Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik loop nu al de hele dag te stressen. Sinds een week is Redunix failliet(?) gegaan, mede door conflicten met partners etc.
Het probleem is dat een klant van mij een website hoste bij een bedrijf die een server had gehuurd bij Redunix.
Alles is nu weg. Redunix is niet te bereiken.

http://www.sitedeals.nl/h...x-gehele-dag-offline.html
http://webwereld.nl/nieuw...ne-na-wanbetalingen-.html
http://www.webhostingtalk...x-fraude-sam-t-rb-rg.html

Er is een hele soap gaande en de klanten zijn zwaar de dupe. Webshops liggen eruit. Mensen die geen verhuistokens kunnen krijgen. etc etc...

Wat voor rechten heb je als klant? En zijn hier meer gedupeerden? Wat hebben jullie nu gedaan?

Ik wil asap gaan verhuizen. Gelukkig werden de domeinen niet beheerd door Redunix en heb ik dus een token binnengekregen nu. Maar heb nu geen backups.

Huub Huub Barbatruc!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat verwacht je dat mensen hier kunnen doen dat nog niet in de 100+ pagina's op WHT besproken is?

Jij kan blijkbaar over, maar je hebt geen backups. Je klant ook niet? En dat bedrijf waar jouw klant die site gehost had ook niet? Dan valt er weinig te doen, behalve contact zoeken met de Redunix. Maar aangezien jij blijkbaar geen klant bent, vind ik het niet raar als ze jou niet gaan helpen. Als daar problemen zijn en alle klanten er bovenop springen, kan het bovendien wel eens wat langer dan een dag (in het weekend) gaan duren, dus stressen heeft weinig zin.

Blijkbaar speelt dit al een paar weken, waarom weet jij dit nu pas (en waarom ben jij hier uberhaupt mee bezig en niet het bedrijf dat die server voor jouw klant had gehuurd bij Redunix)?

Ik zou (in overleg met de klant) in elk geval de domeinnaam maar vast verhuizen en een placeholder pagina neerzetten met een "technische storing" verhaal o.i.d. Dat de bezoekers van jouw klant in elk geval netjes van informatie voorzien worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-09-2010 14:54 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik hoorde vandaag pas dat de website offline was. En vond dat het misschien ook wel handig was om op GoT een topic te starten, voor iedereen die wilt discussiëren hierover. Niet iedereen wilt op webhostingtalk een nieuwe account aanmaken.

Het bedrijf die de server heeft staan, heeft mij gebeld om alles te verhuizen. Alleen heb ik geen laatste backup meer en die wil ik hebben. Scheelt mij echt dagen werk.

Huub Huub Barbatruc!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

'Server staan' impliceert dat ze een eigen server in colo hadden staan daar? Die kun je doorgaans wel ophalen met de juiste eigendomspapieren. Als het een dedi back is dan hebben ze (en jij) een uitdaging zoals je op WHT kunt lezen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
"Server gehuurd" staat in de TS, dus ik denk een dedi. Maar goed, alle adviezen en ervaringen staan al op WHT.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Inderdaad een dedi.
maar stel, ik verhuis alles. Dat betekend dan dat wanneer Redunix de IP's gerouterd heeft, ik niet meer in de redunix server kan komen. En dus geen backup meer kan maken.

Maar ik wil wel idd een tijdelijke pagina online zetten.

Wat is het slimste om te doen? Gewoon even weekend wachten?

[ Voor 3% gewijzigd door DNA_Saint op 04-09-2010 15:01 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wat je kunt doen als je DNS gegevens in kunt stellen, is www.mijndomeinnaam.nl instellen op een tijdelijke pagina. Als je een lage TTL (5 minuten) aangeeft is een eventuele verhuizing terug naar het oorspronkelijke snel weer gedaan. Wel dan natuurlijk de IP's die je nu hebt noteren. Je kunt natuurlijk, als je een eigen IP hebt/had bij Redunix via dat IP op bijvoorbeeld de FTP komen.

DNS/domeinnaamhosting kun je net zo makkelijk los halen van de hoster (zou ik altijd doen eigenlijk). Dan heb je minder gedoe als de hosting het laat afweten en ben je daardoor ook flexibeler.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

DNA_Saint schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:35:
Sinds een week is Redunix failliet(?) gegaan
Heb je een (betrouwbare) bron?
DNA_Saint schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:00:
Wat is het slimste om te doen? Gewoon even weekend wachten?
Nog langer wachten (op een partij waarvan je denkt dat die failliet is...)? Als er één conclusie is die je kunt trekken is 't dat afwachten niets oplevert. Wat hebben de pogingen van de huurder van de dedicated server om contact op te nemen met Redunix opgeleverd?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08

Stewie!

Keen must die!

DNA_Saint schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:35:
Ik loop nu al de hele dag te stressen. Sinds een week is Redunix failliet(?) gegaan, mede door conflicten met partners etc.
Redunix is niet failliet, dat lees je in de links die je post. Een failissement wordt uitgesproken door een rechter, niet door de bedrijfsdirecteur die ruzie heeft met de eigenaar.
Pagina: 1