Toon posts:

Icidu router binnen netwerk gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren bij Mycom een Icidu router gekocht(de 150n).
Maar ik loop tegen een probleem aan...
Ik heb een bestaand netwerk en die moet ik delen met mijn huisgenoot. Nou is dit soms vervelend en ik dacht bij mezelf van "Ik wil gewoon een eigen netwerkje opzetten".

Nou komt mijn internet signaal via een kabel naar mijn switch toe en daaraan zit mijn apparatuur aangesloten.

Dus ik heb die switch vervangen voor de router(gewoon alles op de lang poorten dus niet in de Wan poort gedaan).
Maar het probleem is nu dat ik een maximale snelheid behaal van 50 kb/s dit doet mijn pc voor een paar minuten en vervolgens ligt heel het internet eruit en moet ik het modem recetten.
Hoe moet ik dit oplossen en hoe kan ik dan alles het beste instellen?

Groetjes,
Bram van Gemert.

P.s. Dit is hoe het allemaal is aangesloten:

Modem-->Router van huisgenoot-->Mijn Icidu router

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik denk dat je een ip conflict hebt, doordat de twee routers hetzelfde adres hebben.

Als je een eigen netwerk wilt, zul je wel de WAN poort van je router moeten gebruiken. Stel je router zo in dat hij een ander subnet gebruikt, dus als het huidige subnet 192.168.0.0/255.255.255.0 is, gebruik je op je eigen router 192.168.1.0/255.255.255.0, sluit hem via de WAN aan, en je hebt je eigen netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
super ik ga het nu eventjes testen alvast bedankt. ik laat zsm weten of het is gelukt

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Fantastisch het werkt nu gewoon.
Alleen ik heb nog wel een bepaalt probleem met mijn pc maar weet niet of het door de verbinding komt of dat het spyware gerelateerd is.

Mijn internet knippert als het waren in internet explorer/chrome of firefox.
Live messenger en dergelijken werken prima maar internet op mijn browsers gaat aan uit aanuit aanuit.
Soms heel lang werkt het super maar dan weer helemaal niet. op de laptop heb ik dit probleem niet.
Zou een intensieve spyware scan kunnen werken?

Mvg