De titel maakt het denk ik al duidelijk: Ik heb last van 'gestotter' in Team Fortess 2.
Om te beginnen is het geen lag of lage fps. Mijn FPS is hoog genoeg en mijn systeem kan TF2 ook makkelijk aan. Ga dus niet dat als antwoord geven.
Wat ook raar is, is dat het wel heeft gewerkt. Een tijd geleden, toen ik TF2 nog actief speelde, werkte het prima. Daarna heb ik het een tijd niet gespeeld een kort geleden wilde ik TF2 weer oppakken, maar nu heb ik dus die stutter. Ik denk dat het door een patch gekomen is.
Als tweede geef ik een video'tje van iemand anders die precies hetzelfde probleem heeft als ik. Zo kun je goed zien wat ik bedoel
Een tweede probleem wat de dude uit het bovenstaande filmpje heeft is een lage FPS. Dat heb ik niet, bij mij loopt het verder vloeiend. Wat ook erg kenmerkend is, is de sound-loop.
Nou schijnt dit een redelijk veelvoorkomend probleem te zijn, er er zijn dus ook genoeg 'fixes' te vinden. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets lijkt bij mij goed te werken. Wat ik heb geprobeerd:
Andere problemen met TF2 die ik heb, en altijd heb gehad:
Om te beginnen is het geen lag of lage fps. Mijn FPS is hoog genoeg en mijn systeem kan TF2 ook makkelijk aan. Ga dus niet dat als antwoord geven.
Wat ook raar is, is dat het wel heeft gewerkt. Een tijd geleden, toen ik TF2 nog actief speelde, werkte het prima. Daarna heb ik het een tijd niet gespeeld een kort geleden wilde ik TF2 weer oppakken, maar nu heb ik dus die stutter. Ik denk dat het door een patch gekomen is.
Als tweede geef ik een video'tje van iemand anders die precies hetzelfde probleem heeft als ik. Zo kun je goed zien wat ik bedoel
Een tweede probleem wat de dude uit het bovenstaande filmpje heeft is een lage FPS. Dat heb ik niet, bij mij loopt het verder vloeiend. Wat ook erg kenmerkend is, is de sound-loop.
Nou schijnt dit een redelijk veelvoorkomend probleem te zijn, er er zijn dus ook genoeg 'fixes' te vinden. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets lijkt bij mij goed te werken. Wat ik heb geprobeerd:
- TF2 een lagere priority geven in Taskmanager
- Steam Overlay uitzetten
- Automatisch updaten van TF2 uitzetten in Steam
- TF2 een hogere priority geven in Taskmanager
- TF2 deinstalleren, opnieuw downloaden en weer opnieuw installeren
- Videokaartdrivers updaten
- Andere geluidskaart gebruiken (van Audigy 2 naar onboard Realtek)
- Multicorerendering in TF2 uitzetten
- XFire uitzetten
- TF2 op Low spelen
- HDRr uitzetten in TF2
- Andere DirectX gebruiken
Andere problemen met TF2 die ik heb, en altijd heb gehad:
- TF2 crasht soms gewoon zomaar, ik krijg dan een melding van Windows dat hl2.exe niet meer reageert.
- Als ik een game join loopt hij altijd vast. Ik moet dan heel lang wachten. Daarna blijft hij 'hangen' op "Sending Client Info". Wat ik dan moet doen is het joinen cancelen en direct daarna opnieuw een server joinen. Dan gaat het balkje wel verder en laad hij normaal.
- Als ik iets in het menu aanklik hangt hij ook even (2 seconden?) in een loop. Altijd al gehad, maar heel erg storend is dat niet, verder. Ik denk wel dat het er iets mee te maken kan hebben, omdat het dezelfde soort loop is als ik in-game heb.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes