Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere geneste directories wissen

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:31
Ik heb een NAS met daarop tamelijk veel films (>8Tb). Nu heb ik daar het programma Yadis overeen laten lopen. Yadis kan de films van allerlei informatie (hoezen, beschrijvingen) voorzien zodat het er allemaal wat leuker uitziet op de mediaspeler.

Probleem is nu dat de boel er niet sneller van wordt, daarom wil ik alles wat Yadis in de verschillende directories heeft gezet weer weghalen.

Met de bestanden is dat niet zo'n probleem. Yadis maakt een aantal .aai en een .txt bestand welke ik in een dos box met del *.aai /s zo kwijt was.

Maar Yadis maakt ook in elke subdir een eigen directory met de naam '-' (streepje). En ik kan er maar niet achter komen hoe ik die in één keer weg krijg. rmdir "-" /s werkt niet, want de /s betekent hier 'wis de hele dir + inhoud" i.p.v. doe deze actie op deze hele structuur.

Iemand wellicht een oplossing?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:32
code:
1
dir /s /A:D /B | find "-"

• alexbl69
Bedankt, maar hiermee krijg ik toch alleen een lijst met directories. Ik wil ze graag verwijderd hebben.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:32
Dat klopt, probeer je alleen op weg te helpen, niet direct de oplossing te geven. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De output van new_guy in "Meerdere geneste directories wissen" kan je weer doorsturen naar del (of met > naar een los bestand en dan dat bestand gebruiken).Zie bijv. http://dos.rsvs.net/DOSPAGE/BATCHCOM.HTM voor pipe / redirect.

Overigens zou je ook het DOS-commando FOR kunnen gebruiken. Zie FOR /? voor hoe het werkt.

Maar let op: find "-" zal ook een directory "Piet - Puk" vinden.

Het meest veilige, als je niet zeker bent hoe het werkt:
code:
1
dir /s /A:D /B | find "-" > bla.txt

En dan zelf het textfile even bekijken en de relevante regels verwijderen. Volgende stap is met bijv. FOR elke regel in dat tekstbestand afgaan en del gebruiken.Het kan in 1 enkel commando, maar dat raad ik af als je niet zeker bent van je zaak, anders is het zo zonde van al die lege schijfruimte :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alexbl69
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik weet dat dit soort acties in een dos-box niet zonder risico is. Vind het toch vreemd dat het niet met één standaard DOS commando kan.

Pagina: 1