iPod touch 4G importeren vanuit Amerika

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik wil graag de nieuwe ipod touch 4g. Ik heb familie woonachtig in Amerika. Ik zag op bestbuy.com dat de ipod touch 4g 32g daar 300 dollar kostte wat met deze koers uit zou komen op ongeveer 230 euro. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is hem onder de 300 euro (nederlandse prijs) over te laten komen uit Amerika en hoe ik dit het best kan doen.

Ik zag verschillende sites/forums dat je er gift op moest zetten maar het ging bij veel mensen over auto-onderdelen of andere voorwerpen. Maar met een klein ding als en ipod moet dit toch makkelijker zijn?

Mvg Marnix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
edit:
Zat ff verkeerd.

[ Voor 71% gewijzigd door The Dolf op 03-09-2010 22:40 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Dolf schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:40:
Dat is waarschijnlijk icm een tweejarig abo.
De iPod Touch is geen iPhone, dus die geven zie niet weg bij een tweejarig abbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 15:18
klein pakket, en inderdaad gift, dan heb je meer kans geen importrechten te hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:59
Ik zat daar zelf ook inderdaad aan te denken om een iPod Touch uit de US te halen aangezien ze daar 299 USD zijn terwijl je hier 299 EUR voor betaalt.

Bij mij is niet de vraag hoe, maar meer of de garantie wel gewoon in Nederland geldt! We hebben hier een Premium Apple Retailer in de stad. Als ik weer in de stad ga kan ik het navragen, maar ik ga er van uit dat je een kapotte iPod Touch niet zomaar ff langs de Media Markt kan brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Amps schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:46:
Ik zat daar zelf ook inderdaad aan te denken om een iPod Touch uit de US te halen aangezien ze daar 299 USD zijn terwijl je hier 299 EUR voor betaalt.

Bij mij is niet de vraag hoe, maar meer of de garantie wel gewoon in Nederland geldt! We hebben hier een Premium Apple Retailer in de stad. Als ik weer in de stad ga kan ik het navragen, maar ik ga er van uit dat je een kapotte iPod Touch niet zomaar ff langs de Media Markt kan brengen :P
Apple heeft wereldwijde garantie op alle draagbare apparaten met uitzondering van de iPhone als ik het goed heb. En volgens mij kun je bij iedere APR terecht met je apple product, ongeacht of je het daar heb gekocht. Weet dit niet zeker, dus zou het wel voor de zekerheid even na zoeken als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dit is al zo vaak voorbijgekomen.. Niet zozeer voor deze iPod, maar het verhaal blijft hetzelfde:

iPod is 299 + tax = 317 ongeveer (uitgaande van 6% tax). Dan moet hij nog naar de andere kant van de wereld gebracht worden, wat zo'n $60 zal kosten. Dan betaal je over het totaalbedrag nog invoerrechten en btw, wat je ver over de €300 brengt.

Heeft weinig/geen zin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
met $60 shipping voor zo'n klein pietepeuterig doosje als waar een iPod Touch in zit, wat ook nog eens nagenoeg niets weegt, doe je IMO iets fout. DHL/UPS zijn duur; USPS (ook insured) is beduidend goedkoper.
oke, duurt een paar daagjes langer maar zal nog steeds binnen de week zijn.

belasting blijft een issue. hopen dat je door customs komt is leuk maar uiteraard niet de bedoeling ( ;) ) en ook niet gegarandeerd dus zou je wel eens even duur/duurder uit kunnen komen met aanzienlijk wat ongemak erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

iceheart schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 01:37:
met $60 shipping voor zo'n klein pietepeuterig doosje als waar een iPod Touch in zit, wat ook nog eens nagenoeg niets weegt, doe je IMO iets fout. DHL/UPS zijn duur; USPS (ook insured) is beduidend goedkoper.

belasting blijft een issue. hopen dat je door customs komt is leuk maar uiteraard niet de bedoeling ( ;) ) en ook niet gegarandeerd dus zou je wel eens even duur/duurder uit kunnen komen met aanzienlijk wat ongemak erbij.
Met een item in de prijscategorie waarin de iPod touch zit, zou ik toch iets meer zekerheid willen. In een envelop zou ik het zeker niet willen, dus dan wordt het algauw een doosje wat gewogen en gemeten wordt en op basis daarvan wordt de prijs bepaald. Misschien dat USPS dan inderdaad iets goedkoper is, maar je hebt het dan over twintig dollar, en dan heb je het nog niet verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

iceheart schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 01:37:

Inderdaad, ik heb al vaker iets vanuit de VS deze kant op gestuurd. Zo'n klein doosje gaat bij USPS iets van $25 kosten. Maarja, die BTW heb je wel nog.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33

Lulukai

God's gift to women

Als die familie af en toe terugreist naar Nederland is het gratis :)

.

Pagina: 1