Ground aan chassis verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:40

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik ben wat elektronica aan het inbouwen in een chassis van een gesloopte cd-speler.

Voor data overdracht heb ik een 9 pins sub-d connector ingebouwd, en ik wil via die kabel o.a. zorgen dat het ground-niveau van de elektronica in het chassis gelijk is aan die van de sturende elektronica buiten het chassis (Z80 computer).

Hiervoor heb ik 2 opties:
1. Enkele draden van de sub-d connector gebruiken om ground binnen en buiten chassis aan elkaar te koppelen
2. Het complete chassis aan de ground koppelen, en daarmee ook het chassis van de sub-d connector aan de ground hangen

Ik twijfel echter of het tweede is toegestaan: hiermee koppel ik de ground van de elektronika in het chassis aan het chassis zelf, en dus ook aan het chassis can o.a. een schakelende voeding die in het chassis zit.

Is het gebruikelijk om de ground aan het chassis van een apparaat te koppelen?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

volgens mij word die derde aansluiting van je stopcontact, die geaarde, aan het chassis gekoppeld, zodat als er iets mis gaat met de mains, dat ie kortsluiting maakt, en niet de kast onder 230V zet :P

dus het ergste wat er kan gebeuren is dat je elektronica (+voeding) kortsluit als er ergens een connectie met de kast is waar die niet hoort ofzo...

maar volgens mij volsta je door gewoon de GND van de Dsub aan de GND van je elektronica te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

maar volgens mij volsta je door gewoon de GND van de Dsub aan de GND van je elektronica te hangen
Inderdaad.

GND aan je aarde hangen is puur in verband met ongelukken en dat er niet 230 (of andere spanning) op je behuizing komt te staan.

i3 + moederbord + geheugen kopen?