• Tarias
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09-2025
Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig een nieuwe werk PC samen te stellen. Ik hoef er absoluut niet op te kunnen gamen, maar zou wel graag HD films kijken, en af en toe wat foto's bewerken in photoshop. Mijn vraag aan jullie: Is de onboard GPU op de Gigabyte GA-H57M-USB3 (Hier de details) hier goed genoeg voor, of kan ik beter investeren in een moederbord zonder onboard GPU en een losse grafische kaart kopen?
Overige informatie: Ik ben van plan een Core i5 661/660 (wat is uberhaupt het verschil) te gebruiken, in combinatie met 16 gb DDR3 geheugen. Ook wil ik het systeem graag zo stil mogelijk houden.

Bij voorbaat dank,
Jason

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat bordje heeft geen onboard GPU. Maar de core i5 heeft deze wel op de chip. En die trekt een HD filmpje, photooshop met gemak.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vrijwel iedere moderne videochip is tegenwoordig in staat om video te accelereren. Ik heb zelf een i3 530 getest op een Gigabyte H55N-USB3, en dat werkt met slechts een paar % cpu usage.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Ha Tarias, voor een stil systeem is mijn ervaring dat je op silentpcreview.com vrij goed terecht kan. Zij reviewen erg veel hardware en hebben een behoorlijk goede testmethodiek.