Plasma TV verkleinen beeldgroote

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 19:38
Hallo,

Ik ben van plan om, wegens de lage prijzen, eindelijk een grote tv te kopen (full hd omdat ik ook Blue-Ray wil).
Mijn voorkeur gaat uit naar plasma vanwege de prijs maar ook vanwege de beeldkwaliteit t.o.v. LCD.
Ik wil maximum 800euro (incl. beugel) spenderen, en om zo groot mogelijk te gaan op kom ik uit op o.a. LG 50pk350 (lg's zijn blijkbaar ook energiezuinig)

Ik vertik het voorlopig om digitaal te kijken (maar enkele zenders in HD en dus te duur voor die kleine meerwaarde) dus als ik via de ouderwetse analoge kabel kijk zal het beeld veel te veel opgeblazen zijn (en ik heb nog maar twee jaar geleden een dure HD/DVD recoder gekocht die niet meer bruikbaar zou zijn om op te nemen met de elektronische programmagids van de digitale tv provider).

Kan er iemand bevestigen dat er een mogelijkheid is om op een grote tv het beeld in te krimpen?

Zou er een soort upscaling aanwezig zijn om het analoge signaal/beeld een klein beetje 'op te frissen'?
Als dit zou aanwezig zijn, maakt dit dan een duidelijk zichtbaar verschil (ik verwacht geen hd beeld maar het moet wel verbeteren)?

Het zou eigenlijk heel vreemd zijn om er nog een extra (kleinere) tv bij te nemen omdat de beeldkwaliteit via de analoge kabel op het grote exemplaar niet is aan te zien.

Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
mutmong schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:34:
Ik vertik het voorlopig om digitaal te kijken (maar enkele zenders in HD en dus te duur voor die kleine meerwaarde)
Je snapt wel dat ook niet-HD zenders echt immens vooruit gaan qua beeldkwaliteit? Plus het feit dat digitale tv meestal bijzonder weinig meer kost dan wel even duur is als analoge tv maakt het een no-brainer.
Zou er een soort upscaling aanwezig zijn om het analoge signaal/beeld een klein beetje 'op te frissen'?
Nee, analoge tv zal op elke 50 inch tv geen succes zijn. Upscaling is sowieso een ongelooflijk overrated iets, informatie die er niet is kan je er gewoon niet even bij verzinnen/berekenen.
Als dit zou aanwezig zijn, maakt dit dan een duidelijk zichtbaar verschil (ik verwacht geen hd beeld maar het moet wel verbeteren)?
Neen, op zo'n formaat tv 'moet' je digitale tv nemen, of DVD en nog liever Blu-ray kijken.
Het zou eigenlijk heel vreemd zijn om er nog een extra (kleinere) tv bij te nemen omdat de beeldkwaliteit via de analoge kabel op het grote exemplaar niet is aan te zien.
Het zou pas vreemd zijn een 50 inch tv te kopen en principieel analoog te willen blijven kijken, IMHO ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
Brad Pitt,
Alvast erg bedankt voor uw mening/uitleg/ervaring zo vlug mede te delen.

Kan er iemand bevestigen dat er een mogelijkheid is om op een grote tv het beeld in te krimpen? De kans bestaat volgens mij wel dat, als dit mogelijk is, dat kleinere 'hokje' op het scherm zal inbranden. Juist??

THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

Mijn TV (Geen plasma, 40 inch) zet het beeld iets kleiner als ik de Picture size op 4:3 zet ipv auto wide.

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.c83901136d.jpg

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Brad Pitt schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:32:
Je snapt wel dat ook niet-HD zenders echt immens vooruit gaan qua beeldkwaliteit?
Dat klopt :) . Alleen verwacht van Digitenne geen immense vooruitgang. In sommige gevallen zelfs achteruitgang.
mutmong schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:38:
Kan er iemand bevestigen dat er een mogelijkheid is om op een grote tv het beeld in te krimpen?
Ik heb het nog nooit op een TV gezien, alleen de mogelijkheden om de beeldverhouding naar b.v. 4:3 te zetten maar dat zal echt niet genoeg zijn. Zet je TV gewoon verder weg, dat helpt. :+
Of koop een kleinere TV. Of koop een TV met picture in picture. Dan heb je zeker weten een klein beeld mogelijkheid... Maar of het makkelijk bedienen is....

