Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Hoi,

Ik probeer nu windows 7 op een Compaq sr5721nl te installeren, waar standaar windows Vista op staat.

Vanaf DVD deed de installatie het niet, ik kreeg een melding over dat hij bepaalde bestanden niet kon vinden op de DVD, maar er is tot zover ik kan zien niks mis met de DVD.

Dus nu is mijn plan om het vanaf USB te installeren, maar de bios ondersteunt geen opstart vanaf USB.

De vraag:
Is er een manier om een computer zonder USBboot support vanaf USB op te laten starten (en windows te installeren). Bijv. een cd die usb drivers heeft oid?

Bij Voorbaat Dank,
Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat er volgens jou niets mis is met de dvd maar de setup van Win7 geeft niet voor niets een melding natuurlijk ;)

De meeste schrijf/bestand niet kunnen vinden/kopieer fouten tijdens een windows installatie komen door brak geheugen. Test dat eens, of speel wat met de bankjes/sloten (als je meer dan 1 bankje hebt), 1 eruit, ander slot, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Ej,

bedankt voor de reactie!

Ik heb zojuist ontdekt dat m'n USB harde schijf met de win7 installatie bestanden onder HDD stond...
Er was geen USB menu in de bios...
Dus blijkbaar herkende hij een USB stick als harde schijf, raakte ik door in verwarring ;)

Probleem is opgelost! (naja... technisch gezien was er afgezien van onlogische opbouw van bios menu geen probleem ;))

Job