Ik heb onlangs een HP Mini 210-1101sd gekocht.
Deze is vanuit HP voorzien van 1GB DDR3 geheugen, maar kan tot 2GB aan.
---
Alvorens een module te kopen heb ik contact gehad met HP.
Reactie van HP: "Geen probleem meneer, als het maar een DDR3 module is werkt het."
---
Mijn eerste poging om het werkgeheugen uit te breiden was een Kingston module.
Het was een DDR3 1333Mhz module, PC3-10600, type: KVR1333D3S9/2G.
Resultaat: zwart scherm bij inschakelen, systeem boot niet.
---
Contact opgenomen met HP, die hadden geen antwoord en geen lijst met goedgekeurde spareparts.
Heb 2 telefoonnummers gekregen, ik begreep dat dit standaard procedure is, van leveranciers van HP accesoires. Deze hadden beide nog geen hits bij het invoeren van het typenummer van mijn netbook.
---
Mijn tweede poging was een AData module, ook DDR3 1333Mhz, PC3-10600.
Resultaat: zwart scherm, systeem boot niet.
Derde poging
Middels CPU-z heb ik gezien dat de module die op dit moment een Elpida is van het type EBJ10UE8BDS0-DJ-F. Een mede-tweaker bood via V&A modules aan met exact dezelfde specs, alleen 2GB ipv 1GB natuurlijk. Ik heb deze mogen testen bij hem thuis: zwart scherm, systeem boot niet.
Voor de volledigheid meld ik nog even dat zowel drivers als BIOS up-to-date zijn.
Is er iemand die deze netbook wel succesvol heeft ge-upgrade naar 2GB?
Deze is vanuit HP voorzien van 1GB DDR3 geheugen, maar kan tot 2GB aan.
---
Alvorens een module te kopen heb ik contact gehad met HP.
Reactie van HP: "Geen probleem meneer, als het maar een DDR3 module is werkt het."
---
Mijn eerste poging om het werkgeheugen uit te breiden was een Kingston module.
Het was een DDR3 1333Mhz module, PC3-10600, type: KVR1333D3S9/2G.
Resultaat: zwart scherm bij inschakelen, systeem boot niet.
---
Contact opgenomen met HP, die hadden geen antwoord en geen lijst met goedgekeurde spareparts.
Heb 2 telefoonnummers gekregen, ik begreep dat dit standaard procedure is, van leveranciers van HP accesoires. Deze hadden beide nog geen hits bij het invoeren van het typenummer van mijn netbook.
---
Mijn tweede poging was een AData module, ook DDR3 1333Mhz, PC3-10600.
Resultaat: zwart scherm, systeem boot niet.
Derde poging
Middels CPU-z heb ik gezien dat de module die op dit moment een Elpida is van het type EBJ10UE8BDS0-DJ-F. Een mede-tweaker bood via V&A modules aan met exact dezelfde specs, alleen 2GB ipv 1GB natuurlijk. Ik heb deze mogen testen bij hem thuis: zwart scherm, systeem boot niet.
Voor de volledigheid meld ik nog even dat zowel drivers als BIOS up-to-date zijn.
Is er iemand die deze netbook wel succesvol heeft ge-upgrade naar 2GB?