Heeft er iemand een idee hoe men de default instellingen voor directX weergave kan terugzetten in windows 7 ? (zonder een reinstal)
Enige tijd geleden heb ik enkele externe codec's geinstalleerd ivm problemen om DTS throughput werkend te krijgen via spdif. Dit is gelukt, echter heb ik hiermee een ander probleem gecreerd:
Het laden van video's duurt merkelijk langer nu. Het afspelen an sich gaat goed, blijkbaar is er iets veranderd waardoor het inladen nu een heel stuk langer duurt, aero gaat ook over de zeik tijdens het laden. Dit probleem doet zich voor met alle players op mijn pc (vlc, mpc, mplayer).
Indien ik in mplayer de setting vo=gl2 instel, zodat mplayer opengl gebruikt ipv direcx, gaat het laden wel goed, echter heb je dan geen osd.
Indien ik een video afspeel in mplayer, zie ik dat de volgende decoder gebruikt wordt:
[ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected codec: [ffodivx] vfm: ffmpeg (ffmpeg MPEG-4)
Wat heb ik geinstalleerd ?
-Shark codec pack
-Reclock Directshow Filter
Wat heb ik reeds geprobeerd ?
Deinstalleren van shark en Reclock Directshow Filter
deinstalleren van andere externe codec's
herinstalleren van vlc, directx, mpc
google afgeschuimd, maar verder dan dingen die in de buurt komen heb ik niet gevonden
Kan er mij iemand een schopje in de goede richting geven ??
//edit
**schaam**
Het uitschakelen van mijn TV (disablen in CCC) lost het probleem op... Veel te ver gezocht dus
Toch raar dat het hebben van een 2de scherm zo een probleem kan veroorzaken
Enige tijd geleden heb ik enkele externe codec's geinstalleerd ivm problemen om DTS throughput werkend te krijgen via spdif. Dit is gelukt, echter heb ik hiermee een ander probleem gecreerd:
Het laden van video's duurt merkelijk langer nu. Het afspelen an sich gaat goed, blijkbaar is er iets veranderd waardoor het inladen nu een heel stuk langer duurt, aero gaat ook over de zeik tijdens het laden. Dit probleem doet zich voor met alle players op mijn pc (vlc, mpc, mplayer).
Indien ik in mplayer de setting vo=gl2 instel, zodat mplayer opengl gebruikt ipv direcx, gaat het laden wel goed, echter heb je dan geen osd.
Indien ik een video afspeel in mplayer, zie ik dat de volgende decoder gebruikt wordt:
[ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected codec: [ffodivx] vfm: ffmpeg (ffmpeg MPEG-4)
Wat heb ik geinstalleerd ?
-Shark codec pack
-Reclock Directshow Filter
Wat heb ik reeds geprobeerd ?
Deinstalleren van shark en Reclock Directshow Filter
deinstalleren van andere externe codec's
herinstalleren van vlc, directx, mpc
google afgeschuimd, maar verder dan dingen die in de buurt komen heb ik niet gevonden
Kan er mij iemand een schopje in de goede richting geven ??
//edit
**schaam**
Het uitschakelen van mijn TV (disablen in CCC) lost het probleem op... Veel te ver gezocht dus
Toch raar dat het hebben van een 2de scherm zo een probleem kan veroorzaken
[ Voor 7% gewijzigd door StarWing op 04-09-2010 13:37 ]
Page intentionally left blank.