Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen

Mijn pc staat op mijn kamer, en gebruik ik ook als radio. Terwijl mijn broer hierop een spelletje speelt (zijn pc is niet sterk genoeg voor COD MW2), surf ik wat rond op mijn laptop. Ik luister ondertussen wel graag naar een deuntje, en daarom zet ik gewoon mijn luidsprekers op. Het nadeel hiervan is dat ik dan de hele tijd geschiet door mijn liedje hoor. Voor mijn broer is dit geluid echter onmisbaar.

Mijn plan is dus als volgt: Mijn broer zet een headset op waarbij enkel het geluid van de game wordt afgespeeld. De muziek, zou ondertussen gewoon via mijn luidsprekers afgespeeld moeten worden. Ik heb 2 kanalen waarop ik luidsprekers of een headset kan aansluiten. 1 vanachter, waar mijn luidsprekers altijd aan gekoppeld zijn en 1 aan de voorzijde, waarin ik mijn headset inplug. Wanneer ik de headset inplug, wordt het geluid enkel hierdoor afgespeeld, wat eigenlijk ook goed is.

Mijn vraag is nu:
Hoe zorg ik ervoor dat het geluid van de game door de headset komt, en mijn muziek door de luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Muziek via je laptop afspelen?
Wanneeer je meerdere geluidskaarten hebt kun je per programma inderdaad kiezen op welke uitgang het geluid moet komen. Bij jou echter, is het eerder een geval van twee jackaansluitingen (voor en achter) op dezelfde analoge uitgang van je geluidskaart (of moederbord).
Het is dan niet mogelijk om het geluid van het spelletje te scheiden van het geluid van de muziek.

(Ik weet het natuurlijk niet zeker, dus je kunt het even checken, windows configuratiescherm / hardware en geluid / geluid. Als je daar meerdere apparaten (devices) ziet staan kun je de geluidsbronnen scheiden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn muziek (zo'n 20 GB) staat allemaal op mijn pc, en mijn harde schijf van mijn laptop staat zo goed als vol. Mijn geluid zit gewoon op mijn moederbord, dus zal het inderdaad niet mogelijk zijn dit zo te scheiden.

Zolang mijn pc de 2 apparaten niet afzonderlijk herkent zal er dus geen mogelijkheid zijn om het geluid te scheiden?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:16:
Zolang mijn pc de 2 apparaten niet afzonderlijk herkent zal er dus geen mogelijkheid zijn om het geluid te scheiden?
Exact.

Wat je kan doen is een extern geluidskaartje kopen met usb, dat kan ook wel goedkoop. (Als het geluid heel slecht is gebruik je hem voor het geluid voor je broer. ;))
De eerste twee uit de pricewatch:
pricewatch: Conceptronic CSOUNDU
pricewatch: Terratec Aureon Aureon Dual USB

[ Voor 50% gewijzigd door simonr op 04-09-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:16:
Mijn muziek (zo'n 20 GB) staat allemaal op mijn pc, en mijn harde schijf van mijn laptop staat zo goed als vol. Mijn geluid zit gewoon op mijn moederbord, dus zal het inderdaad niet mogelijk zijn dit zo te scheiden.

In voorkomend geval staat jouw PC toch aan. Aangenomen dat jullie op het zelfde netwerk zitten, kun je toch ook gewoon de boel via het netwerk naar je flaptop trekken en daar de boel afslepen? Oordoppies aansluiten op je lappie en klaar :)

Niet moeilijker maken dan het is he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)