Verder wil ik je een persoonlijke ervaring meegeven die ik heb bij vrijwel alle plasma's. Geen idee of dit gemeengoed is, het is slechts mijn persoonlijke ervaring:
- Het beeld trilt, ook al is het een 100 Hz of hoger TV. Niet iedereen ziet dat overigens. (Ik heb 2 kennissen die beide een plasma hebben. Bij beide zie ik het beeld trillen maar beide zien het zelf niet. Tja, dat zou ik ook zeggen als ik 'm net nieuw had gekocht. :+
- Het beeld kan niet zwart worden maar wordt hooguit wat grijzig. (als de TV uitstaat is het paneel al grijs, laat staan dat hij dan donkerder kan worden als hij aanstaat).
De LCD Tv's van vandaag de dag presteren in mijn ogen vele malen beter dan de plasma's. Dit slechts terzijde. (En dan heb ik het nog niet eens over LCD TV's met LED background).

Verder kan je prima digitale tv 'aanschaffen' en wordt het analoge signaal gewoon behouden. Dus als je zou willen, blijft alles werken zoals het nu werkt. Zij het deels analoog.

En met je beeld verkleinen vraag kan je het beste even naar de winkel gaan. Maar zoals gezegd: ik betwijfel of dat in de consumenten markt betaalbaar bestaat.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 04-09-2010 09:48 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Maar dat moet je toch ook helemaal niet willen? "Kijk, ik heb net een pfefferteueres hardmaster plasma tv gekocht, 52", en nu ga ik het beeld verkleinen tot 25" omdat ik anders mijn analoge tv niet mooi vind." |:(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
remco_k schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:43:
De LCD Tv's van vandaag de dag presteren in mijn ogen vele malen beter dan de plasma's. Dit slechts terzijde. (En dan heb ik het nog niet eens over LCD TV's met LED background).
Zijn er nog personen die met deze stelling akkoord gaan? Ik ging er van uit dat plasma nog altijd een beter beeld gaf dan LCD.
SeatRider schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:50:
Maar dat moet je toch ook helemaal niet willen? "Kijk, ik heb net een pfefferteueres hardmaster plasma tv gekocht, 52", en nu ga ik het beeld verkleinen tot 25" omdat ik anders mijn analoge tv niet mooi vind." |:(
Van waar komt deze zin (zie aanhalingstekens)? Dit komt waarschijnlijk van iemand die de bal mis geslaan heeft door 'groot' te gaan.

Ik zal het overwegen om digitale tv bij m'n bestaande analoge kabel erbij te nemen. Eerst testen zonder digitale TV en als het echt te erbarmelijk is dan kan ik nog altijd digitale tv (incl.decoder/recorder) erbij nemen. Dan zal m'n zeer degelijke pioneer DVD/HD recorder waarschijnlijk overbodig worden (zeer jammer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mutmong schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:45:
Zijn er nog personen die met deze stelling akkoord gaan? Ik ging er van uit dat plasma nog altijd een beter beeld gaf dan LCD.
Niet iedereen is het hier mee eens nee ;) Een beetje plasma is IMHO vele malen beter dan een beetje LCD.
Dan zal m'n zeer degelijke pioneer DVD/HD recorder waarschijnlijk overbodig worden (zeer jammer).
Hoezo dan? Ik neem ook gewoon digitale tv op met m'n degelijke Pioneer DVD recorder hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:51

jasjenl

Liab A Tymo

[...]

