Bestelling komt gebroken aan

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een nieuw achterlichtglas besteld bij een webwinkel. Vandaag de doos in ontvangst genomen (door TNT bij de buren afgeleverd). Bij uitpakken bleek dat het glas op de hoek gebroken was, er lag een los stukje in de verpakking. Niet eens zo heel vreemd, gezien het feit dat het glas zonder verdere bescherming los in de doos lag.

In de pakbon vrijwaart de leverancier zich van beschadigingen door transport met de zin: "alle verzendingen zijn voor rekening en risico koper". Kan dit zomaar? Het ontslaat ze toch niet van de verplichting zaken deugdelijk in te pakken?

Overigens kan ik de kosten van een nieuw achterlicht van de creditcardverzekering terugclaimen (alle aankopen 180 dagen verzekerd tegen schade of diefstal), maar ik wil eigenlijk dat de leverancier zijn verantwoordelijkheid neemt!

Achterlicht

[ Voor 9% gewijzigd door SeatRider op 03-09-2010 18:30 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 20:25
dit komt niet voor jouw rekening, je kunt gewoon de leverancier aansprakelijk stellen,

edit: hier heb je misschien wat meer aan
http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product

[ Voor 55% gewijzigd door MrCostanzo op 03-09-2010 18:35 ]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:54
Zolang je niet zelf een vervoerder hebt gekozen kan die vrijwaring niet ;) Daarnaast kan je je gewoon bij een Nederlandse webshop en particuliere aankoop beroepen op de wet verkoop op afstand, en gewoon terugsturen (in de staat waarin je 't ontvangen hebt).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

En wat zei de leverancier toen je hem hier van op de hoogte bracht?
Freeaqingme schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:32:
Zolang je niet zelf een vervoerder hebt gekozen kan die vrijwaring niet ;)
Dat heeft niks met de vervoerder te maken, ook als je zelf een vervoerder mag aanwijzen dan nog moet het deugdelijk verpakt zijn.
Daarnaast kan je je gewoon bij een Nederlandse webshop en particuliere aankoop beroepen op de wet verkoop op afstand, en gewoon terugsturen (in de staat waarin je 't ontvangen hebt).
Nee dat is niet correct, dit valt gewoon onder de garantie, je moet hem ook als een DOA terug sturen en niet beroepen op die wet want het product is defect/kapot.

[ Voor 83% gewijzigd door Erkens op 03-09-2010 18:35 ]

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Toevallig een Skoda Octavia Combi? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Japperrrr op 03-09-2010 18:37 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

offtopic:
gezien zijn nickname een seat, zijn toch praktisch dezelfde onderdelen :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat Freeaqingme bedoeld dat wanneer je zelf een vervoerder uitkiest die het pakket voor jou ophaalt, dat je dan zelf verantwoordelijk bent.

In ieder geval, zodra een leverancier producten bij jou thuis aflevert is hij verantwoordelijk voor het correct aankomen van het product en alle schade veroorzaakt door een leverancier zijn geheel zijn verantwoordelijkheid, dat moet hij met de leverancier regelen.
Erkens schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:32:
Nee dat is niet correct, dit valt gewoon onder de garantie, je moet hem ook als een DOA terug sturen en niet beroepen op die wet want het product is defect/kapot.
Niet geheel correct nee, maar soms wel het meest verstandig als de leverancier moeilijk kan gaan doen. Bij een betrouwbare leverancier hoeft dat geen probleem te zijn, maar als je zulke berichten in de doos aantreft dan heb ik al snel het idee dat de leverancier zich er makkelijk vanaf wil maken en dan kan terugsturen onder koop op afstand soms het beste idee zijn. Het product is immers niet wat je er van verwacht, het is namelijk stuk.

[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 03-09-2010 18:41 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Als consument ben je hier niet voor verantwoordelijk, dat is de leverancier.
Je creditcardverzekering heeft waarschijnlijk (die van mij tenminste) een eigen risico.

Verder is het natuurlijk ronduit knullig dat het niet beter verpakt is!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Japperrrr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:36:
Toevallig een Skoda Octavia Combi? :+
Nee, weldegelijk een Skoda Octavia, maar geen combi. Volgens mij delen ze echter wel dezelfde lichtunits :).

@erkens, ik heb 4 Seats gehad en tot nu toe 2 Skodi. Bevalt prima :)

• Japperrrr
offtopic:
[quote]Erkens schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:37:
[...]

gezien zijn nickname een seat, zijn toch praktisch dezelfde onderdelen :P
[/quote]
Volgens mij is het toch echt een Skoda. De nieuwe Octavia Combi staat hier in ieder geval al voor de deur maar goed, ik zoek een plaatje, jij vergelijkt :P

http://www.autofans.be/si.../Superb_Combi_Spied_1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Japperrrr op 03-09-2010 18:52 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:32:
En wat zei de leverancier toen je hem hier van op de hoogte bracht?
Het antwoordapparaat zei "bel maandag tussen 10 en 12 of stuur een email".

@Japppeerr: Gast, dat is een Superb (of een mule daarvan met een combi buitenkant).

[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 03-09-2010 18:54 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 17:54

Bezulba

Formerly known as Eendje

waarom een topic openen zonder contact gehad te hebben met de webshop? Je belt ze toch gewoon op "artikel is beschadigd aangekomen, kan ik hem terugsturen en een nieuwe ontvangen..

blup

• Japperrrr
offtopic:
Het gaat om de achterkant :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Japperrrr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:55:
offtopic:
Het gaat om de achterkant :)
Maar goed, ik had al gezegd dat het idd een Octavia is, maar een sedan, geen combi.

Verwijderd

En aangezien dit geen raad de auto-forum is doe ik hier even een slotje op, aangezien het inmiddels tevens duidelijk is dat dit inderdaad het risico is van de verkoper (ervan uitgaand dat de verkoper de verzendmethode heeft bepaald).

Mocht je onverhoopt toch nog vragen hebben die niet al in andere topics over dit onderwerp aan de orde zijn geweest, stuur dan even een DM, dan gaan we dit topic even opruimen en wederom openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.