• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-02 12:08
// beste adjes, na lang nadenken kon ik maar niet beslissen waar ik dit topic zal plaatsen. Vandaar dat ik hem hier post zodat jullie hem in het juiste kopje kunnen zetten.

Beste GoTers,

Ik zit met het volgende probleem. Zodra ik een video ga bekijken kom ik vrijwel altijd vreemde pixels tegen. Deze witte en soms blauwe pixels laten zich alleen zien als ik video bekijk maar ook als ik deze op het juiste moment pauzeer. Een voorbeeld vinden jullie hier: http://img63.imageshack.us/img63/5558/dsc00218p.jpg. Eerst dacht ik dat het om een software fout ging. Na verscheidene windows installaties te hebben gehad en verschillende codecs is het nog niet opgelost. Ik ben daarom hardwarematig gaan zoeken. Het systeem is in zijn geheel naar myCom Leeuwarden geweest waar werd geconstateerd dat mijn geheugen kapot was. Vervolgens is mijn gehele systeem naar Alternate gestuurd en getest en ik kreeg inderdaad nieuw geheugen. Maar daarmee was het probleem nog steeds aanwezig. Ik moet erbij vermelden dat ik wel gewoon kan gamen. Maar hier heeft mijn systeem last van vastlopers. Ook krijg ik af en toe een bluescreen met id 1043. Google wist mij hier niet verder bij te helpen.

Mijn systeem:
- ASUS M4A79XTD EVO
- GEIL DDR3 4 GB
- AMD PHENOM II X4 955 BE 3,2GHZ
- ATI HD5850
- SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB
- SAMSUNG SPINPOINT F1 320GB
- COOLER MASTER CM690 II ADVANCED

Ik heb het volgende al ondernomen:
- ander moederbord (zowel merk als nieuwe)
- nieuw geheugen
- nieuwe videokaart (ook met een 8800GT blijven de pixels)
- flashplayer up/downgrade
- bios up/downgrade
- chipset drivers
- ati drivers up/downgrade
- beeldscherm aan andere PC
- verschillende browsers
- systeem buiten de kast getest vanwege frequenties binnen de kast die voor storing kunnen zorgen
- ander merk/voltage voeding
- windows XP/7 x64 x86
- systeem zonder randapparatuur getest.

Zoals jullie lezen heb ik veel dingen getest die voor de hand liggen. Echter blijven de pixels in mijn beeld staan. Daarnaast lijkt er een ritme in te zitten waarop de pixels verschijnen. Ook verschilt het aantal pixels in beeld als ik in een andere resolutie een filmpje bekijk. Op gamekings.tv zie ik veel pixels, op gametrailers.com af en toe één in beeld. Waarschijnlijk omdat gametrailers HD zijn filmpjes afspeelt. Het systeem is zowel bij myCom als bij Alternate door de testbanken gehaald maar geen resultaat (afgezien van het geheugen). Daarom vraag ik jullie. Wat kan het nog meer zijn wat ik over het hoofd zie?

Groet,

Rienk

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-02 12:08
toevoeging:
In sommige filmpjes laat hij wel de pixels zien en in andere filmpjes weer niet. Terwijl beiden met flash player worden afgespeeld. Ook lijkt er een ritme in te zitten waarop hij de pixels laat zien. Het schijnt ook iets met de resolutie te zijn. Ik zit toch zwaar te denken aan m'n processor. Maar Prime95 geeft tot dusver geen enkele error op de torture test (24h).