Beiden is niet zo stellig te zeggen: plasma's winnen het qua natuurgetrouwe kleuren, kijkhoek, native contrast, puur blacklevel/blacklevel detail en response snelheid nog steeds van elke lcd tv (ook lcd tv's met led backlight). Echter hebben soms ook plasma's hun nadelen, zoals phosphor trailing, knippering bij lichte beelden, minder lichtopbrengst, minder mooi beeld bij veel invallend licht, hoger stroomverbruik in sommige situaties, soms last van buzzing (bijgeluiden) en ze ogen soms wat minder scherp (anderen zullen zeggen dat lcd juist te hard oogt). Dus er is gewoon geen eenduidig antwoord te geven op deze vraag, die al tig keer gesteld is overigens. Elke techniek en zelfs binnen één bepaalde techniek weer elk scherm heeft zijn plus- en minpunten, het perfecte scherm bestaat (nog?) niet, als deze er ooit al zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
Weet niet wat je provider voor de kabel is, maar bij ziggo is analoog en digitaal over de zelfde lijn, je hebt alleen een kastje + kaartje nodig.
Je betaald geen extra kosten ervoor.

En ja Plasma is beter als lcd, vergelijk het altijd met de LED lamp en de SPAARLAMP de kleuren bij de spaarlamp zijn natuurlijker en dat is het verschil in mijn ogen met plasma vs lcd.

Maar goed een goeie led lcd is ook weer niet lelijk dus denk het uit eindelijk weer op smaak terecht komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 13:18
mutmong schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:34:
Hallo,

Ik ben van plan om, wegens de lage prijzen, eindelijk een grote tv te kopen (full hd omdat ik ook Blue-Ray wil).
Mijn voorkeur gaat uit naar plasma vanwege de prijs maar ook vanwege de beeldkwaliteit t.o.v. LCD.
Ik wil maximum 800euro (incl. beugel) spenderen, en om zo groot mogelijk te gaan op kom ik uit op o.a. LG 50pk350 (lg's zijn blijkbaar ook energiezuinig)

Ik vertik het voorlopig om digitaal te kijken (maar enkele zenders in HD en dus te duur voor die kleine meerwaarde) dus als ik via de ouderwetse analoge kabel kijk zal het beeld veel te veel opgeblazen zijn (en ik heb nog maar twee jaar geleden een dure HD/DVD recoder gekocht die niet meer bruikbaar zou zijn om op te nemen met de elektronische programmagids van de digitale tv provider).

Alvast bedankt voor de info.
Analoog kijken op een 50 inch is echt not-done. Dat heeft geen enkele zin en dan kan je net zo goed geen hdtv kopen.

Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij Ziggo betaal ik maar 5 euro per maand meer voor het HD zenderpakket.
Echter, door de HD decoder met hdmi worden ook de gewone zenders mooier weergegeven dan die met de scart decoder.

De digitale decoder met scart is overigens al een dikke verbetering tov het analoge signaal. Destijds kocht ik de decoder met scart incl smartcard voor €40!
De HD decoder kostte me €140 overigens, maar het beeld is echt waanzinnig mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
Het aanbod van Ziggo ziet er goed uit maar .....ik woon in België en in Vlaanderen zwaait Telenet (kabel) de plak.
Ik moet wel meegeven dat ik het digitale basisaanbod van Telenet (incl.6-tal hd zenders) bovenop m'n normale analoge kabel kan krijgen voor 8€ per maand. Deze prijs is bovendien incl. de huur van een HD 'digicorder'. Spijtig genoeg werken bijna alle aanbieders van digitale tv met een eigen decoder zonder smartcard (uitgezonderd tv vlaanderen via sateliet), dat verplicht te huren of aan te kopen is.
Prijs jullie gelukkig in Nederland dat er daar geen sprake is van grote internet, telefonie, digtale tv & energie monopolies!
Ik ben wel blij om te horen dat die prijs van Telenet in de lijn ligt van Ziggo. Ik weet wel wel niet hoe het in Nederland geregeld is via de kabel; dus als het ook betalen is voor de analoge kabel met daar bovenop optioneel digitaal met verschillende opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik heb even gekeken in mijn HD pakket van de UPC, en daar zit ook canvas/1 HD in. Dit is ook al een grootte vooruitgang ten opzichte van het gewone digitale kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 13:20
Het Plasma t.o.v LCD (evt met LED backlight) verhaal:
De plasmas waar jij op doelt zijn voor 1 ding gemaakt: Zo groot en goedkoop mogelijk , niet zo best mogelijke beeldkwaliteit. Alleen Top-plasmas zijn goed in beeldkwaliteit. Anders wint de LCD het.
Nu is die LG 50PK350 spotgoedkoop voor de grote, de beeldkwaliteit is niet top.

