort :) )

1
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40295893.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40295887.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40295882.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40295875.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40295868.jpg
6
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40295860.jpg
7. 20 min. later al een mooie blauwe lucht
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40295851.jpg
8. Veel werkzaamheden aan de molens, zie mannetje op het dak.
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40295841.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hey dit is bekend terrein voor mij, die dingen zie ik vanaf mijn zolder :P

Maar op zich nette reeks. Op gebied van compositie en scherpte kijken ze allemaal erg lekker weg, vooral nummers 3 5 en 7.

Wat me vooral opvalt, zijn de kleuren. Die vind ik niet echt 'mooi'. ze ogen gigantisch flets. en dat vind ik heel erg zonde. Is dit een bewuste keuze/bewerking geweest, of ligt dit aan de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33
Heerlijk hollandse fotos! Ik vind vooral 6 heel mooi, met de spiegeling in het water!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij altijd opvalt bij dit soort pareltjes van Nederland is dat er een of andere instantie toestemming heeft gegeven om in de nabijheid extreem lelijke zaken te bouwen. Zo zie je in de kinderdijk fabrieken en hoogspanningsleidingen. Wat er op de Zaanse schans in de weg staat weet ik ff niet meer, maar ook daar kijk je tegen een lelijke omgeving aan!

Ik ben het helemaal eens met de kleuren van de opname. Kijk eens of je die door een fotobewerkingsprogramma heen kunt halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zo zie je in de kinderdijk fabrieken en hoogspanningsleidingen
Niet zo heel gek met de Rotterdamse haven op praktisch een steenworp afstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Er lijkt ook een bergje compressie/sharpening overheen te zitten die voor mij de beelden erg onrustig maken.
Een serie kijkt het fijnst wanneer de kleuren een beetje consistent zijn en zoals reeds genoemd vliegen je kleuren/tinten alle kanten op :).

Desalniettemin vind ik dat er mooie composities tussen zitten en zit er zeker wel zichtbare moeite/aandacht in de foto's. Foto 2 is geloof ik mijn favoriet uit de reeks.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mij goed vinden in jullie commentaar.

Voor wat de kleuren betreft. Vooral bij tegenlicht waren de foto's vrij kleurloos en onderbelicht (1,2 en 3). Foto 5 zijn de kleuren niet lekker maar die kwam min of meer zo uit de camera. Foto 6 vind ikzelf technisch het beste geslaagd en 3 weer het minste. N2 is ook mijn favoriet ondanks dat die technisch natuurlijk vrij zwak is.

Nomad, ik geef je gelijk, een beetje variatie kan natuurlijk wel door de opkomende zon maar als ik 5,6 en 7 zie zijn te verschillen inderdaad te groot.

@ mig29, zoals Marcel al zegt is dat lastig/onmogelijk in dit gebied. Kinderdijk zelf is wel beschermt dus ze mogen daar bijv. geen snackbar tussen de molens neerzetten. Het was soms ook wel lastig om de industrie op de achtergrond uit de foto te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel, ik snap dat de fotograaf daar op dit moment geen bal aan kan doen en gewoon moet werken met de gegeven beperkingen, maar eigenlijk is het toch te zot voor woorden dat de gemeente/provincie of weet ik veel wie toestemming geeft om dergelijke infrastructuur op die plek aan te leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Moa, ik vind die 'fletse' kleuren eigenlijk wel wat hebben. Heb eerder moeite met dat blauw in 7 en 8. En die ochtendnevel komt ook mooi uit. Je zou bijna gaan proberen die hoogspanningsmasten en -lijnen weg te kloonbrushen...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Nummer 1 vind ik super mooi! De kleuren vind ik hierbij helemaal niet slecht.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:13:
Let wel, ik snap dat de fotograaf daar op dit moment geen bal aan kan doen en gewoon moet werken met de gegeven beperkingen, maar eigenlijk is het toch te zot voor woorden dat de gemeente/provincie of weet ik veel wie toestemming geeft om dergelijke infrastructuur op die plek aan te leggen!
Let wel dat Kinderdijk nog niet zo heel lang werelderfgoed(1997) is, en dus 'bescherm'. Ik heb zomaar het vermoeden dat de hoogspanningsmasten en fabrieken die je op de foto's ziet er al veel langer staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Lang geleden dat ik in FGS heb gereageerd, maar deze serie wil ik wel even becommentarieren:

Ik vind verschil in kwaliteit van de foto's namelijk opvallend groot. Derhalve waarschijnlijk een testcase. Ik ben echter van mening dat een aantal foto's zeker showcase waardig zijn:

De beste foto's in de serie zijn naar mijn smaak:
#2 (en #1 in iets mindere mate): Prachtige compositie, straalt een heerlijke rustige sfeer uit
#6: Schilderachtig mooi, ik vind de kleuren in deze foto zeer goed uitkomen

De foto's die wat mij betreft in negatieve zin uitschieten zijn:
#4: Heel warrige compositie. Het lijkt me dat de molens het onderwerp van de foto zijn, maar die worden geblokkeerd door de bomen op de voorgrond. Ook de hoogspanningsmasten op de achtergrond zijn niet echt charmant.
#5: Is qua compositie een prima foto, maar de bewerking spreekt me totaal niet aan. Kleuren komen erg onnatuurlijk over.

De overige foto's zijn wel ok. Qua fotografie zit het wel goed, vooral in de nabewerking is nog veel winst te halen. Doordat elke foto op zijn eigen manier is bewerkt voelt het niet echt als een serie aan.

edit: Ik zie dat ik op een paar punten in herhaling val, maar ik schrijf meestal eerst mijn eigen mening voordat ik die van anderen lees, om beïnvloeding te voorkomen

[ Voor 7% gewijzigd door Stiegl op 12-09-2010 21:44 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

De bewerking en belichting verandert continue zodat ik afvraag: "Hoeveel keer ben je daar gaan fotograferen? Allemaal verschillende momenten van de dag?".
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:13:
Het kan altijd op z'n Belgisch. Met opa's generatie die ongelimiteerd kon bouwen omdat iemand vergat te vermelden dat een bepaalde overheidsinstantie straffen kon uitdelen. Op deze manier kon niemand straffen uitdelen en het was werkelijk grenzeloos overal je woning neerplempen. Als de huizenprijs, arbeidskosten,... niet naar je goesting/smaak was, dan metsel je wel enkele palletten bakstenen uit de bouwmarkt tot je woning. Begin jaren 60 werd het ongelimiteerd bouwen lamgelegd, maar de babyboomers kregen hun kans (1978-1993) om de gaten tussen 2 bouwsels (van opa's generatie) op te vullen met eigen creaties. Sinds 1993 begon de Hollandisering van Vlaanderen, regelzucht werd ingevoerd, huizenprijzen schieten de hoogte in...

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 12-09-2010 21:54 ]

Pagina: 1