Toon posts:

[Plasma] 50" Samsung vs LG // PS50C550 - 50PK550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien beide modellen tussen de 700 en 800 euro de deur uit gaan ben ik erg geinteresseerd in het aanschaffen van een van de twee. Mijn kijk-zit afstand is bijna 5 meter dus een dergelijke maat is wel gewenst. Dat even terzijde, want ik sta voor een flink dilemma in deze budget/size-range, aangezien ik slechts deze twee modellen als kandidaat beschouw :)

Bij de Samsung heb je dus een kans op een strontvervelende buzz vanuit het scherm, terwijl de LG weer niet CI+ gecertificeerd is voor Ziggo.

Nu vraag ik me bij de LG af (ik kijk vrij weinig tv) of het verstandig is om Digitenne te nemen in een dergelijk toestel, of dat de experience van tv-kijken echt drastisch omlaag haalt. Is het aan te raden om voor een CI+ TV te gaan voor het behouden van de waarde van het scherm?

Het kopen van de Samsung geeft me het gevoel van een coinflip of je wel of niet een goed toestel gaat aantreffen, en stel dat het een akelig brommend geluid geeft, wat voor ellende je dan wel niet over je heen gaat krijgen om een nieuw toestel te ontvangen wat dezelfde mankementen kan gaan vertonen... en wat doe je dan? Of stel ik me aan en valt dat allemaal wel mee... :?

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-01 15:06
Het is lastig te voorspellen wat voor invloed CI+ in de toekomst heeft op de waarde van je toestel, maar als je nu al bang bent voor de buzz, weet ik zeker dat je em gaat horen, ook al zit ie er niet op :P (zit tussen je oren!).

Ik ben bang dat wat wij je ook vertellen, het probleem er niet anders van wordt. Je zult een keuze moeten maken. Wij kunnen geen tv zonder buzz garanderen, en ook geen CI+ in de LG bouwen (althans, ik niet :P). Het is een afweging of je het risico durft te nemen en maar zien hoe het met de buzz en de service van Samsung is, óf je kiest voor 'safe' zonder CI+.

Ik hoop dat deze post nog enigszins helpvol voor je is! Succes!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je zult onder andere moeten afwegen of je genoegen neemt met de 'redelijke SD(!) kwaliteit' van Digitenne op een 50 inch scherm. Ik vrees dat het iets teveel van het goede is bij een FullHD scherm.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk de gok gewaagd op de Samsung PS50C550. Het gemak van een CI+ toestel was toch wel een must voor me.
De buzz valt uiteindelijk reuze mee. Me vader van 60 hoort het niet eens, maar er is toch echt een duidelijk merkbaar "transformator" geluid aanwezig, zowel aan de linker als rechterkant van het toestel.
Het is niet veel irritanter dan bijvoorbeeld de PS3 of mijn (antec/scythe) PC. Tijdens gebruik *met geluid* merk je er echt niets van en ik kan je verzekeren dat ik ultra gevoelig ben voor irritante geluiden :)

Ik hoop dat de buzz niet sterker zal worden en op dit niveau blijft, want dan is er toch echt weinig aan de hand (vooral voor de prijs van 800 euro bij de block). Maar ik geloof best dat je het vreselijk slecht kan treffen als dit geluid boven alles uit komt...

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
ik weet niet hoever je wilt gaan om de CI+ aan de praat te krijgen, maar het is puur software op de LG. Zie: http://lg-hack.info/

er is een nederlander die het aan de praat heeft gekregen op zijn 50pk950 zie: http://www.lg-hack.info/c...5&tid=2833&pg=2&sc=20&x=0