Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 16:58
Wanneer ik gegevens wil opvragen uit de DC, welke virtueel gedraaid wordt, dan is het allemaal erg traag. Ik verbind vanaf Server 2008 (Met Hyper-V Role) naar de VM. Het opstarten van de MMC is traag, waarna ik gebruikers en verbonden computers gewoon kan bekijken. Vraag ik eigenschappen op van een User, dan krijg ik die na 30+ seconden te zien. Ga ik bijvoorbeeld verder naar 'Member Of' tabblad, dan +/- 15 seconde de melding "The specified domain either does not exist or could not be contacted." te zien. Klik deze foutmelding weg, dan krijg ik de melding "The following Active Directory Domain Services error occurered: The specified domain either does not exist or could not be contacted.", maar als ik ook deze melding wegklik dan krijg ik netjes de groepen te zien waarbinnen deze User lid van is.

Pingen naar de server gaat goed, via Servernaam als IP adres.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 07:59

Shaidar

Is het een productieomgevong, of om thuis te spelen/testen? Je zou eens met R2 moeten testen, ik ben zelf niet tevreden van 2008 ... wegens zo'n eigenaardigheden en onverklaarbare traagheden...

[ Voor 18% gewijzigd door Shaidar op 04-09-2010 22:50 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat krijg je bij het volgende commando te zien:

dcdiag /v 

• Gamerkoe
Zie Gamerkoe in "\[Hyper-V] Welke serverrollen combineren?" en verder voor hoe ik het systeem heb ingericht, misschien dat dit extra handige info verstrekt.. Ik gebruik het voor een thuis omgeving, maar dan weet niet om echt te testen.. Ik hoop ook zo snel mogelijk nog alles werkend te krijgen, zodat ik mijn mail weer werkend krijg :+ .. Ik heb overal Server 2008 R2 gebruikt, en voor de AD een Core installatie. Zie ook het schema.

Resultaat van "dcdiag /v" is een gigantische lap tekst. Wat zoek je hierin precies?

Wat nu nog niet goed gaat:
DHCP lease op LAN, VLAN lukt wel, al werkt Inet hierin nog niet. Ik vermoed dat ik iets simpels moet instellen, maar weet zo 123 niet wat. Lijkt me dat de DHCP server ook moet 'luisteren' op het LAN, ipv de VLAN waar de DHCP server zelf in zit(??).

Snelheid
De AD is dus traag. DCDiag geeft vrijwel alleen maar slagende tsten. Ook wanneer ik IE opstart op de fysieke server, dan duurt het een aardige tijd voor de startpagina wordt weergegeven, daarna is internet wel snel. Kan het zijn dat het verkeer een weg zoekt, en pas na een tijd de goede route heeft gevonden??

Het vervelende is dat ik ook niet echt fatsoenlijk kan testen. Ik gebruik het Logs & Reports om te kijken wat er geblokkeerd wordt, probeer dit dan 'open' te zetten en test het opnieuw. Is er ergens een methode om snel de configuratie te testen??

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:11
Hoeveel geheugen is er toegewezen ?

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 21:02
Gamerkoe schreef op zondag 05 september 2010 @ 02:53:

Wat nu nog niet goed gaat:
DHCP lease op LAN, VLAN lukt wel, al werkt Inet hierin nog niet. Ik vermoed dat ik iets simpels moet instellen, maar weet zo 123 niet wat. Lijkt me dat de DHCP server ook moet 'luisteren' op het LAN, ipv de VLAN waar de DHCP server zelf in zit(??).
Heb je voor dit probleem een IPhelper adres op de switch ingesteld? dan zou hij namelijk wel over meerdere VLANS een DHCP uit moeten kunnen delen mits je IP pool bestaat

• Gamerkoe
Geheugen is maar 3GB gebruikt van de 6, met 2 draaiende VM's waarvan 1 de AD/DHCP/DNS VM is.. Ik heb geen IP Helper ingesteld, al kan ik op internet daarover niks vinden waar dit ingesteld zou moeten zijn. Wel heb ik gevonden dat deze DHCP requests doorzet naar de DHCP server.

Ik kom er ook achter dat in de Role 'Network policy and Access' de 'Routing and Remote Access Server' een rood pijltje omlaag heeft. Ik heb in de tutorials hierover niks gelezen, moet ik hier nog het nodige instellen?

[ Voor 60% gewijzigd door Gamerkoe op 05-09-2010 11:40 ]

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 11:32
3 GB voor een server core met daarop slechts AD / DHCP en DNS is eerder zware overkill dan een tekort. 512 MB zou genoeg moeten zijn. Ik ben benieuwd wat je allemaal op die andere VM hebt gepropt. Dat zal namelijk je Hyper-V host moeten zijn.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik ben erg benieuwd naar een output van ipconfig /all op de domaincontroller. DNS fouten zijn de meest voorkomende oorzaken van dit soort dingen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1