[testcase] Waterleidingduinen

Pagina: 1
Acties:
  • 962 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
niet gewaardeerd

[ Voor 97% gewijzigd door Marc H op 05-09-2010 14:48 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige serie; heeft iets sprookjesachtigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 heeft een mooie dof! Verder past de tweede niet bij de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Om eerlijk te zijn vind ik de serie niet geslaagd genoeg om hem showcase te noemen, testcase zou beter op zijn plaats geweest zijn. maar goed dat is mijn opinie ;)

Wat betreft de foto's:

#1 - Oogt erg flets qua kleur. Ook de bokeh bovenin vind ik niet zo fijn kijken, en jammer dat die stam midden in beeld staat.

#2 - Vind ik de meest geslaagde plaat van de serie, omdat de zwaan lekker uit beeld knalt. Mooie reflectie ook. Alleen mag hij iets minder centraal.

#3 - Hier een leuke compositie, en ook fijne dieptewerking door de lijn van het watertje. Maar ook hier is het grote manco de fletsheid van de kleuren. zonde! Ook heb ik het idee dat de scherpte op het gras vlak voor het hertje ligt ipv op het hertje zelf.

#4 - Hier vind ik de kleuren iets beter.Leuk standpunt ook. Alleen jammer van die brug op de achtergrond. Zo krijg ik geen indruk van dieren in de natuur, maar van dieren in een kinderboerderij ;)

#5 - Mooi standpunt, en ook mooie kleuren. Details zijn ook prima, hier heb ik eigenlijk niks over te zeuren ;)

Overigens, vanwaar de naam 'Waterleidingduinen' voor dit topic, ik zie alleen maar dieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

ik mis vooral dat mooie diepe contrast maar ik denk dat dat komt door het niet-zonnig weer....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige platen hoor. Als ik daar weer kom neem ik ook een keer mijn camera mee. Misschien in de winter met ochtendmist en opkomend zonnetje lijkt me wel wat :)
Foto's zien er erg pro uit dus voor wat het waard is hierbij mijn mening van een 'point-and-shoot' amateur eerste klas ;)

1. Leuk hoe die ree de camera in kijkt. Kleuren hadden wel wat sterker gemogen. Wel leidt, zo lijkt het althans, de bewegingruis bovenin wat af. Ik had het bovenste stuk eraf gesneden, vanaf de lucht, en een kwart van de linkerkant. Hierdoor komt de aandacht meer op de ree te liggen, stoort de lucht incl. bovenste boom niet meer en is de boom op de voorgrond niet meer precies in het midden.
3. Heel mooi, wel had ik er nog wat afgesneden. Stukje links en onder eraf. Bloemen zorgen voor mooie compositie. Prachtige Dof
4. Prachtig, mijn favoriet. Bruggetje geeft wat extra sfeer en ook die bloemen erg mooi. Dof weer prachtig.
5. Scherp, elk haartje is zichtbaar.

Eigenlijk had je trouwens beter voor een andere titel kunnen kiezen aangezien 4 van de 5 een ree als hoofdonderwerp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik/we heel veel waardering hebben voor deze moeilijke tak van fotografie en je heel dicht bij je onderwerp bent gekomen, vind ik/we dat dit nog geen showcase is. Foto 4 vind ik persoonlijk het lekkerst, maar daar zie je op de achtergrond weer de menselijke invloeden en dat vind ik niet in de serie passen. Verder is het licht natuurlijk niet heel erg spannend. Ik hernoem je topic even naar een testcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je nu de foto's verwijderd omdat mensen het geen showcase maar een testcase vonden? Dat vind ik nogal een arrogantie tbh.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Tsurany schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:37:
Heb je nu de foto's verwijderd omdat mensen het geen showcase maar een testcase vonden? Dat vind ik nogal een arrogantie tbh.
Mocht je de foto's nog willen zien; hier (via zijn eigen sig)

Sluit me verder wel aan bij de rest, leuke plaatjes maar geen showcase...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik weet niet welke lens de TS gebruikt, maar ik vind de bokeh echt niet mooi.

Verder leuk, maar ik sluit mij aan bij wat eerder gezegd is: -> testcase topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Je laat hier de foto's zien om op en aanmerkingen te krijgen zodat we er allemaal beter van worden, toch? En dan verwijder je ze.

Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdelijk even op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.