AMD Ontario Fusion artikel

Pagina: 1
Acties:

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:02
Er staan een paar foutjes in het artikel:
nieuws: IFA: AMD Ontario Fusion-apu krijgt tdp van 9W
Op de oorspronkelijke Fusion-processorroadmap stonden eerst alleen nog de Llano- en de Ontario-agu's, voorzien van respectieveiljk twee en vier Bobcat-keren
.
Dat klopt niet. Allereerst bleek uit de artikelen die ik gister las dat Ontario 1 of 2 Bobcat cores zou krijgen. Llano zal verder geen Bobcat-core krijgen, maar de Stars-core die ook in de Phenom II en Athlon II te vinden is. Llano zou 4 cores moeten krijgen.
Ook werd een 1080/24p-filmpje, met een bitrate van 9,727Kbps, getoond waarbij door het filmpje geskipt werd zonder dat er vertraging optrad.
9,727Kbps is heel weinig voor een video, ik wil niet eens muziek op die lage bitrate ;) . Ik gok dat de Amerikaanse notatie is overgenomen? Voor ons Nederlanders is 9.727Kbps wat logischer :)
Op de oorspronkelijke Fusion-processorroadmap stonden eerst alleen nog de Llano- en de Ontario-agu's
en
De eerste producten op basis van de Ontario-agu worden waarschijnlijk begin 2011 aangekondigd
Dit moet volgens mij gewoon apu zijn, of mis ik wat?

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 04-09-2010 12:10 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de post :)

Spelfoutjes heb ik aangepast: je eerste punt (over de cores) kan ik als niet-auteur niet over oordelen, en dat laat ik dus over aan de auteur. Ik hoop dat Pieter nog tijd vindt om je te antwoorden, maar hij werkt momenteel nog zijn aarsch eraf* om allemaal hands-ons te maken van producten die op de IFA liggen: tijd op een beurs is kostbaar. Hij is momenteel niet online iig, hopelijk vanavond of morgenochtend nog :)

*anglicisme

• GENETX
Mooi,

Over Llano kan ik nog wel naar ons artikel verwijzen van eerder deze week:
nieuws: AMD toont 'die shots' van Bulldozer-octocore en Llano Fusion-apu
AMD gaf ook een die shot vrij van Llano, de codenaam voor de desktopvariant van de Fusion-processors. De apu beschikt behalve over een cpu-gedeelte ook over een gpu-gedeelte, dat net een stukje verder gaat dan een igp. Het cpu-gedeelte is opgebouwd rondom vier kernen, zoals die nu ook in de Phenom II-cpu's worden gebruikt. De kernen hebben elk 1MB L2-cache tot hun beschikking, maar moeten het wel zonder gedeelde L3-cache stellen. Over het gpu-gedeelte is vrij weinig bekend, behalve dat er 480 streamprocessors aanwezig zouden zijn. AMD's huidige igp's beschikken over slechts 80 streamprocessors.

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
@GENETX: Wat betreft het aantal kernen had ik per ongeluk de Ontario en de Llano omgedraaid. Over het type core dat in de Llano zit ik gewoon naast.

Normaal gesproken zou Marc in het testhokje van AMD plaatsnemen, maar in dit geval was ik al op de IFA. Sorry voor de late reactie.

• GENETX
Mooi dat het iig is opgelost nu :)

En excuses hoef je niet aan te bieden, je hebt/had daar wel belangrijkere dingen te doen :) . Keep up the good work