HP Mini 210-1101sd wil niet werken met geheugenuitbreiding

Pagina: 1
Acties:

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:29
Ik heb onlangs een HP Mini 210-1101sd gekocht.
Deze is vanuit HP voorzien van 1GB DDR3 geheugen, maar kan tot 2GB aan.

---
Alvorens een module te kopen heb ik contact gehad met HP.
Reactie van HP: "Geen probleem meneer, als het maar een DDR3 module is werkt het."
---

Mijn eerste poging om het werkgeheugen uit te breiden was een Kingston module.
Het was een DDR3 1333Mhz module, PC3-10600, type: KVR1333D3S9/2G.
Resultaat: zwart scherm bij inschakelen, systeem boot niet.

---
Contact opgenomen met HP, die hadden geen antwoord en geen lijst met goedgekeurde spareparts.
Heb 2 telefoonnummers gekregen, ik begreep dat dit standaard procedure is, van leveranciers van HP accesoires. Deze hadden beide nog geen hits bij het invoeren van het typenummer van mijn netbook.
---

Mijn tweede poging was een AData module, ook DDR3 1333Mhz, PC3-10600.
Resultaat: zwart scherm, systeem boot niet.

Derde poging
Middels CPU-z heb ik gezien dat de module die op dit moment een Elpida is van het type EBJ10UE8BDS0-DJ-F. Een mede-tweaker bood via V&A modules aan met exact dezelfde specs, alleen 2GB ipv 1GB natuurlijk. Ik heb deze mogen testen bij hem thuis: zwart scherm, systeem boot niet.

Voor de volledigheid meld ik nog even dat zowel drivers als BIOS up-to-date zijn.

Is er iemand die deze netbook wel succesvol heeft ge-upgrade naar 2GB?

Verwijderd

Je kan er nog een module aan toevoegen, namelijk Transcend TS256MSK64V1U. Ik weet ook niet meer hoe ik het voor elkaar kan krijgen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:02:
Je kan er nog een module aan toevoegen, namelijk Transcend TS256MSK64V1U. Ik weet ook niet meer hoe ik het voor elkaar kan krijgen.
Volgens Kingston zou deze moeten werken.

En die tweaker die het geheugen had liggen was ik :)

Ben het inmiddels wel kwijt maar wel heel erg vreemd dat het bij TS gewoon niet werkte. Module was vrijwel exact hetzelfde, op de grootte na.

https://discord.com/invite/tweakers

• DkF
redfoxert schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:07:
[...]

Volgens Kingston zou deze moeten werken.

En die tweaker die het geheugen had liggen was ik :)

Ben het inmiddels wel kwijt maar wel heel erg vreemd dat het bij TS gewoon niet werkte. Module was vrijwel exact hetzelfde, op de grootte na.
Ik heb inmiddels in totaal 5 modules getest, 2 Kingston, een A-Data, die Elpida van redfoxert _/-\o_ en nog een merk dat me even ontschoten is... Van die Kingston was er 1 een 1066 module.

Ik heb inmiddels contact met HP, die gaan er werk van maken om uit te zoeken wat nu wel werkt.

Maar misschien ben ik ze met bovenstaande tip van redfoxert wel voor :P

Ik ga die module eens bestellen, resultaat volgt!

Verwijderd

Volgens geheugen.com moet het aan het geheugen liggen (lijkt me logisch). Ze sturen voor de tweede keer een nieuwe op. Ben benieuwd naar jouw ervaring straks.

Verwijderd

Heb contact gehad met HP. Het voorgeinstalleerde geheugen draait op 667 Mhz, mijn aangschafte Transcend geheugen draait op 1066 Mhz. Daar zit dus het probleem. Het geheugen van redfoxert draait op 667 Mhz, dus dit zou moeten werken.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59
als je in die logica denkt, moet je de 1066mhz op 533 raten. aangezien je je het transcend geheugen ( 1333mhz ) ook als 677 mhz opschrijft ;) , anders ga je alle logica voorbij :P

• DkF
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:00:
Heb contact gehad met HP. Het voorgeinstalleerde geheugen draait op 667 Mhz, mijn aangschafte Transcend geheugen draait op 1066 Mhz. Daar zit dus het probleem. Het geheugen van redfoxert draait op 667 Mhz, dus dit zou moeten werken.
Ik heb gisteren ook respons van HP gehad en die hebben inmiddels ook spareparts:
This notebook supports ddr3 667mhz, compatible memory can be purchased via partstore :
PN : 615863-001
Valt me wel wat tegen van HP Support dat ze zoiets pas een paar maanden na uitbrengen van een product kunnen vertellen... Of ik heb steeds toevallig de verkeerde mensen gesproken 8)7

Ik ga dit weekend die Kingston module van redfoxert bestellen, kost €47,- bij Informatique...

• DkF
Update:

Module dit weekend binnengekomen: werkt!

Het is dus de Kingston KTH-X36S/2G.
Omdat het een special is, moest Informatique hem ook bestellen, maar dat gaat verassend snel.

HP heeft ook een 2G sparepart op de lijst staan trouwens.
Pagina: 1