[Microsoft Works Spreadsheet] Gebruiken Excel-functie sumif

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 06:58
Versie Microsoft Works : 9.0

In Excel maakte ik gebruik van de functie 'sumif'. In het spreadsheet programma van Microsoft Works is de functie 'sumif' niet aanwezig. Ik heb dit nu als volgt opgelost :

=SOM(C2*(E2<>"x");C3*(E3<>"x");C4*(E4<>"x");C5*(E5<>"x");C6*(E6<>"x");C7*(E7<>"x");C8*(E8<>"x");C9*(E9<>"x");C10*(E10<>"x"))

De bedragen in kolom C worden opgeteld indien in de overeenkomstige rij in kolom E geen "x" staat.

Is het in Microsoft Works mogelijk om dit net als in Excel in de vorm van een reeks te doen?

Bijvoorbeeld :

=SOM((C2:C10)*(E2:E10<>"x"))

Voor de duidelijkheid dit voorbeeld werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 16:45
Heeft dat niet iets te maken met de taal van het pakket? SUMIF lijkt mij een Engelse term en SOM een Nederlandse. In de Nederlandse versie van Excel heet die functie SOM.ALS. Nu ken ik Works niet, maar ik kan me voorstellen dat dit iets uitmaakt.

Plant eens een boompje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 06:58
Nemrah schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:12:
Heeft dat niet iets te maken met de taal van het pakket? SUMIF lijkt mij een Engelse term en SOM een Nederlandse. In de Nederlandse versie van Excel heet die functie SOM.ALS. Nu ken ik Works niet, maar ik kan me voorstellen dat dit iets uitmaakt.
Ik heb de term SUMIF gebruikt omdat die waarschijnlijk bekender is. In de Nederlandstalige versie wordt dit inderdaad SOM.ALS. In Excel is deze functie wel aanwezig echter in Works (een
uitgeklede versie van Excel) ontbreekt de functie SOM.ALS.

Ik heb het nu opgelost door op elke rij in een nieuwe kolom het bedrag wel of niet te tonen. Vervolgens leidt de optelling van deze nieuwe kolom ook tot het gewenste resultaat. Een beetje een 'domme' oplossing maar je moet toch wat.