Toon posts:

line uit/koptelefoon uit probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een probleem wat in mijn ogen eigenlijk niet eens kan namelijk het volgende:
ik heb sinds gister een nieuwe laptop (een toshiba Satellite L670-136)
het probleem is dat de audio niet werkt via de headphones uitgang naar mijn receiver,maar via de laptop speakers wel.
via de headphones uitgang hoor ik een lage en vrij zware brom.
en als ik een ander apparaat (bijv. mijn nokia n96) via dezelfde kabel op de receiver aansluit werkt het wel dus het probleem kan denk ik niet bij de receiver liggen.
maar nou komt het gekke: doe ik oordopjes in de laptop dan werkt het wel.
het OS is windows 7 pro en hij bromt gelijk als ik de kabel erin doe dus niet pas als ik een programma start dat audio gebruikt.
de receiver is een onkyo tx sr-606.
of ik zie iets heel kleins en doms over het hoofd of er is echt iets raars aan de hand maar ik kom er niet uit.
hoop dat iemand een antwoord heeft.

Sanderke

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk een aardlus. Blijft de brom als je de laptop alleen aan de receiver hangt, en op de accu werkt?
Ja? -> Aardlus. Zit er een antennekabel in de receiver? Wat gebeurt er als je die los haalt? Of anders, heeft de receiver een randaardestekker? Zit die in een geaard stopcontact? Idem voor de laptop.
Nee? -> Is wat lastiger. Lijkt bijna alsof het stekkertje niet goed is.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Verwijderd

Inderdaad, haal even de voeding van je notebook los en luister dan. Kijk of de windows drivers je receiver wel "voelen". Veel drivers zetten de outputs uit, tenzij ze gebruikt worden. Dus kijk in je audio drivers of bij het gebruik van je receiver de headphoone uitgang ook inderdaad als headphone uitgang is geactiveerd. Levert dit geen oplossing, haal dan gewoon even een HDMI kabeltje. Kun je als bonus ook video naar je (tv) receiver sturen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe dom van me,was idd de aardlus.
\had het kunnen weten want bij mijn vorige laptop had ik dat ook en toen heb ik de aarde in de voedingskabel gewoon doorgeknipt.
ga ik nu dus ook doen.
bedankt !