Toon posts:

Ik weet het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een opleiding in de media sector, maar dan de creatieve kant. Dus het ontwerpen op de computer van niet alleen print of websites maar ook bijvoorbeeld animaties of het editen van film.

Wie weet zoon opleiding?? Ik ben al heel lang aan het zoeken en kwam uiteindelijk uit op "Beeld en media technologie" aan de HKU. Alleen de toelating is daar gewoon te zwaar, zeker als je net van havo komt. Daarna kwam ik op media technologie aan de hogeschool utrecht. Maar dat is meer de technische kant van media en heb je dus wiskunde B en natuurkunde nodig en ik heb als profiel economie.

Info over mij:
leeftijd: 17 jaar
opleiding: havo met "economie en maatschappij" en als extra vakken informatica en tekenen (ook kunstgeschiedenis)

Het liefst wil ik ook nog de mogelijkheid hebben om door te studeren.

Kan iemand mij raad geven??

TheScape :)

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43
Grafisch lyceum Rotterdam (ze hebben daar computer opleidingen hoe en wat weet ik verder niet).

Verwijderd

ik had net zo'n probleem...
ik wou naar de Kunstacedemie in hilversum (Media Design), maar vond de toelating gewoon te zwaar en vond mezelf ook nog wat te jong.

Ik zit nu in het laaste jaar van HAVO (ook E&M met informatica) en ik ga hierna waarschijnlijk naar het grafisch lyceeum in Utrecht.. Ik ga hier dan de versnelde opleiding doen omdat het een mbo is. Na 1 jaar heb ik dan 2 jaar gedaan, waardoor ik denk ik een betere kans maak voor de kunstacedemie en dus dat ook na 1 jaar GL zal gaan proberen

Je kan trouwens ook vooropleidingen voor die Kunstacedemies doen hoor.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Suc6 ermee!
is best kut om de juiste opleiding te vinden.

Verwijderd

/me gaat multimedia, design & technology doen aan Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden. Ik kom wederom net van de HAVO met e & m.

Verwijderd

Ah, lotgenoten. ;)

Ik doe nu HAVO (n&t met een paar andere nutteloze vakken). Ik zit er dus ook aan te denken om de kunstacademie te doen (Rotterdam(Media Design)), maar dan eerst een tussen jaar. De vooropleiding is in de avond als ik het goed heb dus dat is wat ik ga doen. De rest van het jaar kan ik id het grafisch lyceum gaan doen of gaan werken. :P

Ben er niet helemaal uit of dit het wordt, maar misschien helpt dit je. :)

Verwijderd

ja ik wou eerst ook vooropleiding + werken

maar als je eenmaal gaat werken heb je geen zin meer om daarna naar school te gaan, daarom leek grafisch lyceeum een goeie tussenoptie omdat je dan toch je tijd goed aan school besteed :)

als je een vooropleiding kiest lijkt et me slim om werk in de richting van die opleiding te kiezen

Verwijderd

Topicstarter
Gaan werken heeft zijn nadeel dat je geen zin meer hebt om te gaan leren ( is niks aan te doen)

Een deel van een opleiding als "voorbereiding" heeft zijn nadeel dat het je studiefinanciering kost.

:( :( :( :( ze maken het weer allemaal veel te moeilijk :( :( :( :(

Verwijderd

ja maar daarom mbo is nie zo duur dan da je een jaar hbo verprutst :)

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:04
st Lucas in Boxtel ?
hebben ook mmv (multimediale vormgeving).

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand hier op het forum die mij nog wat meer kan informeren?

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals J-roen al aangaf is Multimedia Design en Technology ook een goede optie. Ook te volgen op hogeschool enschede trouwens.

Je kan er met alle profielen heen, je moet alleen een toelatingstest maken. Dan wordt je uitgenodigd voor een intake-middagje en aan de hand daarvan mag je de opleiding gaan volgen.

De opleiding is zeker niet alleen webdesign, je kan ook de radio, tv, film kanten (e.d.) op. Vraag anders ff een brochure aan bij de link hierboven van hogeschool enschede.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik heb een aantal brochures aangevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
Beter ik mag mijn toelatingsopdrachten voor de HKU opnieuw maken :)

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb grafische lytceum eindhoven gedaan en mens en informatica aan de fontys.. ik ben echter nog niet helemaal tevreden want ik wil toch de creatieve kant op eigenlijk ... weet er iemand of er ook een universitaire opleiding is in multimedia design ???
Ik heb namelijk geen zin om weer een hbo opleiding te doen... kwil toch nog wat hoger opkomen.. het papiertje telt immers.. en die heb ik al ;)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op Monday 12 March 2001 18:50 schreef llevering het volgende:
Grafisch lyceum Rotterdam (ze hebben daar computer opleidingen hoe en wat weet ik verder niet).
Ze hebben daar onderandere Grafi media technologie, een opleiding waar je websites, databases, prepress, press, postpress, 3d max, enz.. leert. Deze opleiding doe ik, zit nu in 't 1e jaar. Bevalt me wel. :) Zijn trouwens meer van zulke opleidingen daar, weet alleen nie pcies wat voor.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

sja misschien toch minerva in groningen proberen, zaterdag de 17e open dag

Stoer; Marduq

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op Monday 12 March 2001 19:51 schreef pim4 het volgende:
st Lucas in Boxtel ?
hebben ook mmv (multimediale vormgeving).
Ik heb daar een half jaar opgezeten. Van dat multimedia vormgeving is weinig te merken in ieder geval :r

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Op Thursday 15 March 2001 00:55 schreef Tom het volgende:

[..]

