Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinkfun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 17:39
Dag beste tweakers!

Ik bekijk de site al een tijdje en heb nu eindelijk eens een vraag die ik aan jullie kan stellen!

Ik zit met het volgende probleem;

Wij hebben 2 (oude) Tv's (scart/tulp) , een beamer (vga) en een gewoon scherm, die allen hetzelvde beeld zouden moeten kunnen afspelen van 1 oude PC (1 * VGA).

We zouden eventueel nog aan een (betere) laptop kunnen geraken, maar het liefst zouden we de setup blijvend behouden.

Wat zou de beste manier zijn om deze aan te sluiten, welk soort splitters zou ik hiervoor nodig hebben.

(het liefst de goedkoopste manier, gezien het voor een jeugdhuis (VZW) is )

Ik zat te denken aan

2 maal VGA splitter + 1 maal VGA to tulp/svideo + tulp splitter . denken jullie dat dit zou werken?
2 X Afbeeldingslocatie: http://www.cartft.com/image_db/VGA_Splitter_Cable.jpg +
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/imagesweb/YPC211/1.jpg +
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/6035.jpg

en dan natuurlijk met de vga kabels naar de monitor/beamer en met de tulp kabels naar de TV's

mvg; Sinkfun

[ Voor 29% gewijzigd door sinkfun op 03-09-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

sinkfun,

Dat is een vrij lastige situatie. De meeste videokaarten kunnen namelijk niet het benodigde signaal afgeven voor de tv`s in jullie jeugdhuis (vanaf de vga aansluiting welteverstaan). De kabels bestaan wel, maar zijn meestal onbruikbaar..

Als je de search gebruikt naar 'VGA naar scart' zul je waarschijnlijk heel veel info vinden over (soms succesvolle) pogingen naar VGA->composiet/s-video. Meestal gaat dat samen met aangepaste drivers en een videokaart die die signalen daadwerkelijk af kan geven.

Ik maak op uit je verhaal, dat je reeds een laptop gebruikt. Heeft deze geen aparte s-video aansluiting? Eventueel zou je een VGA-to-composite/s-video kastje kunnen kopen. Kost wel iets, maar kun je in principe altijd blijven gebruiken :)

Hopelijk kun je hier iets mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 04-09-2010 02:55 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik mis nog de gegevens van de gebruikte laptop ;)

Dat kabeltje van VGA naar S-video/composite werkt bijna nooit (is volgens mij bedoeld voor Matrox video kaarten welke dit wel ondersteunen).

Er bestaan ook VGA naar composite converters (even zoeken op bv Ebay).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinkfun
Bedankt voor al jullie reacties.

Die Composite converter ziet er me idd. wel wat uit.
'k heb deze zien staan. http://www.meritline.com/...17.aspx?source=nextaghdac

wat ik me wel afvraag is of deze op alle 3 de outputs tegelijk split, of dat je maar 1 (vga/tulp/s-vid) of 2 (vga + tulp/svid) kunt gebruiken.

+ zou het dan nog mogelijk zijn om op die vga-uitgang een vga-splitter (zoals eerder vermeld) te plaatsen ?

mvg. Sinkfun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt ale uitgangen tegelijk gebruiken.. je stopt er dus 1`keer VGA in, dat kotm er weer uit + een composiet en s-video signaal :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinkfun
Ok! Bedankt voor jullie reacties.

Zal eens in de mediamarkt en evt. andere zaken gaan kijken of ik deze converters ergens vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinkfun
(sorry voor de dubbel post)

Dit is mss ook een domme vraag maar zijn kabels met tulp-stekkers voor audio en beeld gelijk ,

eg. kunnen beelden ook over een rode/witte tulp kabel gaan, of is de gele tulp kabel specifiek aangepast voor beelden.

ik denk zelf dat dit al het zelfde is, maar wil toch voor de zekerheid nog eens bevestiging :p

mvg. Sinkfun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 10:42
Zijn dezelfde kabels, met uitzondering van het kleurtje ;)
Pagina: 1