Toon posts:

Alternate P960 defecte componenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een jaar geleden een Alternate Saturnus P960 systeem aangeschaft. Direct bleek de card reader defect te zijn. Bleek ook een melding in het apparaatbeheer te staan. Kennelijk niet goed gecontroleerd voor aflevering. Card reader vervangen aan de balie.
Volgend probleem was dat de PC totaal onbruikbaar werd bij het draaien van een G-Data virus scan.
De harde schijf bleek niet in orde te zijn, en die is ook vervangen.
Volgend probleem was dat de brander geen goede audio-cd's brandde, er werd geen goede lead-out geschreven, waardoor niet op de audio cd-s genavigeerd kon worden naar een andere track. Een audio cd kon alleen van begin tot eind afgespeeld worden. Ook de brander is vervangen door een nieuwe van hetzelfde type.
Tegelijk was er een probleem met de videocard. Die liep nogal eens vast, onder meer op een reclamefilmpje op de Renault site. De videocard bleek ook niet goed te functioneren, en die is toen ook die vervangen (door een ander merk met dezelfde specs)
Het probleem met de brander (Samsung SH-S223c) keerde na enkele maanden weer terug. Ook deze tweede brander werkte na korte tijd niet meer goed. Ik heb heel wat CD's en DVD's weg kunnen gooien.
Over de brander staan op de site van Alternate de nodige negatieve beoordelingen. Toch bouwt (of bouwde) Alternate die brander in hun eigen merk
Inmiddels heb ik er zelf maar een brander van een ander merk ingezet.
Er zijn nu 5 keer originele componenten van het systeem vervangen.

Conclusie: Kennelijk is de controle op de assemblage van mijn PC niet goed geweest, de fout met de card reader had dan geconstateerd moeten worden.
Er kan best iets stuk zijn of stuk gaan van een nieuw systeem. Het aantal problemen geeft te denken over de kwaliteit van de componenten die Alternate selecteert voor de eigen merk PC's. Of mijn volgende PC een Alternate PC zal zijn betwijfel ik.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:31
Klinkt allemaal als driverproblemen. De problemen met de DVD-brander zijn opgelost met de laatste firmware update en de videokaart is een HD4650 zie ik, daar zou ik ook de drivers ook even van updaten en dan kijken of het dan werkt.

offtopic:
Je topic komt trouwens meer over als een shopreview dan een probleemstelling en neigt zelfs naar een troll richting Alternate dat hun PC's niet goed zouden zijn. Tenzij er hardwarematige defecten zijn maar dan heb je gewoon recht op garantie.