En van dat goedkoop: als je zo'n grote TV koopt denk ik ook dat je redelijk wat TV kijkt? Plasmas gebruiken tot 5x meer dan een led en 2.5x meer dan LCD (schatting :P) dus na een aantal jaar verdien je die enkele honderd euros wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
Thmz159 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:28:
De plasmas waar jij op doelt zijn voor 1 ding gemaakt: Zo groot en goedkoop mogelijk , niet zo best mogelijke beeldkwaliteit. Alleen Top-plasmas zijn goed in beeldkwaliteit. Anders wint de LCD het.

En van dat goedkoop: als je zo'n grote TV koopt denk ik ook dat je redelijk wat TV kijkt? Plasmas gebruiken tot 5x meer dan een led en 2.5x meer dan LCD (schatting :P) dus na een aantal jaar verdien je die enkele honderd euros wel terug.
Volgens de specificaties van van de LG 50KP350 150W. Ik gok meer op 400w als ik optimaal wil kijken.
Dus ongeveer 250w verschil tussen een lcd en plasma (400-150) .
Elektriciteit kost ongeveer 13cent/uur.
3uur per dag en 340 dagen per jaar komt neer op ongeveer 33€ per jaar.
Dus zo heel veel is het eigenlijk niet maar ik begrijp wel wat je bedoelt met kwaliteit. Misschien let ik daar toch beter op.
Ik verlang vooral naar films op bleu-ray en daarvoor gebruik je best een grotere full hd tv (.....denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Blu-ray ;)
Verder is het ook, hoe groter het beeld, hoe verder je er vanaf moet zitten om het goed te kunnen zien

[ Voor 83% gewijzigd door Brilsmurfffje op 05-09-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De algemene consensus is meestal juist dat je iets béter ziet als je er dichterbij bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Samsung kan je bij gebruik interne mediaplayer kiezen voor het oorspronkelijk beeldformaat. Bij een aantal mkv/mp4 bestanden betekent dit dat je inderdaad een klein(er) beeld in het midden krijgt. Voor Plasma lijkt me dit trouwens niet ideaal omdat je dan soms urenlang zwarte balken hebt aan alle 4 zijden van dat kleinere beeld en daarmee kans loopt op nadien zichtbare bijverschijnselen of zelfs inbranden (wat bij Plasma nagenoeg niet meer voorkomt maar als je hele avonden zwarte balken hebt weet ik niet wat dan de gevolgen zijn).

Hoe dan ook, je zoekt juist een optie om het reguliere tv signaal te verkleinen. Dat bestaat volgens mij niet tenzij je een laptop aan je Plasma koppelt en het tv signaal via die laptop laat lopen. Het tv venster kun je dan zelf aanpassen op je laptop hetgeen je dan ook ziet op je tv.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
Ok thx

[ Voor 27% gewijzigd door mutmong op 05-09-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 12:00
[...]

Je zult zelf moeten bepalen wat het beste bij je past, LCD of plasma.

Ik vind zelf LCD mooier. De kleuren zijn wat te levendig en dus minder natuurgetrouw, maar ik vind dat persoonlijk wel mooi. Je ziet in het zwart minder detail, dat vind ik wel jammer, maar het is wel weer zwarter dan plasma.

Hou er bij een LCD rekening mee dat de effectieve kijkhoek niet heel groot is. In principe is de kijkhoek net zo groot als plasma, maar je moet er redelijk recht voor zitten om mooie kleuren te zien.

