Toon posts:

Ik zoek een leuke geluidsinstalatie

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik ben op zoek naar een leuke geluidsinstallatie. Helaas heb ik weinig verstand van audio en het vinden van sites waar ik me kan inlezen is lastig. Zodoende vraag ik om jullie hulp.

Wat ik nodig heb: Een geluidsinstallatie die ik op mijn computer kan aansluiten. Een apparte cd speler is niet nodig, gezien ik toch al mijn muziek via mijn computer laat spelen. Heb ik dan alleen een versterker en boxen nodig? of kan ik er ook beter nog een goede geluidskaart bijkopen?(huidige zit standaart onboard op mijn ASRock P55 PRO)

budget: 5/600 euro mag iets meer of minder zijn.
doeleinden: Ik heb een redelijk ruime muzieksmaak maar luister veel naar: (hard/classic/punk)rock, Ierse-folk, drum and base, blues, raggea, indie en zo hier en daar eens wat techno of softmetal(soad bijv.). In ieder geval geen hiphop/rap/R&B en hardcore.

Trouwens is als versterker de Marantz PM4001 misschien wat?

Alvast bedankt,

Sebas

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Onboard geluidskaart zal niet veel voorstellen, vermoedelijk een realtek dingetje. Of je dat echter merkt... dat is de vraag, en afhankelijk van je gebruite apparatuur.

(goedkope) optie is om 'm digitaal aan te sluiten, je versterker zal dan het geluid omzetten naar analoog, itt tot de (goedkope) realtek chipset.

Belangrijker zijn echter de vragen:
- Stereo of 5.1? Als je alleen muziek wilt luisteren is stereo voldoende, of wil je ook de optie openhouden om de set voor film te gaan gebruiken?
- Bij een home cinema gebruik, moet ie ook videobronnen gaan schakelen? (denk dan aan bv hdmi aansluitingen)

Ook kwa budget mis ik 1 belangrijk punt: Nieuw of 2ehands?

Voor 600 eur kun je 2ehands namelijk een heel mooi setje samenstellen, met name mbt speakers zijn er 2ehands vaak leuke deals te vinden. Maar de vraag is of je 2ehands een optie vind.

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-02 12:03

Tijn96

In speed we trust

er worden heel veel van deze topic's geopend en overal wordt gezegd dat je zelf research moet doen. ik ben geen moderator maar toch. als je zelf even googlet etc en naar een winkel gaat enzo leer je heel veel van die mensen (als ze je natuurlijk gewoon netjes helpen). of te wel met andere woorden, voordat je een topic opent moet je je jezelf er eigenlijk al in verdiept hebben en niet gewoon klakkeloos vragen wat moet ik kopen of wat is goed daar hebben we allemaal niks aan.

wat ik je nu vertel is niet om je te beledigen of aan te vallen maar het is gewoon even om aan te geven hoe ik er over denk.
dus succ met je zoektocht :)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat ik natuurlijk zelf moet gaan luisteren naar wat mijn persoonlijke smaak is.
Maar een versterker en zaken daar om heen kunnen denk ik wel aangeraden worden.
Het zou voor mij wel heel erg handig zijn als er een paar speakers aangeraden worden. Dan weet ik waar ik welke ik moet gaan beluisteren.
Ik wil trouwens een gewone 2.0 set, die alleen voor muziek gebruikt word. HDMI is niet echt nodig, ik geloof dat ik het dan ook over mijn videokaart zou kunnen afspelen(5850) maar dat was ik eigenlijk niet van plan.
Liefst nieuw, tenminste in ieder geval de speakers. Omdat ik daar nogal bang voor ben(rubbers enz.).
Als ik voor 800 euro een stuk beter krijg dan kan dat ook nog wel, maar liever niet te duur. Het hoeft voor mij namelijk niet het allerbeste te zijn, gewoon een redelijke combinatie voor zijn geld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 21:05 ]

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:48
Voor een ''redelijke'' geluidsinstallatie ben je al voor veel minder geld klaar, waarom wil je een versterker? Ik stel voor een Asus xonar D2(110 eur) of Asus xonar DS(40 eur)en een van de drie volgende speakers :

M-audio Studiophile Av40 100 eur
Audioengine A2 200 eur
Audioengine A5 300 eur.
Je kunt zelf nog reviews zoeken, maar dit zijn de beste voor het geld.
Geloof mij, dan heb je zeer goed geluid. Ik heb zelf de Xonar DS (40 eur) + M-audio studiophile Av40(100 eur) en het klinkt zeer muzikaal, zonder overdreven bass die je hebt bij veel 2.1 setjes.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zelfbouwen!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor 5/6/800 euro kun je hele leuke dingen vinden, maar allemaal merken gaan noemen heeft niet zoveel zin. Ik ben erg gecharmeerd van mijn Magnepan en Monitor Audio's (kijk eens naar de RS/RX lijn), een ander van B&W of KEF enzovoort. Een versterker is een stuk minder belangrijk, en elke winkel die een normale luisterruimte heeft, heeft ook bijpassende versterkers.
Voor versterking kan je kijken naar de Pioneer A109, zo'n beetje het goedkoopste wat je kan krijgen, maar ziet er redelijk goed uit en heeft genoeg aansluitingen en vermogen. Hij voelt wel wat goedkoop en er zit geen afstandsbediening bij maar dan hou je genoeg over voor een leuk paar speakers, waar je denk ik meer plezier van gaat hebben.
Een goede geluidskaart of externe DAC zou ik ook zeker overwegen.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 05-09-2010 10:28 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.