Internettoegang via wireless verbinding valt constant uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08-2022
Ik heb deze week een D-Link DIR-600 wireless router gekocht en geÏnstalleerd.

Ik heb een internetverbinding via de kabel (Telenet). Op de router is één pc via UTP verbonden.

Via de pc heb ik naar het controlepaneel van de router gesurft en heb ik de wireless verbinding ingesteld.

Daarna heb ik op mijn laptop (Windows 7) de verkregen key uit het configuratiescherm van de router ingegeven en kon ik connecteren met mijn wireless netwerk. So far so good ...

Het probleem is nu dat de internettoegang op de laptop constant uitvalt en na een tijdje terug werkt. Ik zeg wel degelijk internettoegang, want de wireless connectie blijft draaien (dus geen ontvanstgproblemen) en als ik in Windows naar het "Network and Sharing Center" ga zie ik netjes staan <naam van mijn computer> --- <naam van mijn wireless netwerk> --- Internet en volgens Windows is de verbinding OK.

Het probleem is telkens hetzelfde: na een paar minuten surfen krijg ik foutmeldingen in mijn browser dat de pagina's niet gevonden kunnen worden (ook mijn Messenger verbinding valt dan uit), terwijl er volgens Windows met mijn connectie niets mis is. Als ik dan een halfuurtje later terug verdersurf blijkt de internettoegang terug (voor even) te werken.

Op mijn pc die via een UTP kabel heb ik geen enkel probleem en heb ik permanent Internet toegang.

Iemand een idee wat het probleem is? Ik ben op gebied van netwerken, wifi, TCP/IP e.d. een echte leek...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22
Staat de nieuwste firmware op de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Het ding van Telenet is een modem of modem/router geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Om een nieuwe topic te voorkomen en een eventuele moderator-kick haak ik ff in in dit bestaande topic.

Sinds ik terug ben van vakantie (de stekkers zijn hebben er een week uitgelegen) is mijn draadloze netwerk zeer onstabiel geworden.

Het netwerk bestaat uit een Ziggo modem, router, laptop, 2 vaste computers, een Stremium netwerkspeler (Philips NP 2900) en een printer.

Mijn abonnement is Ziggo alles in 1 plus (down 22 Mbit/s up 4Bit/s). Wellicht dat ik dit zal moeten upgraden naar alles in 1 extra (down 120 Mbit/s up 10 Mbit/s) maar toch, voorheen deed alles het super! Geen haperingen, geen uitval, goede snelheid.

Maar nu:
De computers worden telkens random van internet gekickt. Een printje sturen duurt soms 1 minuut (mits ie uberhaupt de printer kan vinden) en de Stremium player is al helemaal niet meer om naar te luisteren (buffering...). Soms doet ie het weer een ochtend goed, dan weer helemaal niet. Geen touw aan vast te knopen.

Wat heb ik gedaan om het proberen op te lossen:
1) gespeeld met de channels (13 stuks);
2) UTP-kabel tussen modem en router vervangen;
3) router verplaatst (stond voorheen dicht bij TV, modem en telefoon);
4) geheel nieuwe router gekocht (Linksys WRT610N);
maakt allemaal geen bal verschil.

Bij ons in de straat heeft iemand een onbeveiligde verbinding, als ik daar stiekem op inlog heb ik supersnel internet. Maar op mijn eigen wifi verbinding is alles gammel whaha!

Het wordt nog gekker: Na de aankoop van de nieuwe router staat er telkens bij het verbindingsicoontje: vervinding is uitstekend (5 streepjes)! Maar zodra je er verbinding mee waagt te maken zegt ie in veel gevallen: "kan niet verbinden met <netwerknaam>".

Snap er niks van, heb nu de belangrijkste apparaten met LAN-kabels aan de router verbonden om de zaak stabiel te houden, dat werkt aardig. Maar ja, al die kabels dwars door de woonkamer staat ook niet echt chique. Ik wil zoals vanouds een stabiel draadloos netwerk.

Heeft iemand een idee waarom mijn draadloze netwerk niet meer wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: heb de router op een hoge kast gezet en tot nu toe werkt alles feilloos! :)

Tapir misschien moet jij dat ook 's doen