En als je voor plasma gaat, neem dan een Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat mag, ieder zijn ding uiteraard.
Je ziet in het zwart minder detail, dat vind ik wel jammer, maar het is wel weer zwarter dan plasma.
Dit is niet zomaar waar. Een goede plasma geeft wel degelijk een beter zwart weer dan de gemiddelde LCD met irritante dynamische contrast onzin. Een LCD is overdag/bij veel licht meestal wel zwarter, 's-avonds niet "altijd".
En als je voor plasma gaat, neem dan een Panasonic.
En ook dat vind ik een nogal generaliserende uitspraak. Er zijn zat Samsung plasma's bijvoorbeeld die gewoon beter dan zijn die van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 12:30
En dat laatste vind ik nou weer een generaliserende uitspraak, meer dan die welke jij citeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ultraboy schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:43:
En dat laatste vind ik nou weer een generaliserende uitspraak, meer dan die welke jij citeert.
Hoezo? Dus elke Panasonic is beter dan Samsung? Nee hoor, een hele leuke Samsung kan gewoon beter zijn dan "een" Panasonic. Ik beweer niet dat élke leuke Samsung beter is dan élke leuke Panasonic.

Snap niet dat mensen altijd zo ongelooflijk merk-fanatiek blijken moeten te zijn. Koop wat goed is, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Mektheb schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:54:
En ja Plasma is beter als lcd, vergelijk het altijd met de LED lamp en de SPAARLAMP de kleuren bij de spaarlamp zijn natuurlijker en dat is het verschil in mijn ogen met plasma vs lcd.
Nee, jij vindt plasma beter als lcd. Heel erg klein detail met grote gevolgen...
mutmong schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:18:
[...]
Vergeet de transport kosten en andere kosten er niet bij te tellen, dan kom je zomaar op 22 tot 25 eurocent per kwh. 13 cent per kwh all-in is onmogelijk. Als ik ongelijk heb, hoor ik graag waar jij je energie vandaan haalt. :)

Verder: we hebben het hier dus over een redelijk goedkope plasma.
Als we dan weer in de wat is beter discussie terecht komen denk ik dat een LCD tv van ongeveer dezelfde prijs een beter beeld afleverd als de plasma, volgens mijn "maatstaven".
Maargoed, het is en blijft ontzettend subjectief. Je zult zelf in de winkel moeten gaan kijken wat jij het mooiste beeld vindt geven. Want zoals je hier ziet, zijn verschillende mensen het (terecht) niet met elkaar eens. We kunnen daar nog pagina's over door blijven bomen, maar er zal echt nooit een eenduidige conclusie uit komen.

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 06-09-2010 16:09 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
De prijs die ik in gedachten had is duidelijk deze van 10 jaar terug. Ik heb het net eens bekeken op m'n vorige afrekening en ik betaal vanaf januari dit jaar 18ct/kwh all-in (dit is het ene (en enige) aanbod met éénduidige prijs van het Belgische Ecopower).
Het ligt er dus tss die twee (komt op 46€/jaar).

Ik zal alvast eens 'kwijlen' tussen de lcd's ook.

• mutmong
Digitale tv is al besteld. Ik heb een promo van 6 maanden gratis, gratis installatie modem+recorder & 30€ activatiekost i.p.v. 50€ meegenomen.

Ik heb ook net reclame gezien van de LG 47LH9000 voor 888€. Dit is een 120cm led-tv. Jammer genoeg kan ik nog geen prijzen vergelijk maar het lijkt me een koopje als je de prijzen van andere led tv's bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 20:59
@mutmong.

Ik ben gisterenavond achter de LG 47LH9000 geweest bij mediamarkt voor 888 euro.
Ik was al een tijdje aan het vergelijken en heb voor deze gekozen, omwille van de mooie beeldkwaliteit.

Prijs kwaliteit een perfecte keuze.
beeldkwaliteit is heel goed voor mij, het is dus wel een led backlit met local dimming.
Voor de fun heb ik eens een energiemeter tussengeschakeld :de tv stond op energiezuinige
modus, wat voor mij heel goeie instelling is. Ik viel bijna om van verbazing : Het afgenomen
vermogen schommelde rond de 20 Watt. Zo weing had ik niet verwacht van een scherm van 1 meter 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

[message=34637142,noline]
Prijs jullie gelukkig in Nederland dat er daar geen sprake is van grote internet, telefonie, digtale tv & energie monopolies!
Sorry maar daar heb je het echt mis. Ik zit in UPC gebied en kan daar echt geen Ziggo krijgen voor een ci+ en kaartje. UPC is totaal dichtgespijkerd en al heb ik 10 verschillende CI+ modules in de tv bij UPC gaat het niet lukken en zit je aan een settopbox vast :(

Was het maar dat er geen monopolie was. Had ik allang een Ziggo kaartje in de tv gehad.

