5770 Crossfire problemen

Pagina: 1
Acties:

• Marnix72
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb net 2 5770's in crossfire staan.
Voorheen draaide ik codmw2 constant op 60 fps, maar nu varieert dat van 50-15 fps.
Ik ben het spoor totaal bijster, iemand suggesties wat te doen?

Mvg

Marnick

Verwijderd

In een ander topic zeg je dat je dingen zoals AA veranderd hebt in het ATI Catalyst Control Center, probeer deze instellingen eens op default te zetten en kijk wat dan je fps is. Ik heb ooit ergens gelezen dat je deze instellingen in de game zelf moet instellen en niet in het ATI Catalyst Control Center, al werkt het bij smmige games wel. Je kunt ook proberen om de drivers opnieuw te installeren, desnoods een keer Driver Sweeper draaien als je niet zeker weet of alles van ATI er af is.

• Marnix72
ja, ik heb het al op default gezet.

[ Voor 48% gewijzigd door Marnix72 op 03-09-2010 21:22 ]

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Staat dual GPU in de opties van MW2 aan ?
Installeer de laatste ATI CCC(10.8).
Zet CAT AI eens uit of juist aan.

• Marnix72
waar staat dual gpu dan bij mw2? Ik kan het niet vinden.
Ik heb 10.8

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021
Volgens mij heb je die optie ook alleen bij MW1...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Staat crossfire aan in CCC?
Gebeurt het ook bij 1 kaart? (Allebij los een keer testen!)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Je kaartjes zijn ongeveer 8 á 9 maanden oud, misschien zitten ze vol met stof. Hoe warm worden ze tijdens het spelen (gebruik bijvoorbeeld rivatuner) misschien worden ze namelijk zo warm dat ze terugklokken...
[Edit]
Ik kijk nu pas netjes naar je níewste posthistorie ipv wanneer je ze gekocht hebt. Videokaart wordt te heet lijkt mij wel een heel interessante theorie. Is het ook begonnen met het warmer worden/verplaatsen naar het andere PCI-E slot?

[ Voor 39% gewijzigd door VVVJeroen op 05-09-2010 14:59 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

VVVJeroen schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:56:
Je kaartjes zijn ongeveer 8 á 9 maanden oud, misschien zitten ze vol met stof. Hoe warm worden ze tijdens het spelen (gebruik bijvoorbeeld rivatuner) misschien worden ze namelijk zo warm dat ze terugklokken...
[Edit]
Ik kijk nu pas netjes naar je níewste posthistorie ipv wanneer je ze gekocht hebt. Videokaart wordt te heet lijkt mij wel een heel interessante theorie. Is het ook begonnen met het warmer worden/verplaatsen naar het andere PCI-E slot?
Je bent niet helemaal nuchter of niet soms? De kaarten zitten 8/9 maanden IN EEN DOOS, en dan moet er stof in komen zeker?

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hmm ik ben inderdaad niet helemaal erbij, goed volgens mij heb ik nu wél alle topics gelezen en is dit de informatie:
Hij heeft 1 kaart 8/9 maanden en die heeft in z'n pc gedraaid.
Hij heeft net 1 nieuwe kaart gekocht die nu zo'n 4 dagen in z'n pc zit.
Hij heeft net ~1 week geleden Windows 7 (x64) opnieuw geïnstalleerd.
Bij het gamen wordt 1 van de 2 kaarten makkelijk 80 graden

Voor zoverre relevant:
Waarschijnlijk 2 F1's in raid 0.

Idee zal dus zijn dat hij voorheen draaide met 1 kaartje en 60 fps haalde. Nu heeft hij er een kaartje bijgekocht (en bijgeplaatst) en tikt hij nog maar 15-50 fps.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

80c voor een Vidkaart is niks, mijn HD5770 haalt (met overkloks dan) 85c. Pas bij 90c moet je gaan opletten.

Anyways, al gedaan wat ik zij? Beide kaarten apart getest?

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 15:07
Catalyst AI uitzetten = geen crossfire. Zet eens alles op default, installeer ook de laatste catalyst profiles en kijk dan na via GPU-Z of Afterburner of je beiden gpu's belast worden als je ingame zit.

• Marnix72
Ik heb 3dmark gedraaid en daar haal ik nu met crossfire 18000 puntjes. Dus aan instellingen zal het niet meer liggen volgens mij. Dus dan zitten we met het vidkaart temp probleem. Ik ga zo ff in mijn BIOS kijken. Ik ga er niet van uit dat er stof in zit, maar ik probeer het er wel uit te blazen (niet met mond hoor:P). Daarbij heb ik nog eens naar de koeler gekeken en wat me opviel is dat ATI een verschrikkelijk waardeloze standaard koeler op de 5770 heeft gezet. En als ik mijn nieuwe kaart vergelijk met de oude dan is die oude 2x zo luid. Het is net een vliegtuig:). Maar die ander is gwn iets luider dan Vapor-X versie van 5770. Maargoed, ik som ff alle dingen op die in me op komen.

• Marnix72
Shit hej, nou draait ie weer 30-40 frps bij COD.
Het is echt onverklaarbaar. Ik heb laatste CCC (10.8), crossfire staat aan, alles op default....
Ik heb net 1 videokaart laten draaien en die had een gemid. van 20 fps. Dus het ligt niet aan Crossfire,
maar aan iets anders.

[ Voor 30% gewijzigd door Marnix72 op 05-09-2010 22:21 ]

Pagina: 1