Toon posts:

Nieuwe videokaart, geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een ati radeon 5670 gekocht ter vervanging van mijn nvidia 7900. Ik heb eerst de drivers van de 7900 verwijderd om conflicten tussen de 2 te voorkomen. Vervolgens heb ik mijn PC uitgezet en de kaarten gewisseld. De pc start op, de fan van de kaart gaat harder draaien, toetsenbord en muis gaan aan, maar het beeld blijft zwart. Eerst vermoedde ik dat de kaart niet werkte, echter werkt de 5670 in mijn broers pc wel. Zodra ik mijn 7900 terug in mijn computer zet werkt het meteen weer. Heeft iemand een idee?

Hier mijn specificaties:

Asrock conroe 1333 dvi/h
Intel core 2 duo E6750 2.66 ghz
3gb ddr2
Ati radeon 5670 van asus
Coolermaster realpower m620.
Windows 7 32 bit

Bedankt!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Kijk ff op de site van je mobo voor een bios update. Of ff de cmos van je bios clearen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel bios 2.0, ik heb 2.1 gedownload, maar die werkt niet. Ik heb de cmos gecleared, door een jumper over de 2 pinnetjes te zetten, terwijl de stroom eraf is. Geen resultaat.

Verwijderd

Hoe bedoel je, over een bios, "die werkt niet"?

• Suzaku
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 12:08
Ik heb geen data van het stroomverbruik van een Nvidia 7900 vs. een ATI 5670, maar het zou best kunnen dat je voeding het niet kan trekken?

(toevalling geen PCI-e stroomstekker aanwezig die je misschien over het hoofd zou kunnen gezien hebben?)

Zijn maar ideeën van de dingen waar ik met zulke gevallen meteen aan denk, misschien heeft dit je verder
geholpen, anders veel geluk in je troubleshooting, je komt er vast wel uit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een exe bestand gedownload van de site van asrock, zodra ik dat open krijg ik: error loading driver.

Verwijderd

Zet CR133GD2.10 op een FAT(32) partition (desnoods een USB stick) en kies voor Instant Flash vanuit je bios.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nergens instant flash kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgens de manual gedaan, dus beide bestanden van de rar file naar een usb stick gekopieerd. echter staat er op de site dat ik een floppy moet gebruiken, maar die heb ik niet. kan ik de usb stick op een of andere manier bootable maken zodat ik het daarvanaf kan doen?

edit:

bios update is gelukt, niet geholpen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 20:33 ]

• fynrd1
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

hmm heeft die kaart toevallig 12v lijntjes nodig? Probeer even een andere voeding dan ofzo. Misschien heb je er toevallig een kabelbreuk inzitten ofzo. Kan me eigenlijk niks anders indenken. Boot de pc wel door of blijft hij hangen? andere probeer even een ander scherm erop te zetten. Kijk anders even op google of jou mobo wel compactible is met die kaart. En dan eventueel proberen te ruilen in de winkel. mocht dit het probleem zijn

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Aan je voeding ligt het niet een HD5670 is zuiniger dan je 7900GTX.
Ik zou eens een herinstallatie van Windows 7 doen, want waarschijnlijk heb je de drivers niet goed verwijderd zoals heel veel mensen niet goed lukt...

Anders was deze tool er niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik dan niet in ieder geval in de bios moeten komen?

• Suzaku
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 12:08
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:50:
Zou ik dan niet in ieder geval in de bios moeten komen?
Inderdaad, een foutieve videodriver kan er niet voor zorgen dat je totaal noppes van beeld krijgt. Drivers worden pas geladen tijdens het booten van windows dus herinstalleren zou helemaal niets uitmaken hier.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-02 22:56
[verwijderd]

[ Voor 82% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:55 ]

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Slaat toevallig niet je onboard video aan? Het kan zijn dat in je bios hij nu opeens je onboard preferreerd, en de videokaart dus niet eens opstart (fans gaan wel draaien omdat die power uit de 12v lijn trekt).

Kijk eens in je bios of je onboard video compleet kan uitschakelen, of preference op je PCI-E poort kan zetten.

Ook: Overweeg om je systeem (als het eenmaal werkt) te upgraden naar Windows 7 64-bit. Als ik het goed heb is het een videokaart met 1 GB ram, waardoor je nog minder systeemram overhoudt (Systeem en video ram delen de zelfde 32 bit address space, dus krijg je 3.5 GB (0.5 GB is altijd kernel space) - 1 GB = 2.5 GB available system RAM.

edit in de tijd dat ik naar de specs van je moederbord keek mvdam dus hetzelfde gepost >_>.

[ Voor 41% gewijzigd door Bahmi op 04-09-2010 19:16 . Reden: Informatieve post proberen te maken duurt lang ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, primary stond op pci-express. Zodra ik mijn 7900 in het slot steek werkt het onmiddelijk. Ik ben vandaag met de kaart teruggegaan naar de winkel, daar hebben ze hem getest en hij is inderdaad goed. Toch heb ik hem omgeruild voor een gts250 van nvidia, deze werkt zonder problemen, dus voor mij is het opgelost. In ieder geval hartstikke bedankt allen!

• madmaxnl
Tja dat kan natuurlijk ook maar het lag waarschijnlijk gewoon aan je Windows installatie het is mij i.i.g. geen onbekend probleem...

Verwijderd

madmaxnl schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:44:
Tja dat kan natuurlijk ook maar het lag waarschijnlijk gewoon aan je Windows installatie het is mij i.i.g. geen onbekend probleem...
Ja, het lag aan zijn Windows installatie. Daarom deed de kaart al vanaf de bios niets |:(

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:34

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 02:31:
[...]

Ja, het lag aan zijn Windows installatie. Daarom deed de kaart al vanaf de bios niets |:(
Voor sommige mensen is lezen ook een vak apart.

• madmaxnl
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 02:31:
[...]

Daarom deed de kaart op elke andere machine waar geen nVidia zooi voor geïnstalleerd stond het wel :F
Dit probleem had iemand die ik kende ook, versie Windows en weg probleem ;)

[ Voor 10% gewijzigd door madmaxnl op 05-09-2010 02:40 ]

Verwijderd

madmaxnl schreef op zondag 05 september 2010 @ 02:38:
[...]

Daarom deed de kaart op elke andere machine waar geen nVidia zooi voor geïnstalleerd stond het wel :F
WELKE elke andere machine? Hij heeft het in 2 machines geprobeerd, waarvan je van één daarvan niet eens weet welke kaart er daarvoor inzat (waar de kaart het wel in deed).
Dit probleem had iemand die ik kende ook, versie Windows en weg probleem ;)
Je hebt het een keer eerder gezien, DUS het ligt altijd aan de installatie van Windows/drivers :F En hoe heeft die iemand Windows opnieuw geïnstalleerd? Juist, hij had beeld tijdens opstarten van een boot cd.

Als TS zijn harde schijf had losgekoppeld en de kaart doet het in de bios nog steeds niet, wat wordt dan je advies? Kan ineens geen Windows of driver probleem meer zijn, want die zijn niet aanwezig.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je heb niet toevallig in je bios een pci-e slot uitstaan ?

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:52:
Je heb niet toevallig in je bios een pci-e slot uitstaan ?
Lees je even in ;)
Pagina: 1