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
lucdec schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:19:
@mutmong.

Ik ben gisterenavond achter de LG 47LH9000 geweest bij mediamarkt voor 888 euro.
Ik was al een tijdje aan het vergelijken en heb voor deze gekozen, omwille van de mooie beeldkwaliteit.

Prijs kwaliteit een perfecte keuze.
beeldkwaliteit is heel goed voor mij, het is dus wel een led backlit met local dimming.
Voor de fun heb ik eens een energiemeter tussengeschakeld :de tv stond op energiezuinige
modus, wat voor mij heel goeie instelling is. Ik viel bijna om van verbazing : Het afgenomen
vermogen schommelde rond de 20 Watt. Zo weing had ik niet verwacht van een scherm van 1 meter 20.
Dit klinkt als muziek in de oren :) Bedankt voor de info.
Ik zal eens bekijken tot hoe lang die aanbieding geldig is. Het kan natuurlijk ook dat dit model zeer binnenkort ook verkrijgbaar is bij bvb Redcoon aan een nog lagere prijs want alles dat ik al besteld heb online was goedkoper dan de mediamarkten en de saturn's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 13:18
Thmz159 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:28:

Je bent aardig verkeerd geinformeerd door verkopers waarschijnlijk.

Geweldig zo'n full hd lcd, alleen jammer dat de motion resolution op maximaal 600 ligt. Er worden dan 600 beeldlijnen correct weergegeven en de rest is ghosting.
Mijn hdready panasonic plasma doet nog 700. Mn full hd plasma doet 1080. Als je dan nog met droge ogen beweert dat een edge lit led een beter beeld weergeeft.... ;)

zo'n led geeft wel lekker veel licht, lekker felllllll 8)
Een led met local dimming is wèl erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
mutmong schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:07:
Spijtig genoeg werken bijna alle aanbieders van digitale tv met een eigen decoder zonder smartcard (uitgezonderd tv vlaanderen via sateliet), dat verplicht te huren of aan te kopen is.
correctie: het is een decoder waar wel een smartcard moet ingestoken worden maar er kan geen andere decoder gekozen (en ook geen andere smartcard). Het is dus zoals UPC ook een decoder die verplicht moet afgenomen worden van de provider.

Heeft iemand meer info over die LG 47lh9000?
Het enige i.v.m. beeldkwaliteit is dat het een led backlight met local dimming is (en dus heel goed als ik twee van deze posts mag geloven).
Wat ik eigenlijk wil weten is als dit een nagelnieuw model is. Vermoedelijk wel want hij staat (nog) niet op de website van LG (dus ook niet in lijst van modellen die niet meer gemaakt worden).
Als het een nagelnieuw model is kunnen er binnenkort nog prijzen opduiken op het internet.

Ik zal morgen LG zelf proberen te bereiken. Hopelijk neemt er iemand die telefoon op want de promo van 888€ loop tot uiterlijk dinsdag en ik heb eigenlijk alleen morgen tijd genoeg om hem te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door mutmong op 10-09-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:16:
[...]

Je bent aardig verkeerd geinformeerd door verkopers waarschijnlijk.

Geweldig zo'n full hd lcd, alleen jammer dat de motion resolution op maximaal 600 ligt. Er worden dan 600 beeldlijnen correct weergegeven en de rest is ghosting.
Mijn hdready panasonic plasma doet nog 700. Mn full hd plasma doet 1080. Als je dan nog met droge ogen beweert dat een edge lit led een beter beeld weergeeft.... ;)

zo'n led geeft wel lekker veel licht, lekker felllllll 8)
Een led met local dimming is wèl erg goed.
Ik vind dat je een beetje chargeert. 90% van de consumenten ziet het verschil tussen 600 en 1080 lijnen motion resolution niet, daarvan ben ik overtuig. Je hebt opzich wel gelijk dat een plasma snelbewegende beelden beter weergeeft. Een plasma is gewoon niet zo handig in fel verlichte ruimtes, maar komen meer tot hun recht als je geen directe lichtinval hebt of beter nog: een beetje kunt verduisteren (weinig nieuws als je van een CRT komt). Overigens is local dimming inderdaad een must bij LCD, maar zolang ze nog vrij weinig segmenten gebruiken, zie je toch fouten bij sterrenhemels e.d. :) (niet dat een plasma geen flaws heeft hoor :P)