Ik heb daar een half jaar opgezeten. Van dat multimedia vormgeving is weinig te merken in ieder geval :r
Ik heb gehoort dat je daar trouwens wel een uitstekende timmerman kan worden, maar sommige mensen pakken zelfs die kans niet aan :P.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op Thursday 15 March 2001 00:56 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Ik heb gehoort dat je daar trouwens wel een uitstekende timmerman kan worden, maar sommige mensen pakken zelfs die kans niet aan :P.
rofl :D

• Ken.
  • Laatst online: 22:10

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kom bij mij in de klas ;)
www.sae.nl

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Op Thursday 15 March 2001 01:18 schreef .KeN. het volgende:
www.sae.nl
Volgens mij leer ik daar niks :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op sea.nl gekeken maar dat is niet echt een opleiding om na je havo te gaan doen, het is meer een cursus (duurt ook maar 12 maanden).

En wat is het internet adres van minerva?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Op Thursday 15 March 2001 18:22 schreef TheScape het volgende:
Ik heb op sea.nl gekeken maar dat is niet echt een opleiding om na je havo te gaan doen, het is meer een cursus (duurt ook maar 12 maanden).

En wat is het internet adres van minerva?
Als je ff beter onderzoek had gedaan was je tot de conclusie gekomen dat je na 2 jaar sae mooi wel ff een universiteits diploma hebt >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ok je hebt gelijk maar dit is toch niet echt wat ik zoek.

Maar weet niemand dan wat het internet adres is van minerva?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Op Thursday 15 March 2001 01:18 schreef .KeN. het volgende:
www.sae.nl
hmm misschien iets voor mij
vertel der eens iets meer over ?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Op die site staat alles wat je zou willen weten..
tip.. vraag ff zon infopakket aan, (= gratis) dan krijg je een uitgebreide brochure thuisgestuurd..
Nadeel alleen aan deze opleiding.. $$$ :(

Verwijderd

Hoi,

Kan iemand mij meer vertellen over de SAE? Ik heb namelijk echt het idee dat deze opleiding meer geschikt is om na een officiele 4 jarige HBO te doen en dat je bij de SAE minder kans hebt om werk te vinden terwijl ik denk dat je aan de HKU, Digital Media Design (4 jaar) meer hebt. Of zit ik er naast?

Bedankt!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:57:
Hoi,

Kan iemand mij meer vertellen over de SAE? Ik heb namelijk echt het idee dat deze opleiding meer geschikt is om na een officiele 4 jarige HBO te doen en dat je bij de SAE minder kans hebt om werk te vinden terwijl ik denk dat je aan de HKU, Digital Media Design (4 jaar) meer hebt. Of zit ik er naast?

Bedankt!
Ik ben bij de SAE op een opendag geweest, maar dan voor geluidstechniek.
Mijn indruk daar was een beetje een op een hoop geschoven stapel apparatuur, en dat was het dan. Het zat ergens in het Handelsgebouw.

Ze geven geen diploma's maar certificaten, en die worden gegarandeerd door "een universiteit ergens in de VS" (zo werd mij dat verteld daar, ze konden me ook niet duidelijk vertellen wèlke :/ )

Ik vond het dus niet echt een toko waar ik vertrouwen in heb qua opleiding, en naderhand een baan.
Maar let wel, dit was bij de geluidstechniek afdeling, hoe het bij de rest staat geen idee.

* EL_Loco heeft besloten dat ie Art of Sound gaat doen in Den Haag :)

ow, nog een nadeel, IBGroep geeft GEEN studiefinanciering als je op de SAE zit. Het is namelijk particulier, en wordt dus niet door de IBGroep ondersteund.
Dat was ook een behoorlijk zwaar wegend argument :P

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2001 @ 18:13:
ok, ok je hebt gelijk maar dit is toch niet echt wat ik zoek.

Maar weet niemand dan wat het internet adres is van minerva?
2 sec zoeken op 'minerva groningen' :
http://www.academieminerva.nl/
:P

Verwijderd

llevering schreef op maandag 12 maart 2001 @ 18:50:
en dan kom je gezellig bij mij op school!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:24

alienfruit

the alien you never expected

[quoteZe geven geen diploma's maar certificaten, en die worden gegarandeerd door "een universiteit ergens in de VS" (zo werd mij dat verteld daar, ze konden me ook niet duidelijk vertellen wèlke :/
[/quote]

Als het daar om te doen is, kan je net zo goed na de HKU gaan. De opleiding worden gegarandeerd en/of gecontrolleerd door een universiteit in London.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik weet het ook niet meer 8)7

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.