Toon posts:

samsung ps50c7700 vs le46c750

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al, ik twijfel tussen deze 2 modellen (ps50c7700 vs le46c750). Op het net merk ik toch dat veel mensen plasma een mooier beeld vinden dan de lcd schermen. En ik game veel dus daar zou plasma ook beter voor zijn. Maar elke keer als ik in de winkel plasma met lcd vergelijk vind ik de lcd tv's wat rustiger ogen en het is wat helderder en feller. Ook het wit is wit. Bij de plasma's is wit gewoon licht grijs. De kleuren op de plasma's zien er gewoon mooi uit als ik alleen naar een plasma tv kijk, vergelijk ik hem met een lcd ernaast, dan zijn de kleuren op de lcd toch iets mooier/feller.
Ik had dus bijna al de keus gemaakt voor de lg50pk950 of ps50c7700 ondanks dat het beeld misschien iets minder is als de lcd/led tv's, maar voor de prijs van deze plasma's kreeg ik geen vergelijkbare lcd/led tv, maar nu zag ik dus de le46c750 die wel in dezelfde prijsklasse is, alleen 10 cm kleiner. Dus nu twijfel ik toch weer. Dus help:P:D

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43

SeatRider

Hips don't lie

Ik persoonlijk zou het dom vinden om dan toch maar plasma te nemen, puur omdat ie 10cm groter is. Als je zelf hebt ervaren dat je LCD mooier/fijner vind lijkt me dat je daar voor moet gaan. Of je spaart door voor een 50" in LCD.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 10:00
Lijkt me een no-brainer. Als je de LCD mooier, rustiger, scherper etc. vindt neem je toch gewoon die? Simpel.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik alleen niet weet of ik de lcd tv's wel mooier vind dan de plasma, want in de winkel vind ik dat wel. maar ik hoor ook veel dat daar veel te veel licht is en de tv ook vaak slecht zijn afgesteld. want andere zeggen dat ze thuis met de juiste instellingen wel een mooier beeld krijgen dan in de winkels met hun plasma tv. en daar wit dus wel echt wit is.
en doorsparen is niet echt een optie. vind 1000euro meer als genoeg voor een tv. vandaar ook eerst de keuze voor de plasma's, omdat je voor die prijs geen lcd met die afmetingen krijgt en dan ook nog eens een 3d tv.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 19:02
Hoe ver zit je van je tv vandaan? Gaat die je die 10cm die de Samsung kleiner is je irriteren. Helaas heeft in de winkel kijken eigenlijk geen nut met tv's. Een vloed aan tl-licht, en tv's die vaak ik een demo-mode staan om maar zo veel mogelijk op te vallen. Het beeld van mijn tv vond ik niet fantastisch in de winkel, tot ik eens flink met de instellingen begon te spelen. Probeer dat dus eens te doen.
Als je de kleuren van een plasma maar niet naar jouw wens kunt krijgen door de instelling te veranderen kan je beter voor de lcd gaan, mits je die groot genoeg vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Zit er ongeveer 2/3 meter er vanaf. En die 46 inch in principe ook wel genoeg denk ik, maar je bent snel gewend aan het grotere beeld, dus misschien denk ik dan over een maand dat ik beter een 50 inch had kunnen nemen. Ik ga iig nog een keer terug naar de winkel om is met de instellingen te spelen, misschien krijg ik de plasma ook wat beter dan in de winkel.

Verwijderd

Plasma en LCD hebben beide hun voor- en nadelen. Als je veel gamed zou ik persoonlijk gaan voor een LCD. Plasma heeft wel minder input lag, maar wel weer last van tijdelijke retentie wat voor gamen niet ideaal is ( hud etc )

Kijk je echter veel films dan zal ik weer gaan voor een plasma, dat is gewoon fantastisch beeld.

Verwijderd

Topicstarter
ik game veel en ik kijk ook veel films:D dacht juist dat je voor veel gamen beter een plasma kon nemen dan een lcd omdat de input lag bij plasma veel lager is, en de retentie tegenwoordig wel mee valt, hij zit er wel maar is naar enkele seconde weer weg.

ik las net op hdtvtest dat de le46c750 een hele goede tv is en op veel punten zelfs beter dan zijn duurdere led broertje, alleen de input lag bij gamers zit er wel in. is ff kijken of ze daar ook een review over de plasma hebben

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 19:02
50inch lijkt me erg groot, 46inch lijkt me al meer dan genoeg maar dat is natuurlijk persoonlijk. Zoek ook eens veel op google over plasma vs lcd, dan kom je dingen tegen waar je rekening mee moet houden zoals bijvoorbeeld de kijkhoek en verlichting in je kamer.

Verwijderd

Topicstarter
50 inch is ook groot, maar de 42 inch die nu hier staat is ook al snel gewoon geworden, dus 50 inch is binnen de kortste keren ook alweer "klein"

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

nmgn82,

Mijn collega heeft onlangs een slotje op eenzelfde topic van je gezet.
Het is niet de bedoeling dan maar weer gewoon een nieuw topic te openen..

Ik raad je aan de http://tweakers.net/voorwaarden en Het algemeen beleid nog eens door te lezen.

Dus slotje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.