LCD of plasma, die keuze zal je zelf moeten maken. Ga de beeldkwaliteit in ieder geval niet in de winkel vergelijken, want dat werkt niet met die bak licht van de TL-balken aan het plafond: dan wint de lcd altijd. Lees reviews en bekijk jouw kijksituatie. Een lcd-eigenaar zal je een lcd aanraden, een plasma-eigenaar een plasma, omdat die HUN goed bevallen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• lucdec
mutmong schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:45:
[...]

Heeft iemand meer info over die LG 47lh9000?
Het enige i.v.m. beeldkwaliteit is dat het een led backlight met local dimming is (en dus heel goed als ik twee van deze posts mag geloven).
Wat ik eigenlijk wil weten is als dit een nagelnieuw model is. Vermoedelijk wel want hij staat (nog) niet op de website van LG (dus ook niet in lijst van modellen die niet meer gemaakt worden).
Als het een nagelnieuw model is kunnen er binnenkort nog prijzen opduiken op het internet.

Ik zal morgen LG zelf proberen te bereiken. Hopelijk neemt er iemand die telefoon op want de promo van 888€ loop tot uiterlijk dinsdag en ik heb eigenlijk alleen morgen tijd genoeg om hem te halen.
Tuurlijk is het geen nieuw model. Het toestel is mei 2009 op de markt gekomen.
Voor mij is het het perfecte toestel prijs/kwaliteit. De opvolger ervan is de 47le8500 en dergelijke, deze kosten
pakweg 1000 euro meer, voor een mooiere look, dlna en beperkte internettoepassingen, maar je hebt dan enkel edge led ipv backlit led.

Ik heb een dreamboxhd eraangesloten. via deze heb ik toch dlna ondersteuning en internettoepassingen
en zo (youtube). je moet zelf afwegen natuurlijk hoeveel je wil spenderen voor welke kwaliteit...

Recente toptoestellen zullen altijd duur blijven. Koop zeker geen kleiner toestel dan 47 inch, anders krijg
je spijt..

• mutmong
lucdec schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:55:
[...]

Tuurlijk is het geen nieuw model. Het toestel is mei 2009 op de markt gekomen.
Voor mij is het het perfecte toestel prijs/kwaliteit. De opvolger ervan is de 47le8500 en dergelijke, deze kosten
pakweg 1000 euro meer, voor een mooiere look, dlna en beperkte internettoepassingen, maar je hebt dan enkel edge led ipv backlit led.

Ik heb een dreamboxhd eraangesloten. via deze heb ik toch dlna ondersteuning en internettoepassingen
en zo (youtube). je moet zelf afwegen natuurlijk hoeveel je wil spenderen voor welke kwaliteit...

Recente toptoestellen zullen altijd duur blijven. Koop zeker geen kleiner toestel dan 47 inch, anders krijg
je spijt..
THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
Ik heb gisteren de 47lh9000 gehaald. Hopelijk gaat hij lang genoeg mee.
Op de officiële website van LG is geen spoor te vinden van de 47lh9000 en dus ook niets over service garantie van LG zelf.
Dus ik ben benieuwd als ik een positief antwoord zal krijgen op de mail die ik zojuist naar LG verstuurd heb.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp en info!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

Mag ik vragen waar je deze LG 47LH9000 gehaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
Deze LG 47LH9000 staat in promo bij Mediamarkt nu nog tot dinsdag 14/9/2010 voor 888.
Ik heb hem nu 2 dagen in mijn bezit en nog geen seconde spijt gehad.
In Amerika kreeg 'm lovende reviews en werd 'm verkocht onder het type LG 47LH90.
De beeldkwaliteit is enorm goed, zwart is zwart, waarschijnlijk doordat de leds niet aan de zijkant, maar achter
het scherm zitten en er local dimming toegepast wordt.
Het enige minpunt, voor mij althans is de omkasting, die vind ik niet zogeslaagd, maar voor mij primeerde de
verhouding beeldkwaliteit/prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door lucdec op 12-09-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

mutmong schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:18:
Volgens de specificaties van van de LG 50KP350 150W. Ik gok meer op 400w als ik optimaal wil kijken.
Dus ongeveer 250w verschil tussen een lcd en plasma (400-150) .
3uur per dag en 340 dagen per jaar komt neer op ongeveer 33€ per jaar.
Dus zo heel veel is het eigenlijk niet maar ik begrijp wel wat je bedoelt met kwaliteit. Misschien let ik daar toch beter op.
Ik verlang vooral naar films op bleu-ray en daarvoor gebruik je best een grotere full hd tv (.....denk ik)
Mooie berekening op basis van een verkeerde aanname. Verbruik plasma is variabel (bij wit op max instellingen zit je op misschien 400 watt, bij volledig zwart op vrijwel niets. Dus gemiddeld zit je stuk lager dan die 400. Zeker bij moderne plasma's. Het verschil in energieverbruik is inmiddels (en eigenlijk altijd al imho) het laatste waar je naar zou moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
V525 schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:36:
Mag ik vragen waar je deze LG 47LH9000 gehaald hebt?
ik heb hem gehaald in de mediamarkt van Oostende en het was op de valreep want op het moment dat ik telefoneerde om te vragen als hij nog voorradig was hadden ze maar één stuk meer. Ondanks het feit dat ik geen voorschot betaald had was hij toch voor mij (als ik de verkoper mocht geloven heeft hij z'n collega's-verkopers moet tegenhouden van dat laatste toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit Topic heet 'Plasma TV verkleinen beeldgroote'. Geloof niet dat het hier nu nog over gaat ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 20:25 ]

• mutmong
Om terug on topic te gaan....
De 47LH9000 die ik nu in mijn bezit heb kan helaas niet verkleinen.
Als ik bij 'beeld' origineel formaat kies dan gaat het alleen om beeldverhouding maar de tv past zelf automatisch upscaling toe.
Ik moet er wel bijzeggen dat, omdat ik nog geen digitale tv in huis heb (wel dig. kwaliteit van DVD), de beeldkwaliteit van de analoge kabel beter is dan de verwachting.
Wat ik nu nog niet weet is als de kwaliteit van digitale tv beter is als deze van DVD. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

mutmong schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:05:
Wat ik nu nog niet weet is als de kwaliteit van digitale tv beter is als deze van DVD. iemand?
Als je het hebt over SDTV (Standaard TV, zeg maar) dan hangt dat van je aanbieder af.
Als je het hebt over HDTV, dan is dat beter als DVD*.

* Uitzonderingen daargelaten

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ligt ook aan de DVD speler, en hoe deze (en de decoder) is aangesloten aan de TV.

Wat ga je eigenlijk met het antwoord op deze vraag doen? Alleen maar DVD kijken ofzo?

• mutmong
Sorry voor m'n late reactie. Ik heb sinds donderdag digitale tv. Op het eerste zicht zie ik geen verschil tussen HD uitzendingen en DVD film. Misschien doet de upscaling van m'n dvd speler heel goed z'n werk. Er is wel een verschil tss enerzijds gewone niet-HD uitzendingen en anderzijds HD uitzendingen en DVD.

To the point: Ik polste even voor dat verschil tss DVD en gewone niet-HD uitzendingen omdat ik nu ook films on demand kan opvragen. De films in 'gewone'-niet-HD kwaliteit zijn relatief goedkoop (2,95€). De films on demand in HD kwaliteit zijn best prijzig want het goedkoopste is 6,95€. Dan komt het mij goedkoper uit om blu-ray schijfjes (=full HD, is beter dan HD via de kabel, denkt ik) te halen in de lokale videotheek a 3,7€ per schijfje en ongeveer 0,7€ aan verplaatsingskosten.
Pagina: 1